3.02.2023
GLENN HUGHES
Přestože deska "Radiance" kapely The Dead Daisies je pouze ..více

3.02.2023
QUEENSRŸCHE
Zdá se vám bývalý zpěvák této seattleské legendy ..více

3.02.2023
MR. BIG
Kytarista amerických hardrockerů Paul Gilbert vzdá poctu ..více

3.02.2023
METAL CHURCH
Spekulace o tom, že se nástupcem zesnulého Mikea Howeho ..více

3.02.2023
KINGDOM COME
Bubeník James Kottak zůstává členem kapely. Alespoň ..více

3.02.2023
THUNDERMOTHER
Švédská formace zažívá kruté časy. Kytaristka a ..více






Ronnie ROMERO - Raised On Heavy Radio
Recenzent zasedlej určitě není, to by Romera p ..

ARAKAIN, #ČERNÁ - Praha, O2 Universum, 28.1.2023
Na koncert jsem se těšil. Seznam skladeb neřeš ..

KABÁT - El Presidento
Jestli neslyšíš, že refrén Japonce je jako vy ..

Ronnie ROMERO - Raised On Heavy Radio
Recenzent je nějak zasedlej ne? Hlasově se tomu ..

DOKKEN - Breaking The Chains
Docela kvalitní fošna na debut.Starší nahrávk ..

DOKKEN - Breaking The Chains
U Dokken je na prvních nahrávkách v sestavě kd ..

DOKKEN - Breaking The Chains
A tak to snad ne...:-) ..

DOKKEN - Breaking The Chains
Poison a Cinderella jsou poslouchatelní i dneska! ..

DOKKEN - Breaking The Chains
Proti tvorbě Dokken v osmdesátkách jsou všichn ..

MAGIC OPERA - Battle of Ice
Se zvukem si asi pohrát šlo, to mi ale nevadí. ..




Za poslední měsíc:
Redaktorská bilance roku 2022 - Jan Skala
2353x

Redaktorská bilance roku 2022 - Tomáš Marton
1718x

Redaktorská bilance roku 2022 - Petr Štěpnička
1517x

Redaktorská bilance roku 2022 - Savapip
1487x

DEPRESY - Psycold
1209x

Redaktorská bilance roku 2022 - Moloch
1110x





článků celkem: 9638
recenzí: 7990
reportů: 592
rozhovorů: 600













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


AMBERIAN DAWN - Take A Chance: A Metal Tribute to ABBA

Na začátku recenze nového alba finských Amberian Dawn je vhodné položit si existenciální otázku: Potřebuje svět další nahrávku s předělanými hity švédských megahvězd Abba? Odpověď bude zřejmě u většiny lidstva negativní, finský kapelník Tuomas Seppälä by ale určitě nesouhlasil a svůj pohled zdůvodnil bezpočtem argumentů. Jenže ten hlavní je stejně všem jasný, jelikož vydělat si dnes muzikou nějakou zlatku je věc přetěžká a využití hitů, na které se vždy lepily masy, může být jednou z cest k (alespoň nějakému) profitu. Že tak učinila formace Amberian Dawn, je sice na pováženou, překvapit to ovšem mohlo jenom málokoho…

Poslední řadovky této kapely bylo možné označit za jakousi formu „Abba-metalu“, jednak díky skladatelské struktuře písní, zejména však vlivem zpěvačky Capri, která svým projevem evokovala frontwomanky severských ikon. Bylo to sympatické každému, komu nevadí infiltrace popové vlezlosti do metalového obsahu. Album plné předělávek je ovšem věc jiná, jelikož v tomto případě už nemůžeme uplatnit smířlivý pohled sympatické inspirace. Tady jde o jasné parazitování a touhu přiživit se na práci někoho mnohem slavnějšího. Přesto pořád existovala naděje, že Tuomas celou záležitost pojme jako výzvu a motivaci k vyjádření vlastní skladatelské osobitosti.

Jenže se nestalo ani to. Naprostá většina playlistu je poskládána z nejprovařenějších songů Abby, jež nejsou nijak zásadně obměněny a vyznívají v podstatě úplně stejně. Jistě, co je dokonalé, není třeba měnit, tím se ovšem vracíme k samotnému smyslu této nahrávky. Přitom zde byla možnost k zajímavým autorským průnikům, jak dokazuje sólová část skladby „Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight)“, která je přednesená v nadmíru zábavném funky stylu. K dalšímu odklonu dojde v závěrečném kousku „Lay All Your Love on Me“, jenž kapela prezentuje formou (pseudo)moderních powermetalových rytmů, čímž ale spolehlivě zabíjí atraktivní potenciál kompozice. Ve zbytku písní se Seppälä odhodlal maximálně k elektronické úpravě aranží nebo včlenění jemného kytarového sóla, jinak ovšem submisivně posluhuje původním předlohám. Album se proto neliší od jakéhokoli jiného tuctového tributu. Tento dojem paradoxně umocňuje vynikající zpěvaččin projev, jejíž hrdlo je natolik „popové“, že se potenciální rozdílové body téměř úplně smývají.

Alespoň určitou spásou se pro „novinku“ Finů stávají méně provařené skladby Abby. Není od věci si připomenout svěží hitovku „Head Over Heels“ (s parádním melodickým motivem), smutnou „The Day Before You Came“, jež byla tvořena v rozlučkové fázi švédské kapely, případně něžně baladickou „Like an Angel Passing Through My Room“. Kdyby podobných kousků bylo na albu víc, získalo by o něco větší smysl. Sázka na nejpovrchnější jistotu a plochý přístup k jednotlivým skladbám (navíc otupený podobně neprůbojným zvukem) ale učinil z této nahrávky nelogickou a prakticky zbytečnou záležitost.

Petr Štěpnička             


amberiandawn.com

YouTube ukázka - Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight)

Seznam skladeb:
1. Super Trouper
2. Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight)
3. S.O.S.
4. Head over Heels
5. The Day Before You Came
6. Angel Eyes
7. Thats Me
8. Mamma Mia
9. Under Attack
10. Like an Angel Passing Through My Room
11. Lay All Your Love on Me

Sestava:
Capri - zpěv
Tuomas Seppälä - kytara, klávesy
Emil "Emppu" Pohjalainen - kytara
Jukka Hoffrén - baskytara
Joonas Pykälä-aho - bicí

Rok vydání: 2022
Čas: 43:17
Mix: Mikko Karmila
Label: Napalm Records
Země: Finsko
Žánr: ABBA

Diskografie:
2008 - River Of Tuoni
2009 - The Clouds Of Northland Thunder
2010 - End of Eden
2012 - Circus Black
2013 - Re-Evolution
2014 - Magic Forest
2015 - Innuendo
2017 - Darkness Of Eternity
2020 - Looking For You
2022 - Take A Chance: A Metal Tribute to ABBA

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 31.12.2022
Přečteno: 552x




počet příspěvků: 1

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
Neviem, mozno ja...2. 01. 2023 12:25 johny


 
Metalforever.info © 2006 - 2023     RSS - články

stránka byla načtena za 0.48072 sekund.