26.07.2021

25.07.2021

25.07.2021

25.07.2021

2105x

Nová deska Iron Maiden? A co na to strašák Eddie?

Tajemná mlha, která se rozprostírala kolem Iron Maiden, se začíná rozpouštět. Drobné zkazky, které kapela vypouštěla na svých stránkách, konečně začínají zveřejněním skladby „The Writing On The Wall“ dostávat smysl. O tom, zda je nová skladba předzvěstí nového alba sice Iron Maiden stále mlčí, ale je možné, že jeho vydání je na spadnutí. Je to už šest let od chvíle, kdy vyšlo poslední dílo „The Book Of Souls“, a to je největší časová prodleva mezi všemi řadovými deskami. Ta se stále prodlužuje, ale samotným muzikantům je jasné, že pokud ještě chtějí tvořit a vydávat další díla, mají na to omezený čas. Je jim přes šedesát, hrají více než čtyřicet let, za tu dobu dokázali takřka nemožné, ale přece jen tvůrčí duch skutečného umělce neopouští do chvíle, dokud je pořád schopen tvořit novou hudbu. To je i případ samotných Iron Maiden, kterým nová deska vyjde možná dřív, než leckdo čeká. Jen si vzpomeňme, jak loni na podzim zčistajasna přišli AC/DC s jejich „Power Up“. Možná je tohle nová marketingová strategie největších hvězd…

Iron Maiden na singly v posledních letech neměli štěstí a od alba „Dance Of Death“ jako první předzvěst vždycky vypustili pravděpodobně nejslabší skladbu z celé desky. Pokud je tomu tak i v případě „The Writing On The Wall“, má se fanoušek na co těšit. Nový singl zní zajímavě a strčí do kapsy předchozí piloty „Wildest Dreams“, „Different World“ či „El Dorado“. Lze ocenit netradiční akustický úvod, který má atmosféru temné noci odkudsi z americko-mexické hranice, lze ocenit i kytarové vyhrávky a sóla, stejně jako chytlavé melodie, jež se sice nespojí do úderného refrénu ve stylu „Run To The Hills“, ale mají svou specifickou náladu, což je dělá poutavými. Bruce Dickinson nepřekvapil, ale nijak zvlášť ani nezklamal, obzvlášť když dokážete tolerovat jeho hrubnoucí hlas a tenčící se rozsah. Co naopak nepotěší, to je opět zvuk, klasická bolístka posledních alb Iron Maiden. Je znovu potlačený, má obroušené hrany a postrádá patřičný tlak. Jenže i to je věc, která se čekala, i přesto, že kapela za ni sklízí neutuchající kritiku. Ovšem jisté je, že zatím ještě neohlášená deska Iron Maiden budí velké emoce. Aby ne, legend, které ještě vydávají novou hudbu, už moc nezbývá…

Pepsi Stone, 18. 7. 2021

Billy F. GIBBONS - Hardware

Že jste si ikonického předáka ZZ Top Billyho Gibbonse nedovedli ještě před pár lety představit bez jeho vousatého dvojčete Dustyho Hilla a sympatického knírače Franka Bearda? To už dnes neplatí. Přestože ZZ Top stále vystupují se svým takřka neměnným repertoárem, novou desku radši ani neslibují, přestože od jejich posledního zápisu příští rok uběhne už deset let. Billy Gibbons se ale tvorby nových věcí vzdát nechce. Sice je jasné, že nikdy už nepředstaví nic nového..více

[27.07.2021]

[Pepsi Stone]

WINGS OF DESTINY - Memento Mori

Co se kostarické power-progové partě nepovedlo na předešlých studiovkách, to konečně zvládla v letošním roce. Řeč je o stopáži, která byla jednou příliš krátká, podruhé zase předimenzovaná. Třičtvrtěhodinka, na níž je rozprostřen playlist aktuálního alba "Memento Mori", je naprosto ideální. Ruku v ruce s tímto kladem jde i vyladění autorské strategie, kdy můžeme mluvit o sevřeném kompozičním tvaru bez nežádoucích výletů do území nudy...více

[27.07.2021]

[Pagan]

URIAH HEEP - Different World

Přestože album „Raging Silence“ znamenalo pro Uriah Heep další odražení se ode dna, situace na vyskakování zrovna nebyla. Kapela byla ještě plná dojmu z toho, že se jim jako první západní kapele podařilo udělat hned deset koncertů v Sovětském svazu, kde zaznamenali nevídaný úspěch, po vydání „Raging Silence“ však přišla studená sprcha. Deska totiž nejen v tisku, ale i u fanoušků zoufale propadla a jestliže se slabší alba s Peterem Goalbym dostala do britských hitparád, „Raging Silence“ se o tom mohlo jen zdát...více

[26.07.2021]

[Pepsi Stone]

KAPRIOLA - Rebellion

Na konci to zase začíná… Jak se zdá, u babské kapely Kapriola jsou konce a příslib nových začátků oblíbeným tématem. Pohrávalo si s ním pět let staré album „Na konci přijde začátek“, z desky „Rebellion“, vydané na sklonku loňského roku také opakovaně vykoukne. Ale proč ne. V kontextu toho, že od minulého alba došlo k několika změnám v sestavě - u mikrofonu Mar Qui nahradila Michelle, ke čtyřem strunám se od bicích přesunula Mercy, na její stoličku usedla Monika, s nedávným příchodem kytaristky Lucie Zelenkové..více

[26.07.2021]

Steve WHITEMAN - You`re Welcome

Americká hardrocková kapela Kix je stále živá a pravidelně (když to jde) brázdí zejména severoamerická pódia, na nichž platí takřka za stejnou stálici jako například Ratt či Warrant. Jelikož se nestačila zdiskreditovat neustálými výměnami členů, dá se považovat i za letitou jistotu. I přesto, že alba od začátku devadesátých let vydává hodně sporadicky a jak se zdá, k nové tvorbě se příliš nemá ani v současnosti. To ale neplatí o jejím předákovi Steveovi Whitemanovi, jenž v době nefungování Kix (kolem roku 2000) ..více

[25.07.2021]

[Pepsi Stone]

Steve WHITEMAN (KIX) - V devadesátých letech na scéně vypukla nová párty na kterou jsme ale nebyli pozváni

Američtí Kix jsou stále živí. Ba co víc, jejich neúnavný frontman Steve Whiteman právě vydal po více než čtyřiceti letech na scéně sólový debut „You`re Welcome“ a jeho domovská kapela přišla s novou verzí klasického alba „Midnite Dynamite“ z roku 1985. Znovu tak ožívá duch osmdesátých let, kdy Kix slavili své největší úspěchy, a to nejen prostřednictvím zmíněné klasické desky, ale i Stevova sólového alba. Nejen k němu se Steve vyjadřuje, rozpovídal se i o pozici jeho kapely v osmdesátých letech,..více

[25.07.2021]

[Pepsi Stone]

PLUGS OF APOCALYPSE - Sad Songs for Sad Dreamers

Italští Plugs Of Apocalypse jsou zajímaví řízci. Existují od roku 2008 a začínali jako deathcoreová mlátička. Je až k nevíře, kam po třinácti letech došli. Vydali dvě řadové desky a rozhodli se postupně měnit své žánrové směřování směrem k větší melodičnosti. Na pulty obchodů poslali další dvě alba a znovu přišly pro změny. Ty byly personálního charakteru a také skutečnost, že kapela přestala nahrávky vydávat sama, ale upsala se Volcano records...více

[24.07.2021]

[Supermartonátor]