Jak dělat žánr AOR jednoduše a zároveň velmi chytlavě, to je lekce, kterou by mohli Švédové Stormburst udělovat většině stylově spřízněných kolegů. Kapela je poskládaná ze samých zkušených pák, mezi něž patří Kent Jansson nebo Peter Östling, kteří figurovali v hardrockovém spolku Six Feet Under (!) už na začátku osmdesátých let. Sestavu dále jistí kytarista Thomas Hansson (Steam), bicmen Pelle Hindén (Eternal of Sweden) a především zpěvák Lars Åke Nilsson (Keen Hue), který - připomínajíce Klause Meineho ze Scorpions - patří k opravdovým mistrům svého řemesla.
Spuštění alba s vypovídajícím titulem "III" znamená ochotu či odvahu nechat se zalít neuvěřitelným množstvím pozitivní energie. Tohle je (mírumilovná) rána přímo do středu nezávazné bezstarostnosti a nikdy nekončící slunečné pohody. Účinek je okamžitý - počínaje skladbou "Get Up On Your Feet" se ponoříme do želatinových melodií, které aniž by měly ambici přinášet cokoli originálního, zabírají s totální a odzbrojující efektivitou. Nilssonovy vokální linky si chceme zazpívat společně s ním a díky sugestivnímu instrumentálnímu pápěří máme tendenci odjet na okamžitou dovolenou k Jónskému moři. Skladby "Peace of Mind", "Wild and Crazy" nebo "Higher Power" (evokující výtečnou řeckou partu Outloud) jsou prapůvodní esencí žánrů AOR/melodický rock a představují mimořádně příjemný stylový prožitek.
Tato pohoda vydrží Švédům až do osmého kousku "Make it Through the Night", poté hudebníci přehodí výhybku a začnou se věnovat nezáživnému klasickému hard rocku (s určitou výjimkou závěrečného songu "Little By Little", který nabídne alespoň povedený chorus). K podobné fúzi docházelo i na předešlých dvou řadovkách, je ovšem otázka, zdali jde o dobré autorské řešení. Těžko si představit posluchače, kterému budou stejnou měrou vyhovovat oba žánrové póly. Realita je každopádně taková, že na úrovni hřejivých melodií je skupina Stormburst prvotřídní, zatímco v přednesu tradičního rocku se stává zcela zaměnitelnou. Na albu "III" jsou od sebe alespoň obě hudební "hemisféry" obsahově odděleny, i tak se náhlý pokles chytlavosti musí na celkových dojmech chtě nechtě podepsat.
|