RISK - The Reborn
Pre mňa je zase uťahané nič doska nasledujúca,...

RISK - The Reborn
Já bohužel nemohu s recenzí souhlasit,pro mně je...

RISK - The Reborn
U nás šířil osvětu místní majitel CD půjčovny....

Jack RUSSELL - Shelter Me
Tyhle reedice vůbec nekupuj, to nemá...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Koukám, že dnes je na netu za 15 euro, což není...

RISK - The Reborn
Výborná deska od začátku do konce nemá chybu...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Jo jo, nejdražší cd mojí sbírky. Tehdy jsem za ní...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
Z poslední desky hráli "Best Time", "Mass...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
„Budeme hrát polovinu nového alba a ne jen staré...

DEVIN TOWNSEND - PowerNerd
Miloval som Devina, aj som nejake 2-3 koncerty...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax




TREAT - Scratch And Bite

Podobných příběhů bylo v poslední době napsáno nepočítaně. Začátek kariéry v osmdesátých letech, pár vydaných alb, přibližně v období grungeové revoluce poslední záchvěv aktivity, dlouholetá hibernace, po letech návrat na scénu a pokračování kariéry. Švédští Treat i přes svoji určitou nenápadnost z řady kapel s podobným vývojem přece jenom vyčnívají. Patří k těm, kteří v první fázi svojí existence měli blizoučko k solidnímu úspěchu, krizové období větrů ze Seatllu přestáli více méně se ctí (i když budeme-li hledat období, ve kterém kapela nejvíc popřela své kořeny, nevyhnutelně zamíříme do devadesátých let minulého století), jejich současná autorská i hudební forma si příliš nezadá s tou z osmdesátých let, takže alba z tohoto tisíciletí nejsou jen o touze muzikantů zavzpomínat na staré dobré časy a udělat sami sobě radost - jen těžko by s podobnou filozofií mělo smysl vydat čtyři silná post-comebacková alba.

Příběh Treat se začal psát na začátku osmdesátých let, byť pod poněkud naivnějším názvem The Boys. V tomto uskupení se v roce 1981 sešel frontman Robert Ernlund spolu s kytaristy Andersem Wikströmem a Leifem Liljegrenem, ale až příchod bubeníka Matse Dahlberga o dva roky později kapelu posunul k viditelnější aktivitě. Dahlberg měl spřízněnou duši u firmy Polygram, jež chtěla do svého portfolia přibrat švédskou hard rockovou kapelu a tak v jejím studiu začaly vznikat první demonahrávky party, jenž už se v té době jmenovala The Treat. Po krátkém angažmá basisty Tomase Linda se sestava stabilizovala díky Kennethu Sivertssonovi, který se ujal čtyř strun a došlo k definitivní změně názvu na Treat.

Když v květnu 1984 vyšel první singl „Too Wild“, mělo to způsobit docela zajímavý poprask nejen na švédské scéně – Robert Ernlund dával k dobru historku o tom, kterak v období před rozjezdem Treat pracoval jako zvukař a v rámci Monsters Of Rock ve Stockholmu přehrával Tommymu Lee z Mötley Crüe tuto skladbu, Tommy projevil zájem od něj píseň koupit a zároveň ho měl varovat, ať si dává pozor, nebu mu písničku ukradne… A Joey Tempest (Europe) se měl vyjádřit v tom smyslu, že když skladbu slyšel, věděl, že k tomu, aby udržel s Treat krok, bude muset napsat něco ještě lepšího – a tak měla na svět přijít hymna „Rock The Night“.

Hard rock s příchutí Whitesnake, Journey, či Van Halen s popovým feelingem v melodiích a velmi silných refrénech, tak by se dalo jednoduše charakterizovat debutové album „Scratch And Bite“. Šlapavá vyřvávací singlovka „Too Wild“ se vzrušujícím dialogem se sbory a jasným sloganem, i druhý singl v podobě ostřejší „You Got Me“ s výraznými klávesami byly jako lákadlo na desku vybrány velmi dobře, i když s parádním refrénem v dokonale vygradované „Get You On The Run“, ke které se kapela vrátila ještě na albu „Organized Crime“ (i zde patřila k nejsilnějším položkám a Treat na ní skvěle deklarovali, jak během pěti let vyrostli a stali se rafinovanější), by Treat možná strhli ještě větší zájem fanoušků. I v téhle skladbě se však zrcadlí nejslabší článek řetězu švédských rockerů – určitá opatrnost, v důsledku které Treat působí na dravé hard rockové scéně jako příliš hodní hoši, kteří nabídnou skvělé melodie, ale odmítají u toho posluchače pořádně nakopnout. Zkuste klasicky houpavou titulní skladbu s jasným sloganem a stadiónovými ambicemi, která je ideálním příkladem toho, že dynamit, který Treat v ruce bezesporu měli, nebouchal až tak dramaticky. Tahle nálada stororcentně svědčila příjemnému slaďáčku „We Are One“ a dobře seděla i temnější „No Room For Strangers“ s jedovatými back vokály.

Jedním z důsledků comebacku Treat byla i reedice alba „Scratch And Bite“, na kterou kapela připojila (kromě živého záznamu z nottinghamského Firefestz roku 2006) skladby z B-stran pilotních singlů. Byť zejména finální „Danger Games“ si cestu mezi nejsilnější skladby Treat určitě nenajde, je zjevné, že v roce 1985 panovala v Treat vzletná a velmi plodná atmosféra. Tehdejší dobu asi nejvýstižněji shrnul Robert Ernlund: „V roce 1985 se všechny naše sny staly skutečností. Žili jsme v divoké a hysterické fantazii. Letěli jsme!“

Savapip             


FB TREAT

YouTube ukázka - Changes

Seznam skladeb:
1. Changes
2. Scratch And Bite
3. Get You On The Run
4. Hidin`
5. Too Wild
6. We Are One
7. No Room For Strangers
8. You Got Me
9. Run With The Fire
10. On The Outside
11. Danger Games

Sestava:
Robert Ernlund – zpěv
Anders Wikström - kytara
Leif Liljegren - kytara
Ken Siewertson - baskytara
Mats Dahlberg - bicí

Rok vydání: 1985
Čas: 48:37
Label: Mercury Records
Země: Švédsko

Diskografie:
1985 - Scratch And Bite
1986 - The Pleasure Principle
1987 - Dreamhunter
1989 - Organized Crime
1992 - Treat
2010 – Coup De Grace
2016 – Ghost Of Graceland
2018 – Tunguska
2022 – The Endgame

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 06.04.2023
Přečteno: 1359x




počet příspěvků: 4

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
Těším se na...7. 04. 2023 11:08 JonathanGray
8/10Tak od těchto...6. 04. 2023 22:58 The Keeper XIV.
Skvělá kapela......v druhé...6. 04. 2023 9:32 Kolík
Treat mam rad. Mel...6. 04. 2023 8:21 Mates01


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.5051 sekund.