20.03.2019
SEBASTIAN BACH
Kanadský vokalista a frontman klasické sestavy Skid Row ..více

20.03.2019
SLIPKNOT
Američané hlásí zeštíhlení sestavy. V té se totiž ..více

20.03.2019
NEAL MORSE
Jeden z lídrů současného progresivního rocku dokončil ..více

20.03.2019
RECKER
Heavymetalisté ze severu Spojených států hlásí změnu ..více

19.03.2019
AVALANCH
Španělská power-progmetalová kapela zveřejní tento ..více

19.03.2019
BERNIE TORMÉ
Irský kytarista, který byl dlouholetou oporou kapely Iana ..více






CHILDREN OF BODOM - Hexed
Hexed zní jako něco mezi Hate Crew Deathroll a A ..

CHILDREN OF BODOM - Hexed
Súhlasím s druhou reckou,najlepš í album novej ..

CHILDREN OF BODOM - Hexed
Definitivni konec vsem nadejim, ze se tahle kapela ..

QUEENSRŸCHE - The Verdict
to Pepsi Stone : myslím, že většina fandů ž ..

GATHERING OF KINGS - First Mission
Zrovna skladu Angels si poustim nejcasteji. Totaln ..

ABBAND - Deratizer
Výborná deska. Naopak si myslím, že je to to l ..

TOTÁLNÍ NASAZENÍ - Kazoo or die!
Tak tohle je opravdu narez .Je mi jich lito ..Tak ..

QUEENSRŸCHE - The Verdict
V pořádku, ta nemoc není smrtelná, tak buď v ..

Johnny GIOELI - One Voice
Tohohle chlapka doopravdy muzu.. ..

IRON SAVIOR - Kill Or Get Killed
Souhlasím s recenzí. Tahle deska sev rámci žá ..




Za poslední měsíc:
RHAPSODY OF FIRE - The Eighth Mountain
1075x

BEAST IN BLACK - From Hell With Love
949x

SEPULTURA - Chaos A.D.
887x

SEPULTURA - Arise
856x

SWALLOW THE SUN - When A Shadow Is Forced Into The Light
822x

SPIRITS OF FIRE - Spirits Of Fire
749x



22.03.2019
SPASM, NARCOLEPTIC, RESTRICTION, VAGINAL DIARRHOEA..
Cheb, začátek od:20.00, vstupné: 150

22.03.2019
NAHUM, INNERSPHERE, PURNAMA, MINOR..
BANSKÁ BYSTRICA - RC TARTAROS, začátek od:19:00, vstupné: 6 €

23.03.2019
NAHUM, INNERSPHERE, PURNAMA, SUBURBAN TERRORIST, MORDUM..
KOŠICE - COLLOSEUM, začátek od:18:00, vstupné: 6 €



článků celkem: 6851
recenzí: 5588
reportů: 543
rozhovorů: 365













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


SKID ROW - Skid Row

Při prvním letmém pohledu by se mohlo zdát, že američtí Skid Row jsou jen partou větroplachů, kteří ani nemají jasno v tom, co vlastně chtějí hrát a tak se chytají každého vánku, který zrovna letí kolem. Nasvědčovala by tomu skutečnost, že za devatenáct let své existence zplodili pouhých pět řadových alb, na kterých charakteristické poznávací znaky zrovna netrpí silnou vzájemnou podobností. Ovšem to je pouze ten letmý pohled. Při podrobnějším zkoumání a zasazení jednotlivých alb do chodu dějinných událostí a vývoje osobních vztahů v kapele dostává život kapely poměrně jasné logické obrysy. Ač se každé album dá po svém vydání zhodnotit lakonickým „no, vlastně se to dalo čekat“, je poměrně těžké odhadnout, s čím tahle parta vyrukuje příště. Přesto si myslím, že svůj vrchol mají Skid Row dávno za sebou a gloriola dokonalosti z prvních třech let života kapely se už nevrátí.

Jak charakterizovat první album kapely „Skid Row“? Tak tedy, dobové reálie: v Americe řádí glam rockové kapely, charakteristické svými mohutnými hřívami a k bontonu patří nejen dělat chytlavou muziku, ale také u toho dobře vypadat. Nejen sladké melodie sladkých vlasáčů hýbou Amerikou, taky se najdou spolky, které i přes svá natupírovaná hára se snaží vzdát hold špinavému pouličnímu rocku. A navíc se na scéně pohybuje dávný kámoš kytaristy Dava Saba, jistý John Frank Bongiovi, který si už jméno udělal (a spousta rockových fanoušků mu na něj ani v klasičtějším „Bon Jovi“ občas nemůže přijít), který sem tam – a stalo se tak i v případě Skid Row - pomůže i konkurenci. A tak, jak jsem již řekl, je výsledek vlastně očekávatelný. Špetka výjimečnosti, kterou Skid Row oplývají a kterou Jon zjevně vyčenichal, tkví nejen v přesvědčivosti a charismatičnosti zpěváka Sebastiana Philipa Bierka (známějšího pod jménem Sebastian Bach), ale hlavně v nespoutané klackovitosti, štiplavé nadrzlosti a suverénní hitovosti celého debutního alba. Z tvorby Skid Row je sice cítit přístupnost glam rocku, ale v podání vzteklých spratků, kteří to mydlí hlava-nehlava a s nějakými city či pocity si absolutně nelámou hlavu, dostává tahle zdánlivě davová a nenáročná muzika pekelné grády. Na charakterizování stylu Skid Row z počátku jejich dějin se asi nejvíc hodí mixtura lehkosti Poison, drzosti Guns n´ Roses a jedovatosti Mötley Crüe, klasický americký metal 80.let, s umaštěným stetsonem na dokonale pěstěném vlasovém porostu, v zahnojených holínkách a nedbale elegantní vestě. A hlavně, s řádně práskajícím, dlouhatánským bičem a kupou nejkvalitnějšího střelného prachu po kapsách. Skvěle vybalancovaná hranice mezi rádiovými hity a punkovou energií.

Nejlepší důkaz těchto tvrzení lze objevit ve dvou baladách, které se na albu nachází. Ač náměty obou se dost důrazně otírají o hranice klišovitého neštěstí a slzavého údolí, Skid Row zní dravě i v pomalých pasážích. Kde se obvykle sází na sladkobolné vyprávění, tam jsou Skid Row důrazní, tam, kde se obvykle získávají body za něžnost, tam Skid Row sází na přesvědčivost. O kvalitách „I Remember You“ svědčí i to, že Skid Row po této skladbě sáhnou za čtrnáct let znovu. S nádhernou akustickou kytarou a dravou poetikou mě tahle skladba dostává do kolen ještě dneska. A nemít tušení, jakou nálož přichystali Skid Row o dva roky později, řekl bych, že jde i jednu z nejpůsobivějších balad v rockové historii. Ale nenechte se zmást, balady zdaleka nejsou to nejdůležitější, co Skid Row dokázali ze své pokladnice napoprvé vytáhnout. Já jen, že právě v nich bych očekával, že Skid Row vsadí i na levnější způsob získání popularity. Nestalo se a tak baladická zvolnění nijak neubírají sílu ostatnímu, velice razantnímu materiálu. Za všechny skladby zmíním alespoň nespoutanou hymnu „Youth Gone Wild“. Devastující rytmus, brutální kytarové sólo, skvělý uřvaný vokál a zabijácký chór zdobí tohle barevné mládežnické hromobití.

„Skid Row“ je vzteklé a ohromující album, na kterém kapela dokonale zkloubila voňavé šminky a smradlavou živočišnost, drsnou poezii s dechberoucí energií. Retrospektivní hodnocení má tu nevýhodu, že věci příští jsou dostatečně známé. Tomu, abych prvotině Skid Row napálil desítku, brání jediná věc – existence alba „Slave To The Grind“, které Skid Row vyplodili o dva roky později. V době vzniku bych nezaváhal ani vteřinu a vichřici z New Jersey byl nasypal plný počet.

Savapip             


www.skidrow.com

Seznam skladeb:
1. Big Guns
2. Sweet Little Sister
3. Can´t Stand The Heartache
4. Piece Of Me
5. 18 And Life
6. Rattlesnake Shake
7. Youth Gone Wild
8. Here I Am
9. Makin´ A Mess
10. I Remember You
11. Midnight Tornado

Sestava:
Sebastian Bach - zpěv
Dave „The Snake“ Sabo - kytara
Rachel Bolan - baskytara
Scotti Hill - kytara
Rob Affuso - bicí

Rok vydání: 1989
Čas: 39:39
Studio: Royal Recorders Wisconsin
Label: Atlantic Records Corporation
Země: USA

Diskografie:
1989 – Skid Row
1991 – Slave To The Grind
1995 – Subhuman Race
2003 – Thickskin
2006 – Revolutions Per Minute


Vydáno: 06.05.2007
Přečteno: 2826x




počet příspěvků: 5

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
Díky moc za vaše...12. 05. 2007 5:28 Savapip
Super clanek, pro...11. 05. 2007 21:34 solvex
Super kapela co...11. 05. 2007 19:11 Michla Kit
Vdaka za peknu...10. 05. 2007 12:19 matus177
To je nádherné,...10. 05. 2007 10:19 Marek-Janesession


 
Metalforever.info © 2006 - 2019     RSS - články

stránka byla načtena za 0.20169 sekund.