RISK - The Reborn
Pre mňa je zase uťahané nič doska nasledujúca,...

RISK - The Reborn
Já bohužel nemohu s recenzí souhlasit,pro mně je...

RISK - The Reborn
U nás šířil osvětu místní majitel CD půjčovny....

Jack RUSSELL - Shelter Me
Tyhle reedice vůbec nekupuj, to nemá...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Koukám, že dnes je na netu za 15 euro, což není...

RISK - The Reborn
Výborná deska od začátku do konce nemá chybu...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Jo jo, nejdražší cd mojí sbírky. Tehdy jsem za ní...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
Z poslední desky hráli "Best Time", "Mass...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
„Budeme hrát polovinu nového alba a ne jen staré...

DEVIN TOWNSEND - PowerNerd
Miloval som Devina, aj som nejake 2-3 koncerty...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax




PRETTY MAIDS - Carpe Diem

„Užívej dne… dokud můžeš…“
Do nového tisíciletí vstoupili Pretty Maids ve výborné formě. Možná za to mohl fakt, že až na pátém albu v řadě se zbavili problémů s termínem vydání desky. Ale aby to snad neměli zbytečně lehké, s odstupem času se vynořili informace o tom, že před nahráváním vzal poprvé do zaječích (ale jen na chvilku) bubeník Michael Fast. Přesto se na „Carpe Diem“ Pretty Maids znovu představují ve stejné sestavě, tedy nejen s Michaelem Fastem, ale i s vytrvale hostujícím klávesákem Alanem Owenem.

A nejpozději s albem „Carpe Diem“ (pokud už tahle doba nepřišla dřív) lze i konstatovat, že Pretty Maids jsou v oblasti tvrdší muziky fenomén. Ostřílení mazáci už se zbavili chuti na výstřelky či experimenty (a pokud na ně dojde, tak jen v takovém množství, aby nenarušili zaběhlý a fanoušky vydatně kvitovaný styl a rukopis). Pro někoho možná rutina. Závislá na tom, do jaké míry jsou kluci do svých hluboce vyrytých kolejí ochotni sypat jiskřivé aróma nenapodobitelnosti a vymýšlet stále svěží nápady dle osvědčených pravidel. A na „Carpe Diem“, především pak v jeho první polovině, se tak děje v míře víc než vrchovaté.

Bylo poměrně úsměvné (ač nejde o zrovna veselou záležitost…), jak se členové kapely po vydání desky podivovali nad tím, čím vlastně byl její název inspirován. Možná dobře, že jim Ronnie Atkins zatajil epizodu s mladým zaměstnancem banky, se kterým se potkal v nemocnici, kam ten dotyčný dorazil kvůli nějaké banalitě a za čtrnáct dní ho Ronnie v bance už marně vyhlížel… člověk by při znalosti pozadí očekával, že na albu se může objevit výrazný temnější stín, než tomu bylo v minulosti zvykem. Ale pohodáři z Dánska, kteří s emocemi umí pracovat s dokonalostí mistrů, stvořili opět vyrovnanou kolekci, naplněnou všemi obvyklými barvami.

Ta zmínka o temnotě nebyla jen tak samoúčelná. Nejpovedenější kompozice na desce se jmenuje „Until It Dies“ a je to právě ten nejtemnější okamžik, na který se podaří narazit. Hluboko položený Atkinsův vokál, přecházející do pekelně agresivních vibrací, dramaticky nenápadný klávesový motiv, střídání smířlivě pomalé nálady s ostrým útočením, dokonale zkomponované a spojené útržky, které by i samostatně udělaly díru do světa. Nic, z čeho by koukal hit na první poslech (to je v podstatě jedna z obecných charakteristik, pasující na poslední alba kapely), ale postupným zarýváním se pod kůži se z „Until It Dies“ stává jedna z největších pecek kariéry Pretty Maids. Rozpětí křídel, naznačené na minulých cestách, vyměřuje akustická „Clay“, evokující dobu svlékání na „Stripped“ i ostře bodavé nálady, reprezentované především úvodní trojkou. „Violent Tribe“, s excelentní prací Ronnieho Atkinse i Kena Hammera (schválně, jestli u jeho kytarového sóla nečekáte, kdy se konečně ozve klávesový kontrast…), titulní „Carpe Diem“ s dokonalou symbiózou nápadů i celkového provedení – vynechejte drobek, píseň změní fazónu, přidejte ždibek, možná sklouzne k přeplácanosti…, „Tortured Spirits“ tvrdá záležitost s nádechem rozpolcenosti, dráždivá a zneklidňující. Samozřejmě dojde na svěží optimistický hard rock „Wouldn´t Miss You“, dramaticky vyzrálé spojení kytar a kláves „“The Unwritten Pages“ či tradičně vynikající chorál v „They´re All Alike“. A na vršek dortu melodie, melodie, melodie…, které zakryjí neodbytně se vkrádající myšlenku, že (ne sice v takovém množství jako na desce minulé, ale přece) konec desky už je jen nezbytným vydýcháním po zběsilém sprintu.

Zdá se, jako by Pretty Maids s albem „Spooked“ překročili bludný kořen z opačné strany. Našli si parketu, která jim zatraceně svědčí a záleží jen na tom, kolik obohacujícího koření na stabilní korpus nasypou. S „Carpe Diem“ na koření opravdu nešetřili. Oproti dávné minulosti nejsou tak jednoduše chytlaví a přímočaře pohodově hitoví, ale to nepatrně zvýšené úsilí, které musíte vynaložit při vstřebávání aktuální desky, se mnohonásobně vrátí.

Savapip             


www.prettymaids.dk

Seznam skladeb:
1. Violent Tribe
2. Carpe Diem
3. Tortured Spirits
4. Wouldn't Miss You
5. Clay
6. Poisoned Pleasures
7. Until It Dies
8. The Unwritten Pages
9. For Once In Your Life
10. They're All Alike
11. Time Awaits For No One
12. Invisible Chains

Sestava:
Ronnie Atkins - zpěv
Ken Hammer - kytara
Kenn Jackson - baskytara
Alan Owen - klávesy
Michael Fast - bicí

Rok vydání: 2000
Čas: 51:28
Studio: Puk Studios
Produkce: Ronnie Atkins, Ken Hammer
Label: Massacre Records
Země: Dánsko

Diskografie:
1984 – Red, Hot And Heavy
1987 – Future World
1990 – Jump The Gun
1992 – Sin-Decade
1993 – Stripped
1995 – Scream
1997 – Spooked
1999 – Anything World Doing, Is Worth Overdoing
2000 – Carpe Diem
2002 – Planet Panic
2006 – Wake Up To The Real World

Související články:
PRETTY MAIDS - Red, Hot And Heavy
PRETTY MAIDS - Future World
PRETTY MAIDS - Jump The Gun
PRETTY MAIDS - Sin-decade
PRETTY MAIDS - Stripped
PRETTY MAIDS - Scream
PRETTY MAIDS - Spooked
PRETTY MAIDS - Anything Worth Doing Is Worth Overdoing


Vydáno: 04.05.2009
Přečteno: 4040x




K článku zatím nebyly přidány žádné komentáře.


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.09126 sekund.