za tyhle thrashový minirecenze! Pravidelně je...

Michael SCHENKER - My Years With UFO
Díky za recenzi.

GREAT WHITE - Hooked
Dlouhou dobu moje nejoblíbenější album kapely. ...

Taky mám pocit, že tady recenzent šlápl fakt...

FERRETT - Glamdemic

Nápověda k tomu, jestli se ponořit do světa amerických heavy glamových Ferret, je strašně jednoduchá. Máte rádi Steel Panther? Neváhejte a skočte do třetího alba americké šestice po hlavě! Trpíte pocitem, že Steel Panther je banda šašků, která sice ovládá nástroje, ale z hlediska hudebního nemá co nabídnout? Vyhněte se i Ferrett! Nic mezi tím v podstatě neexistuje. V třináctém roce svojí existence se Ferratt dopracovali ke třetímu albu, nazvanému tak, aby vás hned na první trklo, co vás čeká. Glamová pandemie „Glamdemic“ asi může být nakažlivá, nicméně pokud máte v žilách alba Ratt, W.A.S.P., L.A. Guns, na které se kapela odvolává, a nejste bytostně přesvědčení o tom, že všechno dění okolo vás je jedna velká party, můžete být vůči téhle nákaze těžce imunní.

„Glamdemic“ je album plné úderů pěstí, sexu a drog, poháněné pomocí hardrockových hymnických heavy metalových hitů, bijí se v hruď Ferratt. „Když v „Let It All Hang Out (on A Saturday Night]“ Ferratt rozkopnou dveře prostřednictvím kousavého riffu, důrazné rytmiky, teatrálně našlápnutého vokálu a humpoláckých sborů, spolehlivě chytnou za uši, když v poťouchle uřvané „Don´t Tell Jen“, p5edvedou, jaká je v jednoduchosti síla a pod nohy se jim připletou Lordi, ještě stále je to zábava, která však s ultra těžkopádnou titulní skladbou začne ztrácet jiskru. Alespoň v případě, když čekáte na to, že při míchání heavy metalových a glam metalových ingrediencí kapela vyjede ze jednotvárné šablony. Jenže to Ferratt nemají zapotřebí a jsou plně spokojeni v takhle nalajnovaném světě. Snad jen fakt, že postupem času do skladeb napumpují punkově neučesaného ducha, trochu mění rozdané karty, ale na skutečnosti, že to Ferratt tlačí krapet násilně, se nic nezmění. Výjimkou (alespoň na chvíli) budiž příjemně kýčovitá baladická rádiovka „It´s Not hard To Let Go“, která sice taky zapadne do neotesaného výrazu, ale ve finále disponuje nejsilnější melodií.

Ještě jedna do očí bijící nápověda se na desce najde – uposlechnete-li u humpolácké vyřvávačky „Drinking Beers“ s potrhlou gradací stěžejní slogan, bude se vám případná imunita obcházet daleko snáz. Ferrett by zjevně byli nejradši, kdyby okřídlené rčení „sex, drogy a rock´n´roll“ stále platilo. I když se můžou přetrhnout a patrně se (alespoň oni) skvěle baví, při vzpomínce třeba na Mötley Crüe jim jejich snažení, přirozenost a bezprostřednost úplně nevěřím.

FB FERRETT

YouTube ukázka - Don`t Tell Jen

1. Let It All Hang Out On a Saturday Night