3.02.2023
GLENN HUGHES
Přestože deska "Radiance" kapely The Dead Daisies je pouze ..více

3.02.2023
QUEENSRŸCHE
Zdá se vám bývalý zpěvák této seattleské legendy ..více

3.02.2023
MR. BIG
Kytarista amerických hardrockerů Paul Gilbert vzdá poctu ..více

3.02.2023
METAL CHURCH
Spekulace o tom, že se nástupcem zesnulého Mikea Howeho ..více

3.02.2023
KINGDOM COME
Bubeník James Kottak zůstává členem kapely. Alespoň ..více

3.02.2023
THUNDERMOTHER
Švédská formace zažívá kruté časy. Kytaristka a ..více






Ronnie ROMERO - Raised On Heavy Radio
Recenzent zasedlej určitě není, to by Romera p ..

ARAKAIN, #ČERNÁ - Praha, O2 Universum, 28.1.2023
Na koncert jsem se těšil. Seznam skladeb neřeš ..

KABÁT - El Presidento
Jestli neslyšíš, že refrén Japonce je jako vy ..

Ronnie ROMERO - Raised On Heavy Radio
Recenzent je nějak zasedlej ne? Hlasově se tomu ..

DOKKEN - Breaking The Chains
Docela kvalitní fošna na debut.Starší nahrávk ..

DOKKEN - Breaking The Chains
U Dokken je na prvních nahrávkách v sestavě kd ..

DOKKEN - Breaking The Chains
A tak to snad ne...:-) ..

DOKKEN - Breaking The Chains
Poison a Cinderella jsou poslouchatelní i dneska! ..

DOKKEN - Breaking The Chains
Proti tvorbě Dokken v osmdesátkách jsou všichn ..

MAGIC OPERA - Battle of Ice
Se zvukem si asi pohrát šlo, to mi ale nevadí. ..




Za poslední měsíc:
Redaktorská bilance roku 2022 - Jan Skala
2353x

Redaktorská bilance roku 2022 - Tomáš Marton
1719x

Redaktorská bilance roku 2022 - Petr Štěpnička
1518x

Redaktorská bilance roku 2022 - Savapip
1487x

DEPRESY - Psycold
1210x

Redaktorská bilance roku 2022 - Moloch
1110x





článků celkem: 9638
recenzí: 7990
reportů: 592
rozhovorů: 600













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


SODOM - Persecution Mania

Debutové album Sodom nevyšlo podle představ. Kapela byla posuzována jako laciný klon Venom, a to nikoli neprávem. Navíc si vybudovala pověst problémového alkoholického spolku, se kterým není moc dobré spolupracovat. Jenže brzy po vydání prvotiny se odehrály věci, které pohled na začínající německou smečku razantně změnily. Zaprvé bylo opět nutné zlanařit nového kytaristu, když Michael Wulf alias Destructor prchl k daleko zajímavějším krajanům Kreator. Jak se ukázalo, tato zprvu nepříjemná skutečnost byla pro Sodom spásou. Na scénu vstoupil jistý Frank „Blackfire“ Gosdzik, který dramaticky překopal původní smýšlení zbývajícího dua a nasměroval kapelu k zářné budoucnosti.

Psala se druhá polovina osmdesátých let, ve které metal zažíval historicky nejslavnější období. Lidem už nestačil neškodný heavík, žadonili po daleko rychlejších a agresivnějších odnožích. Vznikaly zárodky blacku (na čemž se významně podíleli i naši sodomité) a deathu, jako první ale dostal přesný umělecký tvar thrash metal. A právě tento styl považoval nový kytarista za nejzajímavější, nejen z hlediska hudebního, ale také z pohledu lyrické formy, do které se dala napasovat daleko širší témata, nežli pouze anti-křesťanství a satanismus. Např. politika nebo válka. A tak vznikla klasická a všemi velebená etapa německé kapely.

Nejprve došlo v říjnu roku 1987 k vydání EP „Expurse Of Sodomy“. Už zde byl jasně patrný posun, nejen žánrový, ale zejména technický, včetně zvuku (což vzhledem ke strašné produkci debutového zápisu nebylo tak těžké), na kterém se poprvé podílel producent Harris Johns, budoucí studiový souputník Sodom. Thrashová tvář Němců se začíná formovat a pomalu narůstají znaky typické pro budoucí profil kapely. Největší ohlas měla skladba „Sodomy And Lust“, já osobně se ale přimlouvám za kusy „The Conqueror“ a „My Atonement“, což jsou zlověstně naspídované položky stylu, kterému se v budoucnu začne říkat blackened-thrash. Ještě výrazněji tento subžánr promluvil do tvorby druhé studiovky „Persecution Mania“, jež spatřila tmu noci přesně o dva měsíce později, 1. prosince roku 1987 po Kristu.

Úvodní příspěvek s názvem „Nuclear Winter“ je ránou na solar. Největším překvapením není ani tak přechod k thrashi, jako umělecký přístup ke skladbě, který se vyznačuje vysokou profesionalitou. Předák Tom Angelripper tvrdí baskytaru, a k tomu brousí svoji nadžánrově vyšeptalou polohu hlasu. Frank rozehrává zkušenou riffovou partii s bzučivými sólovými tahy a Witchhunter vše nakopává bicími breaky. Oproti předpokladům neslyšíme bezbřehou rytmickou naháněčku, nýbrž komplexní song s několika tempovými zvraty, která nabírá na síle po celou svoji – více než pětiminutovou – hrací dobu.

Další chuťovky přicházejí vzápětí. V „Electrocution“ slyšíme méně uhlazený projev kapely, který tvoří pomyslné propojení s debutovou fošnou, avšak v nepoměrně lepším zvukovém hávu. „Iron Fist“ znamená vyvedený punk´n´rollový coversong od Angelripperem milovaných Motörhead. Titulní skladba s emancipovanou baskytarou dá opět výrazněji čuchnout k původním blackmetalovým hrátkám, v „Enchanted Land“ zazní oblíbený trik ve formě vokální ozvěny, která zvýší chytlavost důkladně pokládaných frází. Během krátké instrumentálky „Procession to Golgatha“ pochopíme, kam chodili pro inspiraci pozdější králové death metalu Obituary. Tím žánrová variabilita nekončí, „Christ Passion“ jakoby vzdával stylizovaný hold Britům Iron Maiden, alespoň do té doby, než zazní démonický hlas, záhrobní sólo a umanutě odhláškovaný refrén, tedy další poznávací znamení Sodom. Daná skladba v sobě mimochodem obsahuje hrubý tvar budoucího hitu „Agent Orange". „Conjuration“ startují bakelitové bicí přechody, které zvou k HC punkové jízdě s rock´n´rollovým sólem, finálka „Bombenhagel“ znamená koncertní tutovku, ve které zazní notoricky známý úsek německé hymny. Nejen kvůli tomu sice někteří jedinci začali považovat hudebníky za "nácky", ti to ale vždy dementovali coby nesmysl a sami sebe naopak označili jako anti-válečnou kapelu.

První krok k nesmrtelnosti byl vykonán. Obsah alba „Persecution Mania“ měl za následek mohutně vzedmutý zájem o německé trio. Nedlouho po vydání druhé studiovky Sodom vyjeli na první velká turné, přičemž už z toho druhého byl pořízen video záznam „Mortal Way Of Live“. Na začátku roku 1989 si kapela zahrála v polských Katowicích před desetitisícovým davem. Zároveň s tím se do povědomí fanoušků vžil termín „teutonic thrash“, na jehož vzniku měli dále zásluhu velikáni Kreator a Destruction. Naděje vkládané do kapely byly veliké, což sodomity vybičovalo k výkonům, které se o pouhé dva roky později měly převtělit do podoby legendárního alba „Agent Orange“.

Petr Štěpnička             


sodomized.info

YouTube ukázka - celé album

Seznam skladeb:
1. Nuclear Winter
2. Electrocution
3. Iron Fist
4. Persecution Mania
5. Enchanted Land
6. Procession to Golgatha
7. Christ Passion
8. Conjuration
9. Bombenhagel

Sestava:
Angel Ripper - zpěv, baskytara
Frank Blackfire - kytara
Witch Hunter - bicí

Rok vydání: 1987
Čas: 35:41
Produkce: Harris Johns
Label: Steamhammer/SPV
Země: Německo
Žánr: thrash metal

Diskografie:
1986 - Obsessed By Cruelty
1987 - Persecution Mania
1989 - Agent Orange
1990 - Better Off Dead
1992 - Tapping The Vein
1994 - Get What You Deserve
1995 - Masquerade In Blood
1997 - Til Death Do Us Unite
1999 - Code Red
2001 - M-16
2006 - Sodom
2007 - The Final Sign Of Evil
2010 - In War And Pieces
2013 - Epitome of Torture
2016 - Decision Day
2020 - Genesis XIX

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 12.01.2023
Přečteno: 817x




počet příspěvků: 5

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
I když tuto partu......už dávno...18. 01. 2023 8:06 Kolík
Moje první...12. 01. 2023 9:45 htaedas
Kult!...12. 01. 2023 9:41 Aldus
Kultovní a...12. 01. 2023 8:40 rumcajs
KlenotPo ultra brutálně...12. 01. 2023 8:21 David Svoboda


 
Metalforever.info © 2006 - 2023     RSS - články

stránka byla načtena za 0.56267 sekund.