RISK - The Reborn
Pre mňa je zase uťahané nič doska nasledujúca,...

RISK - The Reborn
Já bohužel nemohu s recenzí souhlasit,pro mně je...

RISK - The Reborn
U nás šířil osvětu místní majitel CD půjčovny....

Jack RUSSELL - Shelter Me
Tyhle reedice vůbec nekupuj, to nemá...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Koukám, že dnes je na netu za 15 euro, což není...

RISK - The Reborn
Výborná deska od začátku do konce nemá chybu...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Jo jo, nejdražší cd mojí sbírky. Tehdy jsem za ní...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
Z poslední desky hráli "Best Time", "Mass...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
„Budeme hrát polovinu nového alba a ne jen staré...

DEVIN TOWNSEND - PowerNerd
Miloval som Devina, aj som nejake 2-3 koncerty...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax



komentáře k článku HEAVENLY - Carpe Diem


- lionsnake

vážení, co je špatného na tom, že lidi ve sparku dají Heavenly nízké hodnocení? Já jsem taky člověk, který dřív hodně poslouchal speed a power, ale dneska mě už vesměs kapely jako Gamma Ray opravdu nudí. Nehledě všichni ti Heavenly, Freedom Call a další, ti mě nudili vždycky. Jsem už dnes prostě někde jinde a vůbec bych se nedivil, kdyby se takovéto "klenoty" začínaly zajídat už i recenzentům ve sparku

20. 02. 2010 18:05

- Mike

Jasně, já Ti rozumím, problém je ale v tom, nálepky si nevymýšlí sama kapela, ale ve velké většině to jsou právě novináři, muzikanti na tohle pečou. Helloween o sobě nikdy netvrdili, že hrajou speed.

21. 01. 2010 14:43

- GNT

Mike, Pepsi stone: nikde jsem snad nenapsal, že jen speed je kvalitní hudba. Poslouchám a poslouchal jsem mraky hudby, powerspeed mě chytá asi poslední 3-4 roky, především jsem byl překvapený, že tenhle žánr ještě existuje (jak zvítězil grunge, přestal jsem sledovat novou hudbu a uchýlil se do 70. let, pak mě někdo přivedl k novým kapelám a já zjistil, že mému naturelu pozitivní ultrarychlá ultramelodická hudba vyhovuje asi nejlépe). Čistej speed nikdo nehraje, to by snad ani nešlo. Ale když už se nějaká kapela označuje jako speedová, uvítal bych, kdyby ho opravdu hrála (jedna dvě skladby tohoto typu na albu je pak málo).

21. 01. 2010 10:34

- Venca Votruba

Jenom o rychlosti to přece není :-)

21. 01. 2010 9:38

- Mike

Já se Ti jen snažím vysvětlit, že nejen super rychlý speedový vypalovačky se zpěvem ve výšce stratosféry jsou kvalitní hudba. V tomto se mi Tvůj pohled zdá docela dost omezenej. Nejde o nálepky a o formu, ale o energii a té se dá docílit různými způsoby. To je zase můj pohled na věc... Krom toho. Helloween nikdy nebyl a nebude čistej speed, i když s ním jako první přišli. Vždycky tam byl power, heavy a trocha progrese a je to jedině dobře.

21. 01. 2010 9:31

- GNT

Mike: na rozdíl od Tebe si myslím, že u speedové kapely jde o speed v první řadě. Když mi bylo 15, speed neexistoval. Je mi (bude) 43 let a názory na tyhle věci jsem si ujasňoval léta. Možná jsem úplně mimo, ale jsem tam s jasnou hlavou a jasným názorem, možná ojedinělým, ale to nevadí.

21. 01. 2010 6:55

- Mike

to GNT: Ale tady přece nejde o to, jestli je něco speed nebo není? Keepery jsou po všech stránkách daleko dokonalejší než Walls, je to prostě o milion světelných let dál. Zuvkově, výkonem muzikantů i obsahově. Nemůžeš posuzovat kvalitu desky podle počtu speedovejch válů, vysokých tónů nebo taktů s dvojšlapkou. To jsem dělal, když mi bylo 15... Nehledě na to, že ze všech těch skladeb, který jsi jmenoval, je na koncertech v celé historii kapely nejhranější právě Eagle Fly Free:) A Little Time a Rise & Fall se už dávno nehraje, I Want Out byl s Derisem oživenej až na začátku milénia.

20. 01. 2010 14:00

- GNT

Na Keeperech jsou všehovšudy 3-4 opravdu speedové skladby, které ve své době (a kromě Eagle Fly Free) ani nebyly velkými hity. Nejvíce se z těchto alby hrály (a dodnes hrají) veselé a prvoplánově optimistické věci jako Future World, A Little Time, Dr. Stein, Rise and Fall a I Want Out - ani jedna z těchto skladeb není ve speedovém tempu. Pro fandy původní hellowennovské rychlosti z EP a Walls ... byly tyto desky zklamáním, které jsem v té době nechápal, protože jsem si fenomén speedu a jeho definici ještě plně neuvědomoval.

18. 01. 2010 6:58

- Heavenly & Helloween

Heavenly = nejdrzejší vykrádačská kapela v dějinách speed metalu, i když se to fajn poslouchá. A další kacířská myšlenka: Helloween byli podle mě nejsilnější právě na Better Than Raw a The Dark Ride. I když poslední desky jsou taky super. A nemyslím si, že by se nechali někým ovlivňovat, byli vždycky krok napřed proti ostatním kapelám.

13. 01. 2010 9:35

- The Keeper XIV.

Obal je slabý. Nejllepší speed jsou Keepery a Louis XIV. od Chroming Rose. Podle toho poměřuju vše ostatní.

12. 01. 2010 18:14

- Pagan

SPARK zase nezklamal! :-) Mazec ale e, že i Cyklo dal víc bodů, než Havlena. Že je ale Havlena trochu jinde, to víme dávno, měl by sice "rozumět" speed a power, ale většinou ho podkopne a paradoxně tím pomůže absolutní většině recenzetnů s potopením jakéhokoli speed alba. Kozák moh taky přitlačit s hodnocením, píše, jak se mu to strašně líbí a že musí tím pádem "rozsvítit nějakou tu hvězdu navíc". Jenže dal jen 4 a půl, stejně jako většině alb, který tenhle měsíc hodnotil a všechny je tak vlastně naházel do jednoho pytle . Moc nechápu novej přírustek v tabulce recenzentů...jistou Chržovou, která se tam objevila jako zjevení a její styl psaní přitom jako zjevení určitě nepůsobí. A to nepíšu proto, že dala HEAVENLY smrduté dva bodíky:-) Co se týká HELLOWEEN, už ve své první recenzi na těchto stránkách jsem psal, že mně leze na nervy neustálé přirovnávání kritiků všeho speedového k této kapele, i proto jsem to v komentáři o něco níže otočil a napsal, že se právě HELLOWEEN nechali inspirovat "novou vlnou" speed metalu, protože to, jak zní v poslední době určitě není to, jak zněli v období "Keeperů". Někdo už to prostě musel říct nahlas! :-)))))

7. 01. 2010 9:17

- GNT

Pagan: s tvým posledním příspěvkem víceméně souhlasím, poslední dvě (a v mnohém i podle mě neprávem podhodnocený Rabbitt, vezmětě jen úvodní dva tři songy či Hell Made in Heaven (asi to není správný název) či předposlední píseň na albu) Helloweenů jsou opravdu dobrá, ať si kritikové říkají, co chtějí. Dle mého názoru Helloween dost tápal na albech Dark Ride a Better Than Raw (tady se posluchačsky chytám jen u pár songů, je tu něj. divněj progres u hodně skladeb, člověk čeká, že to třeba v refrénu melodicky "bouchne" a ono nic). Co říkáte tomu, že např. Havlena dal novému Heavenly snad jen 3,5 bodu? Neměl by ve Sparku kopat za powerspeed? Podobně "popravil" i jiná alba z žánru, který by mu měl být vlastní, např. Reinxeed. A Merhaut dal Heavenly pětku. Uznávám, že Carpe Diem je skvělé album, jen mi trochu vadí to queenování (stačila by jedna skladba v tomto duchu) a také to, že je tu méně speedových songů než dříve. Oproti jiným kapelám mají H. navrch, já je však poměřoval s nimi samými a tady podle mě laťku nepřeskočili, tj.: dříve bývalo i lépe; také by měli více skládat ve svém orig. duchu, ne napodobovat styl jiných skupin. Také nevím, proč je každá nová speedová kapela hned přirovnávána k Helloweenům, jsou tu přece i jiné vzory a také neupírejme hudebníkům/skladatelům jejich vlastní autorský vklad - spíše jsou mnozí kritici speedu nevzdělaní v rámci kritizovaného žánru a také pohodlní. Ale stejně prosím: už žádná laciná přirovnání k Helloweenu či Stratorius případně staré Sonatě (stejně by se mohlo postupovat i u extrémních žánrů, ale tohle se tady neděje, jako by každá deathová kapela byla výsostným originálem, který musí nutně vévodit žebříčkům kvality).

7. 01. 2010 8:50

- Pagan

Osobně si dělím speed a power do dvou období. V tom prvním je páteří dvojalbum "Keeperů" a trvá někdy do první půlky devadesátých let a mnohem víc než o speed v něm ve skutečnosti jde o melodický power metal. Počátek druhého období si ohraničuju albem "Episode" od STRATOVARIUS, které písněmi jako "Father Time", "Will The Sun Rise" nebo "Tomorrow" přineslo do žánru úplně jiný feeling a pro mě je právě tento nový, okysličený výraz pravým ekvivalentem slova SPEED METAL. Tento trend pak podpořily kapely jako INSANIA STOCKHOLM, POWER QUEST, HEAVENLY a řada dalších. Tato druhá vlna je pro mě daleko zajímavější než ta první, dokonce si myslím, že se jí nechali ovlivnit i HELLOWEEN a jejich poslední (dvě) díla považuju za to nejlepší v jejich historii. Takže já počátek "mého" speedu datuju k roku 1996. Ale je to opravdu jen otázka subjektivního vkusu..:-)

6. 01. 2010 19:29

- Mike

No, ještě k těm Helloween... Keepery uznávám je tu největší klasiku, je to základ stylu, ale na druhou stranu si nemyslím, že by v éře Kusch/Grapow kapela nějak tápala. Naopak všechny čtyři desky z toho období podle mě posadily laťku hodně vysoko. Rabbit zrovna není má oblíbená deska, ale ve svým období byla prostě nutná a naopak Legacy a Gambling naopak považuju za hodně povedenej materiál. Je to ale prostě všechno o individuálním vkusu toho nebo onoho...

6. 01. 2010 14:08

- Pagan

Ještě k obalu: ten je kýčovitě svůdný, sexuálně povrchní, holky maj bujný vnadivo právě proto, aby ukryly, že ten opravdový obsah zase tak zajímavý není. Povrchnost ale k životu patří, a pokud v něm není tím hlavním a je aplikována s plným vědomím její nablýskané krusty bez přidané hodnoty, může být naopak velmi osvěžující a někdy i úžasně osvobozující. V tomto ohledu je tedy obal nové desky HEAVENLY naprosto ideální a přesný! :-)

5. 01. 2010 10:24

- GNT

V době, kdy Keeperové vycházeli (myslím první dva díly), jsem je měl moc rád a lidem, kteří je odmítali, s tím, že už to nejsou ti praví Helloweeni, že je to komerční ústupek, jsem moc nerozuměl. Uplynulo 20 let a trochu jsem porozuměl: Keeperové zásadním způsobem ovlivnili a předurčili vše, co se pak v kariéře kapely dělo - ze všeho tápání, propadů obliby atp. se podle mého kapela vymanila až na mnohými proklínaném albu se vzpírajícícím se králíčkem. O tom co je power, speed či heavy se mohou vést dlouhé diskuse a možná, že naprostá většina lidí nad tím vším mávne rukou a možná, že dobře dělá ... Přesto si myslím, že melodický speed je jasně definovaný styl a že snad každý pozná rozdíl mezi písní pomalou, střednětempou, rychlou a speedovou (např. San Sebastian či Wolf & Raven od S. Arcticy jsou typické speedové písně). Pro ty, kteří stále netuší, je speed tak rychlá hudba, že už rychlejší při zachování melodie být nemůže, tedy jedná se o určitý extrém a proto tvrdím, že melodický speed není i při vší veškeré chytlavosti hudbou pro každého, jinak by musela z rádií znít od rána do večera. Dragonforce jsou extrémem v extrému a jejich melodika se z ostatního speedu poněkud vymyká, není tak chytlavá a "pohádkově" podmanivá, jako u německých, skandinávských či románských (tím nemyslím cikány, nýbrž románsky mluvící národy, Italy, Španěly, Brazilce atp.) kapel. Ano hudba není o rychlosti, ale když už se někdo považuje (a také jím je) za fanouška určitého stylu, tak si to svoje sleduje a těžko mu to vyčítat. Blackového fanatika také neuspokojíte Stingem (podle mně jeden z nepřeceňovanějších umělců světa, já se u jeho hudby slušně nudím) s tím, že je to také kvalitní hudba.

5. 01. 2010 6:59

to GNT - Anonim

Koukám, že se to tady zvrhlo spíš k diskuzi o Helloweenu....takže se přidám. Walls Of Jericho je vynikající deska, ale Keepery jsou prostě jednoznačně tím nejlepším co, kdy Helloween vydali. Nezmám posluchače speedu, kterému by se Keepry nelíbily.

4. 01. 2010 22:53

- Pagan

"Walls Of Jericho" je hodně temný album, má svým výrazem mnohem blíž k power metalu, základ pro speed tam je hlavně v podmanivých melodiích, tak typických pro Kaie Hansena! :-)

4. 01. 2010 18:00

- Venca Votruba

Souhlas...

4. 01. 2010 16:30

- Mike

To je přesně důvod, proč moc nemusím nálepky. Je vážně tak strašně důležitý, jak tu hudbu pojmenovat, když jsou mezi power a seed metalem jen milimetrový rozdíly? A od keré rychlosti je to vlastně speed metal? 150, 160 nebo 170 bpm?:) To je přeci blbost, kvalitu hudby přece nejde posuzovat podle toho, kolik skladeb na albu je rychlých. Dvojšlapka a rychlý tempo se používá pouze jako prostředek k dosažení cíle, ale důležitá je tam hlavně energie a melodie, a těch se dá dosáhnout i jinými způsoby. Neexistovala snad nikdy žádná kapela, kromě Dragonforce, která by hrála od začátku do konce extrémně rychle, tím pádem, žádnej takovej čistej speed ani nebyl. To by ani nikoho nebavilo. Vždycky jsou tam prvky heavy, power nebo špetka progrese a takovej guláš je vždycky pak daleko pestřejší, ne? Jasně,, někdy ten vývoj není zrovna úplně nejlepší, třeba u Edguy je to škoda, ale třeba u Helloween je super, že je každá deska jiná. A když už jsme u toho, považujete Walls Of Jericho za pravej speed, ale podle mě je to třeba ještě hodně syrová, tvrdá deska, která má někdy docela blízko k thrashi.

4. 01. 2010 14:10

1 2 >>

Přidat komentář

Jméno:
Email:
Předmět:
Komentář:
Ochrana proti spamu: Název dnešního dne (bez diakritiky, malým písmem)


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.16765 sekund.