RAGE - Afterlifelines
Za mě jednoznačně toto období. Kromě...

RAGE - Afterlifelines
Za mě byl vrchol deska Trapped! a pak ještě The...

RAGE - Afterlifelines
To Oree: Jo, Rage vydali hrůzu desek a každý na...

RAGE - Afterlifelines
Je to zajímavé. Například v Japonsku nebo Německu...

RAGE - Afterlifelines
Ze mě byli Rage určitě nejlepší se Smolskim a...

RAGE - Afterlifelines
šly do uší i jiné desky Rage nebo debut Avenger,...

LUCA TURILLI - King Of The Nordic Twilight
Díky za recenzi. Poslouchám hard rock, ale tohle...

RAGE - Afterlifelines
Osobně si nemyslím, že hlavní smyslem sestavy se...

RAGE - Afterlifelines
Almanac bohužel nikoho nezajímá na rozdíl od...

RAGE - Afterlifelines
kdysi dávno viděl naživo s Viktorem a Mikem a...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax




Fraser EDWARDS - The Reckoning

Nové album anglického kytaristy Frasera Edwardse se vynořilo bez nějakých velkých deklamací, téměř z čistého powermetalového nebe. Byla to každopádně dobrá zpráva - Fraser je typ umělce, který do své tvorby přimíchává velkou porci nadhledu, což se vždy počítá, a to nejen ve zmíněném žánru. Prvotní nadšení nicméně trochu kleslo při zjištění, že půjde v podstatě o instrumentální nahrávku (předešlé dvě desky byly tradiční). Smysl nezpívaných kytarových sólovek většinou nepobírám a přestávají mě zajímat po jedné či dvou skladbách. Jak si v tomto ohledu vede Edwards?

Z jeho desetipoložkového playlistu rozhodně nevymizelo veselí. Pokud by existovalo něco jako instrumentální humor, v tomto případě kytarová pantomima, pak by Angličan mohl tento předmět vyučovat. V jeho hře se promítá několik fragmentů, jako je divoká ekvilibristika á la Dragonfoce (neboli Fraserův jednoznačný inspirační vzor), elektronické prvky evokující hry ze stáje Nintendo, nechybí kytarové zkreslení ani využití jiných nástrojů (banjo). Nejdůležitějším faktorem jsou ale jasně načrtnuté melodické tvary, díky čemuž se Edwards celkem úspěšně vyhýbá nebezpečí podobných nahrávek, tedy do sebe zahloubanému progresivnímu exhibicionismu.

Na temnější strunu Fraser zahraje pouze v titulním příspěvku, i ten se ale postupně změní v odlehčenou jízdu, jež si za cíl neklade jinou úlohu, nežli pobavení. Od "The Haymaker" se ke slovu bude čím čál častěji dostávat banjo, chvílemi až do té míry, že hudba začne evokovat variaci na znělku komediálního pořadu Bennyho Hilla (pamětníci vědí). Lépe si Edwards vede v domovském žánru, tedy melodickém power metalu. V jednom případě dokonce dovolí svému tradičnímu parťákovi, vokalistovi Richardovi Carniemu (Ascension), aby šestistrunnou show doprovodil svým vysoko posazeným hlasem ("The Harvest"), což není špatné a kupodivu to nebortí jinak čistě instrumentální profil nahrávky. Nejsilnější momenty nicméně přicházejí v prstolomných sólových pasážích, které vyústí v melodický powermetalový tvar, podsazený svižnou rytmikou ("The Judge", "The Viking Cowboy"). Stopáž alba je akorát tak dlouhá, aby Fraserovo představení nezačalo lézt na nervy. I přesto se jedná o specifickou záležitost, na kterou musí mít člověk chuť, když ale zatoužíte po nekomplikované a zároveň energické zvukové kulise, může pro vás být album "The Reckoning" trefou do černého.

Petr Štěpnička             


FB FRASER EDWARDS

YouTube ukázka - The Champion

Seznam skladeb:
1. The Prophet
2. The Reckoning
3. The Haymaker
4. The Champion
5. The Ghost
6. The Clodhopper
7. The Harvest
8. The Heist
9. The Judge
10. The Viking Cowboy

Sestava:
Fraser Edwards - kytara
Andrew Scott - bicí
Richard Carnie - zpěv (7)

Rok vydání: 2022
Čas: 31:54
Země: Velká Británie
Žánr: instrumentální power metal

Diskografie:
2016 - I Am God
2020 - The Architect
2022 - The Reckoning

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 03.09.2022
Přečteno: 951x




počet příspěvků: 1

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
Album, které...6. 11. 2022 9:56 htaedas


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.15651 sekund.