Diskografie zpěvačky Eliny Siiraly sice zatím neobsahuje kdovíjak obsáhlý seznam desek, na nichž by sympatická blondýna hrála hlavní (nebo jednu z hlavních) roli, přesto je patrné, že její snaha prosadit se na metalovém kolbišti své plody pomalu začíná nést. Když v roce 2014 vstoupila na scénu se spolkem Enkelination,v němž finským názvem dávala najevo národnostní příslušnost k severským hvozdům, zároveň však kapela deklarovala jako místo svého původu anglický Londýn, bylo zřejmé, že se svým školeným čistým sopránem si umí říct o pozornost. Stejně tak jako fakt, že má sklon psát snadno přístupné a bezprostředně přitažlivé melodie s provedením plně zapadajícím do nejjemnějšího metalového žánru v cíleně líbivém provedení, které by z davu mohla vytáhnout její klubající se osobitost. O dva roky později přetlumočila název kapely do angličtiny, čímž vznikli Angel Nation, s nimiž o rok později vydala žánru zcela poplatnou solidní desku „Aeon“ a zároveň chytla lano od Alexandra Krulla, v jehož Leaves´ Eyes nahradila (a dá se říct, že plnohodnotně) Liv Kristine. Tady by mohl příběh o cestě Eliny za slávou klidně přehodit výhybku a pokračovat ryze podle Krullových not.
Ale angažmá v mnohem slovutnějších Leaves´ Eyes Elininy ambice zjevně neumlčelo a tak Angel Nation přichází se třetím albem „Antares“. Na něm se kapela drží předchozí linie, byť změna na kytarovém postu, ke které došlo po vydání „Aeonu“, mohla svěžejší vánek přinést, což se naplní alespoň v některých sólech. Stejně tak se nabízela i představa, že do výrazu kapely výrazněji promluví Alexander Krull, který se ujal masteringu a mixu. Elinin šéf z aktuálně hlavního působiště ctí předchozí barvy Angel Nation, a i když „Antares“ přináší neinvazivní melodicky zpěvnou a trochu zasněnou muziku s andělským zpěvem, přece jen však původní míra líbivé naivity poklesla a důrazu přibylo. Aktuální nahrávka Angel Nation je proto ideálním reprezentantem dobře našlápnuté a přitom stále křehké metalové kapely. I když dynamická „Out Of Sight, Out Of Mind“ naznačí, že i s důrazem a rychlostí by se Angel Nation dokázali v pohodě popasovat a Elinin hlas ani v akčnější poloze neztrácí přesvědčivost a smyslnost, přece jen je největší kouzlo v romantičtějších položkách – do zpočátku akční „We Are Fight“ postupně pronikne nevinnost, která nejvíc těží ze vzdušných vokálů v refrénu, ve vláčnějším tempu hladivé „End Of Innocence“ vynikne silná melodie, závěrečná „Where The Future Lies“ také chytne poměrně dravý výraz, ale postupně nabírá zpěvnost a tanečnost, v níž se Angel Nation cítí jako ryba ve vodě.
Příjemné album, které neboří žádné normy. Nabídne skvělý hlas, pár velmi dobrých melodií, patřičný důraz a pro žánr nezbytnou romantiku a závan fantazie. Takže je dobře, že se Elina nenechala ukolébat tím, že vyskočila do vyššího patra a na svoji vlastní cestu (byť už dávno prošlápnutou jinými) nezapomněla.
|