RISK - The Reborn
Pre mňa je zase uťahané nič doska nasledujúca,...

RISK - The Reborn
Já bohužel nemohu s recenzí souhlasit,pro mně je...

RISK - The Reborn
U nás šířil osvětu místní majitel CD půjčovny....

Jack RUSSELL - Shelter Me
Tyhle reedice vůbec nekupuj, to nemá...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Koukám, že dnes je na netu za 15 euro, což není...

RISK - The Reborn
Výborná deska od začátku do konce nemá chybu...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Jo jo, nejdražší cd mojí sbírky. Tehdy jsem za ní...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
Z poslední desky hráli "Best Time", "Mass...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
„Budeme hrát polovinu nového alba a ne jen staré...

DEVIN TOWNSEND - PowerNerd
Miloval som Devina, aj som nejake 2-3 koncerty...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax




EDGUY - Kingdom Of Madness

21. listopad, 1977. Ten den porodila v malém německém městečku Fulda maminka Sammetová chlapce, který dostal jméno Tobias. Tehdy ještě nikdo nemohl vědět, jaký rockový divočák z tohohle malého sviště vyroste a jak moc ovlivní jistou hudební odnož, která se právě v té době rodí a rýsuje ve Velké Británii. Nebude to dlouho trvat a cesty obou těchto živlů se prolnou, aby navždy spojily síly a zpečetily své osudy. Nejprve úsměvně a s dětskou roztomilostí, to když si Tobias ve čtyřech letech oblíbí bratrovu kazetu AC/DC a v osmi si zase na mamince doslova vyprosí drahý plakát KISS. Už ve dvanácti se ale Tobi rozhodne, že se stane hudebníkem a v pouhých 14ti letech zakládá se svými spolužáky metalovou skupinu. Toto je první díl ze série recenzí, které se budou snažit zmapovat diskografii jedné výjimečné kapely. Vítejte v království něžné síly a impozantní melodie, vítejte v království EDGUY!

Zmíněnými spolužáky byli Jens Ludwig, Dirk Sauer a Dominik Storch. První dva jsou v kapele dodnes a spolu s Tobiasem tvoří základní stavební kámen tohoto uskupení. Hudební i lidský. V roce 1994 nahrává EDGUY dema „Evil Minded“ a „Children Of Steel“. Nebudeme si nic nalhávat, obsah těchto nahrávek je zatím stejně jalový jako věk muzikantů a ve spojení s otřesným zvukem nemá dnes větší než sběratelskou hodnotu.

O rok později vzniká počin „Savage Poetry“, jehož chronologické zařazení může být malinko ošemetné. Původně šlo o klasické album, ale skupina jaksi neměla po ruce nikoho, kdo by jej vydal. V roce 1996, po podepsání smlouvy s firmičkou AFM Records, EDGUY vytvořili desku zbrusu novou. „Savage Poetry“ se dnes bere jako neoficiální debut, který byl v roce 2000 kompletně přehrán a zároveň zařazen jako regulérní řadovka s názvem „The Savage Poetry“. Jako takovému se mu tedy budeme věnovat o pár týdnů později, dnes si bereme na paškál (oficiální) debut EDGUY, desku z roku 1997 nazvanou „Kingdom Of Madness“.

EDGUY si na svých webovkách dělají srandu z jistého Horsta Odermatta, pořadatele festivalu „Bang Your Head“, který jim po vyslechnutí debutu předpověděl nulovou budoucnost. No, popravdě řečeno, já bych byl v jeho pozici stejně neprozíravý a skeptický. Otázka jiná je, na čem by měla být ona prozíravost založena, když obsah „KOM“ skutečně velkou hudební nadějí neoplývá.

Tak předně nevyšel zvuk, který je adynamicky plochý a ještě více umocňuje tvůrčí nevýraznost. Ne, z tohoto alba se skutečně velká budoucnost předpovídat nedala a zlom, která přišel s deskou následující, by se v tomto ohledu dal nazvat malým zázrakem. Nudných songů, kterým zoufale schází jistoty v podobě silných melodických motivů a alespoň minimální dramatizace atmosféry, je zde zkrátka nepříjemně mnoho.

Stylové zakotvení se také nalézt nepodařilo a power nebo speed v monstrózní podobě, kterou známe z dalších počinů, zde zatím budeme hledat marně. Hudební vyjádření má mnohem blíže k dřevnatosti raných heavy metalových nahrávek osmdesátých let. Do kategorie nejslabších songů tak určitě patří úvodní „Paradise“, dále pak „Heart Of Twilight“ a „Deadmaker“ (u které to mrzí nejvíc, jelikož po textové stránce obsahuje velmi silnou a vzhledem k věku doslova pozoruhodnou Sammetovu zpověď). Lépe si stojí dvojice tracků „Angel Rebellion“ a „Steel Church“, které nabízejí o poznání více nápadů, šlapavou rytmiku i atraktivnější změny temp. Jen ten zvuk...

Skladbou, která má poněkud ojedinělou pozici, je závěrečná „The Kingdom“. Výjimečnost zde ale bohužel tvoří především stopáž (18:22), která je smrtící a bohužel ubíjí i řadu slibných nápadů, které tento epos nabízí (včetně zpěvu hostujícího Chrise Boltendahla z GRAVE DIGGER). Ty jsou mnohdy opravdu výživné a v rámci desky nejchytlavější, na udržení tak dlouhé stopáže ale zkrátka nestačí. Kdyby bylo vše pojato skromněji a stopáž stažena maximálně na polovinu, pak to mohla být tutová bomba. Škoda, každopádně do tak tučného časového sousta se Tobi v budoucnu už nikdy nepustil, a to se jeho skladatelské schopnosti zvýšili o několik uměleckých levelů.

Nakonec nám zbyly dvě nejpodařenější skladby. „Wings Of A Dream“ je prvním pokusem o speed, který nedopadnul vůbec špatně. Záblesky Tobiasovy tvůrčí výjimečnosti se zde projeví především v žánrově typickém „haló“ refrénu a melodicky velmi přitažlivém sólu. Další, a tentokrát skutečně nejlepší položku paradoxně představuje balada „When A Hero Cries“, která ještě silněji vypíchne Sammetův cit pro něhou prokřehlé tóny. Moc příjemná věc, která by s přehledem obstála na kterékoli z následujících desek!

Nepříliš lichotivé řádky této recenze nám tedy poněkud kolidují s oslavným úvodem. Každé začátky jsou ale těžké a my dnes víme, že po tomto albu začalo být zatraceně veseleji. Je proto dobře, že si EDGUY vybrali slabší chvilku, když už tedy nějaká měla být, hned na svém prvním albu (ve skutečnosti druhém, ale to už jsme vyřešili). Nelichotivá slova na účet EDGUY tedy byla z mé klávesnice vyťukána poprvé a také naposledy.

Petr Štěpnička             

Vůči "Kingdom Of Madness" nechovám takovém antisympatie jako Pagan. Z mého pohledu je nahrávka velmi slušná, plná zajímavých a hlavně pohodových momentů. Zazlívaný zvuk považuji naopak za sympatický, líbí se mi jeho určitá undergroundovost. Ze skladeb mi nejvíce voní úvodní "Paradise", problém ale nemám se žádným zaznamenaným kouskem. Debut kapely EDGUY je z dnešního pohledu celkem roztomilý, kapela evidentně teprve objevovala své schopnosti, což platí i o Sammetovi, který se drží celkem při zemi. Jako celek je "Kingdom Of Madness" slušné album plné syrových songů. Dobrá práce.
Venca 7/10

www.edguy.net

YouTube vzorek

Seznam skladeb:
1. Paradise
2. Wings Of A Dream
3. Heart Of Twilight
4. Dark Symphony
5. Deadmaker
6. Angel Rebellion
7. When A Hero Cries
8. Steel Church
9. The Kingdom

Sestava:
Tobias Sammet - zpěv, basa, klávesy
Jens Ludwig - kytara
Dirk Sauer - kytara
Dominik Storch - bicí

Žánr: melodický heavy/power metal
Rok vydání: 1997
Čas: 59:02
Produkce: EDGUY a Erik Grösch
Label: AFM Records
Země: Německo

Diskografie:
1997 - Kingdom Of Madness
1998 - Vain Glory Opera
1999 - Theater Of Salvation
2000 - The Savage Poetry
2001 - Mandrake
2004 - Hellfire Club
2006 - Rocket Ride
2008 - Tinnitus Sanctus

Související články:
EDGUY - Vain Glory Opera
EDGUY - Theater Of Salvation
EDGUY - The Savage Poetry
EDGUY - Mandrake
EDGUY - Hellfire Club
EDGUY - Rocket Ride
EDGUY - Tinnitus Sanctus


Vydáno: 06.05.2010
Přečteno: 5552x




počet příspěvků: 11

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
Asi tady budu...23. 04. 2021 13:26 PvL
Proč když...31. 05. 2010 6:45 vnexe
Ray: Cest patri...7. 05. 2010 23:15 adrian
Věřte tomu nebo...7. 05. 2010 16:40 Ray
Souhlasim plne s...7. 05. 2010 15:24 adrian


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.10807 sekund.