RISK - The Reborn
Pre mňa je zase uťahané nič doska nasledujúca,...

RISK - The Reborn
Já bohužel nemohu s recenzí souhlasit,pro mně je...

RISK - The Reborn
U nás šířil osvětu místní majitel CD půjčovny....

Jack RUSSELL - Shelter Me
Tyhle reedice vůbec nekupuj, to nemá...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Koukám, že dnes je na netu za 15 euro, což není...

RISK - The Reborn
Výborná deska od začátku do konce nemá chybu...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Jo jo, nejdražší cd mojí sbírky. Tehdy jsem za ní...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
Z poslední desky hráli "Best Time", "Mass...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
„Budeme hrát polovinu nového alba a ne jen staré...

DEVIN TOWNSEND - PowerNerd
Miloval som Devina, aj som nejake 2-3 koncerty...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax




CRADLE OF FILTH - V Empire, or Dark Faerytales in Phallustein

Stejně jako je temná podstata kapely, byly často temné okolnosti, které provázely její vývoj. Někdy v půli devadesátých let se zkomplikovaly vztahy s vydávající firmou Cacophonous Records, která podle Daniho Filtha neplnila své finanční závazky. Konflikt se dostal až před soud, jenž nařídil Krejdlům nahrát ještě jednu nahrávku pro příslušný label. Vzniklo tak EP "V Empire, or Dark Faerytales in Phallustein" (fanoušky překřtěné na stručné "Vempire"), které postupem času nabylo natolik kultovních rozměrů, že si plně zaslouží svoji vlastní recenzi. (druhou výjimku bude tvořit EP "Bitter Suites to Succubi" z roku 2001)

Vznik EP provázely další těžkosti, především odliv bratrů Allenderových, kteří si založili vlastní spolek The Blood Divine (příliš slávy s ním ovšem neudělali a Paul se posléze do Cradle Of Filth pokorně vrátil), a ze sestavy zmizel i klávesák Benjamin Ryan. Náhradu se naštěstí podařilo najít dříve, nežli Dani Filth upadl do finální fáze skepse. Šestistrunky se chopil (předloni zesnulý) Stuart Anstis a černobílé ťuky zajistil Ir Damien Gregori. Pro oba muzikanty se štace u Cradle Of Filth stala věhlasnou životní událostí. Na desce je rovněž využito několik hostujících zpěvaček, včetně budoucí souputnice kapely Sarah Jezabel Devy.

Pokud se někomu stalo, že byl - podobně jako autor těchto řádků - v době vydání EP v pubertálním rozkvětu, nemohl jej nezaujmout eroticky stylizovaný obal. Druhým povzbudivým aspektem je zvuk, jenž pocházel od stejných studiových techniků, a přece doznal oproti debutu kvalitativní posun. Nakonec zbývá muzika, při jejíž tvorbě Dani Filth jako autor dozrál a se svými kumpány nabídl kompoziční tvar, který měl jeho kapelu navždy proslavit.

Žánrovou definici bez servítek načrtne úvodní song "Ebony Dressed for Sunset". Atmosférické zvuky, kytarové riffy s odstínem thrashové vichřice, blast beaty, temný romantismus, orchestrální majestát, bujné vnitřní napětí, silné melodické průniky, chytlavé posouvání hudebního děje a pestrobarevná - ačkoli z pohledu hlavního zpěvu lehce upozaděná - vokální paleta, to jsou hlavní znaky, které budou posluchače doprovázet po celou hrací dobu téměř čtyřicetiminutového EP. "The Forest Whispers My Name" nabízí novou - o něco přehlednější - variantu debutové skladby. A pak přijde vrchol nahrávky a jedna z nejpozoruhodnějších kompozic Krejdlů vůbec.

"Queen of Winter, Throned" byla původně připravena pro desku "Dusk...and Her Embrace", ale britská skvadra se ji rozhodla využít o něco dřív. Jde každopádně o pravý a učiněný skvost. Kapela v něm mistrovským způsobem pracuje s náladami, něhou i brutalitou. Katarzí pečlivě koncipované skladby je dokonale nafrázovaná dvoudílná pasáž, ve které démonicky hrozícího Filtha podporují HCpunkově vyzubené kytary. Dílo geniality dokonávají pružné Barkerovy bicí, případně ženské sténání, které výtečně sedne k výjevu na obalu nahrávky.

V rozkošně vrstevnatém skladatelství pokračuje šestiminutovka "Nocturnal Supremacy" s další neodolatelně zrychlenou plochou. Zklidnění před finální řeží nabídne vynikající melodramatická instrumentálka "She Mourns a Lenghthening Shadow", aby posledních devět minut zaplnily houževnatě členité, rytmizačně strhující, zkrátka hudebně uspokojivé tóny songu "The Rape and Ruin of Angels (Hosannas in Extremis)".

To, co nemuselo být zcela zřejmé v roce 1994, už o několik měsíců později nešlo rozporovat. Na svět se vyklubalo mimořádné těleso, které fanoušky extrémněji laděného metalu (ortodoxní blackery a podobné typy nyní ponechme stranou) muselo do slova a do písmene nadchnout. Dani Filth byl umělec, který měl světu co nabídnout. A dokázal to nejen na EP "V Empire...", ale také na druhé plnohodnotné studiovce "Dusk and Her Embrace", která vyšlo ještě tentýž rok.

Petr Štěpnička             


www.cradleoffilth.com

YouTube ukázka - Queen of Winter, Throned

Seznam skladeb:
1. Ebony Dressed for Sunset
2. The Forest Whispers My Name
3. Queen of Winter, Throned
4. Nocturnal Supremacy
5. She Mourns a Lengthening Shadow
6. The Rape and Ruin of Angels (Hosannas in Extremis)

Sestava:
Dani Filth – zpěv
Stuart Anstis – kytara
Robin Graves – baskytara
Damien Gregori – klávesy
Nicholas Barker – bicí

Rok vydání: 1996
Čas: 36:23
Produkce, mix: Robert "Mags" Magoolagan
Label: Cacophonous Records
Země: Velká Británie
Žánr: melodický symfo-gothic-black-metal

Diskografie:
1994 - The Principle Of Evil Made Flesh
1996 - V Empire, or Dark Faerytales in Phallustein (EP)
1996 - Dusk... and Her Embrace
1998 - Cruelty And The Beast
2000 - Midian
2003 - Damnation And A Day
2004 - Nymphetamine
2006 - Thornography
2008 - Godspeed Of The Devils Thunder
2010 - Darkly, Darkly Venus Aversa
2012 – The Manticore And Other Horrors
2015 - Hammer Of The Witches
2016 - Dusk... and Her Embrace - The Original Sin
2017 - Cryptoriana - The Seductiveness of Decay
2021 - Existence Is Futile

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 11.01.2024
Přečteno: 2216x




počet příspěvků: 2

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
Skvělé dílo...11. 01. 2024 23:40 Ladislav
KlasikaVýborné MiniCD,...11. 01. 2024 6:35 David Svoboda


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.50531 sekund.