Je všeobecně známo, že holky dost bere, když chlap umí hrát na kytaru. V tom případě musí švédský hudebník Michael Palace dostávat dámskou společnost do mdlob, jelikož zvládá nejenom hru na šestistrunku, ale zároveň zastane kompletní nástrojové obsazení běžné rockové kapely, včetně zpěvu. A protože tak činí s nemalým talentem, je jeho tvorba atraktivní nejen pro heterosexuální ženy, ale i pro muže a pohlavní entity všeho druhu.
Palace je zároveň schopný skladatel, jehož kvality jsou úměrně zesilovány s tím, jak roste posluchačská náklonnost ke stylům AOR a melodický rock. Pro takovou sortu fanoušků dokáže švédský autor s litevskými kořeny složit dostatečně uspokojující muziku, která v pohodě vystačí nejméně na půl (ideálně letní) sezóny. Na novince s titulem "Reckless Heart" najdeme žánrová klišé všeho druhu, v čele s nezbytnými klávesovými natáčkami, které Palacově hudbě dodávají stylové osmdesátkové kadeře.
Žádná z jedenáctky nových skladeb nesklouzává pod slušný standard, z dominantních středně svižných temp vykoukne mnoho příjemných motivů a v podstatě po celou hrací dobu máme tendenci klepat si nohou do rytmu. Výstavní Michaelovou disciplínou jsou líbivá sóla, v čele s neodolatelným a dokonale padnoucím trylkem ve stopě "For the Love". Je evidentní, že autor krom tradičních žánrových interpretů ctí školu z New Jersey, když jí (potažmo celému světu) kraloval Bruce Springsteen a chvilku poté Bon Jovi.
Konstantní kompoziční úroveň je ale zároveň nevýhodou, a to v případě, když budeme očekávat jakoukoli přidanou hodnotu, kupříkladu v podobě alespoň jednoho pamětihodného hitu. Blízko k tomu mají písně "Restless Heart", "Back in Your Arms", "Turn This Car Around", a nejvíc patrně již zmíněná kompozice "For the Love". K pocitu výjimečnosti ale pokaždé kousek chybí, nemluvě o stopách, které nabídnou zhola sterilní žánrové chorusy ("The Widow´s Web", "Move Me"). Michael Palace každopádně umí, o tom není pochyb, a kdybychom k posouzení jeho tvorby měli použít terminologii blížící se olympiády, tento sympatický Švéd by se v disciplíně AOR/melodický rock pohodlně vešel do první desítky.
|