Pirátský metal bude v Německu navždy spojován s kapelou Running Wild. Jenže tahle parta má své nejlepší roky dávno za sebou, a tak se otevírá prostor pro další "jednooké" interprety. Formace The Privateer patří mezi ty, které chtějí danou možnost využít beze zbytku. Ke cti spolku je ovšem nutné napsat, že neparazituje na tvorbě Rolfa Kasparka (jako např. jistý Švéd Cederick Forsberg), ani nechce zprivatizovat aktuální trendy nastolené britskými Alestorm. Němečtí hudebníci si razí vlastní cestu, pro kterou je pirátská tématika pouze jednou částí docela rozmanitého celku.
Obsah alba "Kingdom of Exiles" je v tomto ohledu dobře čitelný hned od prvních skladeb. Výrazné melodie s ozvukem moderního poweru, podpořené melodeathovými a folkovými prvky. Tento mix podporuje vokální složka s melodickými a agresivními zpěvy. Drsnější projev má na svědomí vrchní pirátka Clara Held a daří se jí lépe, nežli mužskému protějšku, který neoplývá vyloženým charismatem. Tím akcie kapely mírně klesají, nahoru naopak míří při bujarých sborových refrénech, z nichž se nejlépe podařilo vyladit ten v písni "Foretold Story", která dále nabízí kontrast epických symfonických pasáží a klidných vybrnkávaných meziher.
Sázka na tvorbu výpravné atmosféry je ve tvorbě Němců klíčovým bodem, jelikož právě v tomto skladatelském aspektu vnímáme potenciál, který může skupinu vyvézt nad širší konkurenci. Podobně jako veselé folkové tanečky a skočné houslové motivy (opět v režii frontwomanky Clary), jež se ve správně podchycené rytmizaci stávají silným tahákem desky. V obou případech ale Němci nestrhnou a zůstávají stát notný kus pod pomyslným vrcholem (lépe řečeno před ostrovem, na kterém by se mohl ukrývat poklad v podobě silné fanouškovské odezvy).
Na krátké povyražení ale společnost německého spolku v pohodě vystačí. Kousky "Queen of Fire and Wind" a "The Darkest Shadow of Life" kypí tažnou hravostí, baladická "The Realm of the Forest" může zaujmout podmanivě zpěvným (i když pocitově trochu nepůvodním) refrénem, osmiminutová finálovka "Memory of Man" zase teatrálně rozfázovaným členěním. Mořští nájezdníci The Privateer se svojí čtvrtou řadovkou nedobydou svět, přátelské okupování lokálních posluchačských táborů se jim ale docílit podaří.
|