RISK - The Reborn
Pre mňa je zase uťahané nič doska nasledujúca,...

RISK - The Reborn
Já bohužel nemohu s recenzí souhlasit,pro mně je...

RISK - The Reborn
U nás šířil osvětu místní majitel CD půjčovny....

Jack RUSSELL - Shelter Me
Tyhle reedice vůbec nekupuj, to nemá...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Koukám, že dnes je na netu za 15 euro, což není...

RISK - The Reborn
Výborná deska od začátku do konce nemá chybu...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Jo jo, nejdražší cd mojí sbírky. Tehdy jsem za ní...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
Z poslední desky hráli "Best Time", "Mass...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
„Budeme hrát polovinu nového alba a ne jen staré...

DEVIN TOWNSEND - PowerNerd
Miloval som Devina, aj som nejake 2-3 koncerty...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax




PRETTY MAIDS - Sin-decade

„Pokud se mělo něco změnit, byl na to ten pravý čas.“
Návrat ke starým pořádkům? Nebo úplně nový začátek? Je to tak nějak fifty – fifty. Na jedné straně Pretty Maids potvrzují, že schopnost napsat skvělé skladby je neopouští, brilantní balancování na hraně hard rocku a metalu (především díky přitvrzenému zvuku) jim stále vychází. Nutno přiznat i to, že s příchodem nováčků bubeníka Michaela Fasta a basáka Kena Jacksona (Kenn Lund Jacobsen), který s kapelou vydržel až do současnosti, zavál čerstvý vítr. Na straně druhé je otázka, kdo vyraboval kapele zkušebnu a připravil jí o originální klávesy i přemíru nápadů. „Sin-Decade“ je prvním albem, na kterém se pro Pretty Maids do té doby tak významný nástroj odsunul (když už se vyskytl) silně do pozadí. A novou kapitolu lze charakterizovat i dalším paradoxem. Desku produkuje Flemming Rasmussen (Metallica – zřejmě proto ten důraznější zvuk) a i přes nesporný potenciál některých vlastních písní se největším hitem desky stává vypůjčený song.

Pretty Maids neztratili ani tempo, ani tvrdost. Už úvodní „Running Out“ oplývá silnou agresí, razancí i kousavostí v duchu nejlepších tradic. Tohle je ta základní abeceda služebných, v rychlejších pasážích zbavená prakticky veškeré líbivosti, v pomalejší, atmosféričtější části nadýchaná, mírná a přece přitažlivá. Můj osobní tip se tentokrát skrývá pod názvem „Nightmare In The Neighbourhood“. Laskavě líný úvod, postupně narůstající napětí, explodující do řezavého riffu, velice povedený, melodicky tahavý refrén s proplétajícími se vokály, časté střídání vypjatých, útočně intenzivních pasáží s mírným navolňováním a evidentním připravováním půdy pro další úder. Hrubý zvuk kytar a dominantní Atkinsův zpěv, prostě nádhera! V titulní „Sin-Decade“ konečně alespoň na chvíli zazní klávesy, ale i když jsou poměrně brzy zatlačené do křoví, alespoň dají vzpomenout na staré časy.

Je zvláštní, že se nezvykle agresivní nálada v podání Pretty Maids poměrně brzy přejí. Nelze říct, že by kapele docházely nápady, virtuozita či nadšení, ale od poloviny alba začíná hudba poněkud splývat. Pretty Maids sice dokáží zpravidla v každé písni alespoň na chvíli melodicky uklouznout a zjemnit nezvykle útočný projev, přesto je dalším záchytným bodem až pomalejší „Know It Ain´t Easy“. Jako předzvěst příštího akustického zklidnění velice osvěžující a z desky vyčnívající, sladké a dostatečně kořeněné zároveň. Tohle je pomyslný most mezi minulou tvorbou, současnou tváří a příštím albem.

Finále se Pretty Maids povedlo náramně. Nejdřív „In The Flesh“, téměř speedmetal, zapamatovatelný už jen kvůli tempu a kadenci vokální linky a po něm další vzpomínka na Thin Lizzy. Je možné (pokud se pletu, opravte mě, prosím), že takovouhle polobaladickou pecku z pera Johna Sykese a Philla Lynnota Thin Lizzy nikdy nevydali na žádné řadovce?!? I kdyby zbytek alba nestál za nic (a že k tomu rozhodně nedošlo), už jen kvůli této písni by si „Sin-Decade“ vysloužilo svoje místo na slunci.

Po „Jump The Gun“ bylo „Sin-Decade“ dalším albem, které vyvolalo polemiku. Na jedné straně mohli jásat ti, kteří Pretty Maids neodpustili jejich předchozí sklouznutí na komerčně-americké banánové slupce. Na straně druhé hrozilo, že vyznavači pestrých klávesových výronů nepřijmou novou, méně jásavě barevnou tvář kapely. Největší ovace sice deska sklidila v Japonsku, ale v žádném případě bych jí nepovažoval ani v náznacích za přivřené dveře k úspěchu na ostatních kontinentech. V duchu úvodní věty hlavní persóny kapely, Ron Attkins a Ken Hammer vcelku logicky začali stavět na základu (vokál a kytary), který měli stoprocentně jistý. A i když z nejbližších následujících počinů by jeden mohl získat dojem, že Pretty Maids krapet tápou, právě „Sin-Decade“ je možné považovat za definici budoucího výrazu kapely. A přes částečné hlasité prázdno i za důležitý milník v jejím historickém vývoji.

Savapip             


www.prettymaids.dk

Seznam skladeb:
1. Running Out
2. Who Said Money
3. Nightmare In The Neighbourhood
4. Sin-Decade
5. Come On Tough, Come On Nasty
6. Raise Your Flag
7. Credit Card Lover
8. Know It Ain't Easy
9. Healing Touch
10. In the Flesh
11. Please Don't Leave Me

Sestava:
Ronnie Atkins - zpěv
Ken Hammer - kytara
Kenn Jackson - baskytara
Michael Fast - bicí

Rok vydání: 1992
Čas: 45:13
Studio: Sweet Silence Studios, Kodaň
Produkce: Pretty Maids, Flemming Rasmussen
Label: Columbia/ CBS
Země: Dánsko

Diskografie:
1984 – Red, Hot And Heavy
1987 – Future World
1990 – Jump The Gun
1992 – Sin-Decade
1993 – Stripped
1995 – Scream
1997 – Spooked
1999 – Anything World Doing, Is Worth Overdoing
2000 – Carpe Diem
2002 – Planet Panic
2006 – Wake Up To The Real World

Související články:
PRETTY MAIDS - Red, Hot And Heavy
PRETTY MAIDS - Future World
PRETTY MAIDS - Jump The Gun


Vydáno: 30.03.2009
Přečteno: 4462x




počet příspěvků: 4

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
Mne sa tento album...6. 04. 2009 9:55 Marek - Janesession
Jste velký znalec...6. 04. 2009 1:15 ev
jak říkal...30. 03. 2009 16:50 Savapip
asi PRETTY MAIDSPříjemná, ale...30. 03. 2009 10:36 Pagan


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.09496 sekund.