Finskou formaci Silver Bullet založil zpěvák Nils Nordling (ex-Dreamtale), který už v sestavě není, a kytarista Hannes Horma (ex-Turisas), jenž v současnosti funguje jako kapelník. Sedm let starý debut "Screamworks" vycházel z hororových příběhů, které pak seveřané prezentovali (v údajně velkolepém stylu) na koncertním turné. Druhé album "Mooncult" 2019 se zaměřilo na čarodějnictví, a aktuální fošna "Shadowland" si nechává otevřený prostor pro nejrůznější lyrická témata.
Při spuštění intra "Overture to Armageddon" se nám před očima začnou zjevovat celkem konkrétní apokalyptické obrazy. Mohutné sbory a teatrálně spektakulární atmosféra by mohla být klidně hlavním motivem nějakého hollywoodského trháku. Jde o spolehlivé vtažení do děje, který nabere na obrátkách v úvodní písni "Shadow of a Curse". V té Finové pokračují v apo-sborech a do hry navíc vhodí ostré heavymetalové riffy, což evokuje fúzi spolků Xandria a Primal Fear, nutno dodat, že velmi atraktivní a poslechovou. Když do této bombastičnosti vstoupí (nový) zpěvák Bruno Proveschi, může se nejprve zdát, že jeho subtilnější a neobhroublý hlasový charakter nebude pro danou muziku rovnocenným partnerem. Bruno nás ale brzy přesvědčí o opaku, jeho výkon je sebejistý a kontrastním efektem ideálně dotváří celistvý hudební obraz.
V úvodních tónech je každopádně cítit velký potenciál, který - ve spojitosti s náležitě přeprodukovaným zvukem - dává tušit, že se možná staneme svědky jedinečného metalového zážitku. Tento dojem potvrdí položka "To Ones to Fall" napěchovaná epickými melodiemi a korunovaná pochodovým chorusem, ve kterém se bohatě úročí více než desítka hostujících hrdel. Ve stopě "Creatures of the Night" Finové uberou z tempa a důstojně odvedeným obsahem (v čele s dalším chytlavým refrénem) připomenou tvorbu německých Serious Black, případně jejich krajanů Orden Ogan.
Řízná riffová hra s moderním přívlastkem se vrátí v metalovém políčku "Soul Reaver", jenž zdobí zrychlený refrén, předsólová vokální nástavba a strhující instrumentální plochy, pojímající prvky speedu i progu. Další sebejistý důkaz hledejme ve skladbě s názvem "Nighthunter", která je povedenou variací na klasický heavy metal, gradující v detailech jako je Brunovo krátké stylové zaječení. Beze zbytku zaujme členitý kousek "Dusk of Dawn" (s dalším parádním sólem), obdobně variovaná "...And Then Comes Oblivion" se zklidňující akustickou kytarou a folkovou mezihrou, případně závěrečná "The Thirteen Nails" s opravdu líbivou chorusovou částí. Snad pouze song "Falling Dawn" vyznívá oproti nabušenému okolí poněkud nenápaditě až unyle.
Finský kvintet nabídl velmi silné album, které jenom potvrzuje slibný start letošní power/heavymetalové sezóny. Dílo omračující svojí metalovou monumentálností, zcela vyspělým autorstvím a absolutní profesionalitou. Poslouchejte nahlas a poté jméno Silver Bullet rozneste do všech možných fyzických i sociálních koutů, tahle parta si to zaslouží!
|