Jméno kapely Angel Witch pro mě vždy bylo jen pojmem z encyklopedie. Kapelou, která patřila k druholigovým smečkám NWOBHM. Kapelou, která chtěla v osmdesátých letech být druhými Iron Maiden nebo Judas Priest, ale její zánik přišel rychleji, než se stačila rozkoukat. Jejich bezejmenný debut měl v jistých kruzích určitou váhu, ovšem jinak kapela nic převratného nikdy nevytvořila. Když v roce 1986 vydala třetí album „Frontal Assault“, a po něm přišel rozpad, vypadalo to, že až do důchodu budou členové kapely prodávat v supermarketu nebo přidávat na stavbě.
Devadesátá léta prožili v ústraní a v roce 1998 zavzpomínali na zašlou „slávu“ deskou „Resurrection“. Pak přišel další rozpad, ovšem v novém miléniu se stále častěji mohli fanoušci se jménem Angel Witch setkávat na plakátech různých festivalů. A dnes je tu po čtrnácti letech nová deska „As Above So Below“. A přestože mají Angel Witch dnes ve svém středu někdejšího kytaristu Carcass a Napalm Death Billa Steera, asi se ptát na to, jak vlastně zní, je vcelku bezpředmětné. Je to pochopitelně čistokrevná nahrávka Nové vlny britského heavy metalu, jako kdyby třicet let mezi debutem a novinkou neexistovalo.
Samozřejmě skladby jako úvodní „Dead Sea Scroll“ nebo „Gebura“ mají tah na bránu a nepostrádají všechny potřebné atributy NWOBHM. Přestože tohle je už dneska jev velku neobvyklý, působí skladby docela archaicky. To v bledě modrém platí i o polobaladě „The Horla“, ale i o ostatních skladbách, které vlastně kolem vás profrčí, když hrají, zdají se být slušné, když skončí, nic si z nich nepamatujete. Jejich problémem je rovněž jejich stopáž, která u žádné skladby nejde pod pět minut.
Je to více než rok, co jsem psal recenzi na jejich kolegy Tank. Tam jsem chválil, že vyšla deska plná klasického heavy metalu, kde se nesetkáte s odporně nabubřelými symfonickými pasážemi. Tady platí vesměs to samé. Ovšem s tím rozdílem, že oproti Tank mají Angel Witch o poznání méně nápadů. A je proto otázkou, pro koho je „As Above So Below“ určena.
|