25.05.2019
RATT
Zpěvák Stephen Pearcy promluvil o budoucnosti této ..více

25.05.2019
THE 69 EYES
Přestože kapela stále hovořila o tom, že album ..více

25.05.2019
SANCTUARY
Kultovní američtí thrasheři se poprvé předsdtaví s ..více

25.05.2019
ZONDER/WEHRKAMP
Bývalý bubeník progresivistů Fates Warning Mark Zonder ..více

25.05.2019
THE SWEET THINGS
Newyorská glam/punková scéna má nové želízko v ohni. ..více

25.05.2019
LUSTBOYS OF EDEN
Švédští hardrockeři uvítali ve svých řadách nového ..více






SOULFLY - Dark Ages
Skvělé album, které jsem v té době točil do ..

SOULFLY - Dark Ages
Poslední deska,co je za 70%.Od té další rychle ..

RAMMSTEIN - Rammstein
Dobrá.Celkem se divím že Death metalová legend ..

MINORITY SOUND - Toxin
To jsem moc rád. Pracovitá kapela a u nás patř ..

RAMMSTEIN - Rammstein
Arakain ano, Possessed zatím ne ..

RAMMSTEIN - Rammstein
Je v plánu recenze na nový Arakain a Possessed? ..

MINORITY SOUND - Toxin
Díky za recenzi a tip, tuhle kapelu jsem neznal, ..

SOULFLY - Dark Ages
I za mně nejlepší Soulfly, autor recky preferuj ..

SOULFLY - Dark Ages
Posledni super album, Conquer je jeste dobry, pak ..

SOULFLY - Dark Ages
Jednoznačne najlepšia doska Soulfly. Viac nemám ..




Za poslední měsíc:
KREYSON MEMORIAL - Strážci plamenů
2364x

WHITESNAKE - Flesh & Blood
1234x

DEVIN TOWNSEND - Empath
1050x

RAMMSTEIN - Rammstein
1001x

LEVERAGE - DeterminUs
854x

Yngwie MALMSTEEN - Blue Lightning
702x



31.05.2019
NAŠROT, AGGRESSIVE TYRANTS, EJAKULUJÍCÍ KOKOS, NONSENSE, BARRICADE, UNDERSIDE..
Havlíčkův Brod - Oko ( bar ), začátek od:19:00, vstupné: 200

01.06.2019
PUNK FLOID, INSEMINAČNÍ STANICE, TASS, VISION DAYS, BABY SECONDHAND, BLIKAJÍC..
Havlíčkův Brod - Oko Klub ( sál ), začátek od:14:00, vstupné: 300

22.06.2019
TEETHGRINDER (NL) , DEVANGELIC (ITA) , SKINNED (USA) , SPASM (CZ), MINCING FURY ..
Žabčice u Brna, začátek od:11:50, vstupné: -



článků celkem: 6971
recenzí: 5694
reportů: 548
rozhovorů: 369













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


SEPULTURA - Arise

Album „Beneath The Remains“, které brazilská Sepultura vydala v roce 1989, znamenalo pro kapelu začátek hvězdné éry. Ještě pořád nešlo o přelom závratný, nejprve následovaly koncertní šňůry, které nebyly bůhvíjak štědře financované. Při americkém turné s Faith Or Fear a Kind Diamond kvartet např. inkasoval pouhých deset dolarů týdně. Kluci to sice tolik neřešili, i proto, že manažerem byl jejich kámoš Borivoj Krgin, který měl nemalý podíl na počátečním vzestupu kapely a hudebníci se mu cítili zavázáni. Řešit to ale začala jistá Gloria Bujnowski, jež tehdy spolupracovala s rozjetými thrashery Sacred Reich. Ta se nejprve k Sepultuře příliš nehrnula, když však viděla její koncert, kde pánové jeli naplno i přes bídné produkční zázemí, sama se kapele nabídla, a to dokonce na rok a zdarma. Což postupem času vedlo nejen ke zvýšení honorářů, ale také ke vztahu s Maxem Cavalerou, s nímž Gloria v roce 1993 vstoupila do vztahu manželského a se kterým je dodnes.

Kamkoli v té době brazilská parta přijela, tam zválcovala všechno a všechny. Síla a energie plynoucí nejen z hudebníků, ale především ze samotné hudby, působila na fanoušky jako pozitivní magie s mohutnými nabíjecími, případně vybíjecími účinky (na manažery některých spolků měli však Brazilci vliv přesně opačný, několik konfliktů zažili např. s „bafuňářem“ německých Sodom). Thrash metal byl tenkrát zkrátka na vrcholu a Sepultura představovala – minimálně po kvalitativní stránce – absolutní top tehdejší scény, s přípravou dalšího alba tedy nebylo vhodné příliš otálet. Firmě Roadrunner Records bylo jasné, že s těmito Brazilci vyhrála jackpot, a podle toho také vypadaly její investice do navazujícího počinu, který dostal do vínku jasný a sebevědomý titul „Arise“.

Pro jeho tvorbu se kapela v roce 1990 přemístila do floridského studia Morrisound, které bylo hudebníkům plně k dispozici, a to opět pod hlavním doslechem producenta Scotta Burnse. Zvuk je skutečně lepší, původní mix se však nezamlouval Monte Connerovi z Roadrunner, který proto pozval Andyho Wallace (mj. Slayer), aby vše dotáhl. To rozčílilo jak Burnse, tak členy Sepultury, ti ale nakonec uznali Andyho zásah jako funkční a dokonce jej najali coby hlavního producenta pro tvorbu další fošny „Chaos A.D.“. Deathově chorý motiv na obalu opět ztvárnil Michael Whelan, který našel inspiraci v díle H. P. Lovecrafta, hudebně se však Sepultura od deathu téměř zcela vzdálila a mnohem více dbala na atraktivní vyznění thrashmetalových riffů, stejně jako na silnější atmosférickou strukturu skladeb.

S tím souvisí mini-intra, která načínají několik písní, včetně úvodní titulky. V momentě, kdy hororově laděné zvuky ustoupí, začne být okamžitě jasné, že brazilská čtveřice zůstala na velkorysém kvalitativním standardu předešlé studiovky. Explozivní instrumentace s chronicky návykovými riffy a skvělými Kisserovými sóly, k tomu rtuťovitý pohon Igora Cavalery, který se vypracoval na jednoho z nejlepších bicmenů metalové scény, a hlavně nezadržitelná várka hypnotizující energie, pod jejímž tlakem vře krev a tělo se dává samo do pohybu. Maxův hlas opět trochu vyzrál, jeho částečně vychlastané (minimálně pocitově) zabarvení se stalo extra přitažlivým, navíc se nesnažil zahltit skladbu kadencí slov, ale naopak se přizpůsobil umírněnější kytarové hře. Což se daří výtečně, rytmizace frází je zde naprosto neodolatelná a patří do zlatého fondu celého žánru. Samozřejmě úplně stejně, jako celé album.

Po úvodním příspěvku, který se stal tutovkou navazujících koncertů, přijde řada na variabilní skladatelské členění songu „Dead Embryonic Cells“, ve kterém klidnější pasáže (včetně bezmála heavíkového sóla) střídá dynamizující zrychlení. Tato strategie ještě zbytní v navazující položce „Desperate Cry“, kde kvartet na více než šestiminutové ploše přichází s doposud nejrozmanitější náladovou hrou, která jenom dokazuje autorskou vytříbenost a narůstající ambice (opět je zvlášť lahodné zaměřit se na Igorovy bicí přechody). Po dvojici vražedných střel „Murder“ a „Substraction“ (i zde se ovšem tu a tam vyloupne nějaké to melodičtější uvolnění) nastává okamžik, jenž je možné označit jako první důraznější propojení minulosti s budoucností. Intro „Altered State“ totiž tvoří kmenové perkuse, tedy prvek, který se měl již brzy stát jednou z hlavních kompozičních atrakcí kapely. Skladbu dále ozdobí pochodová dynamika a strmé bestiální zrychlení, u něhož člověk jeví tendenci urvat si samým pařením hlavu.

Pozvolně vybrnkávaný nájezd, zaříkávaný proslov, další šťavnaté fráze a zrychlení, ale také koketerie s groovy riffy (tedy druhé propojení s blízkou budoucností), to jsou hlavní atributy válu „Under Siege“, závěrečné – a patřičně našlapané - duo „Meaningless Movements“ a „Infected Voice“ (s chytrými echo-vokály) znamená výtečný dovětek za tímto strhujícím dílem. Čtvrtá řadovka znamenala pro Brazilce finální přesun mezi elitu, album sbíralo mimořádně kladné recenze a prodávalo se po kvantech, podobně utěšeně narůstal i počet koncertních zastavení. Dílo „Arise" patří - podobně jako předešlá fošna „Beneath The Remains" - mezi stylové skvosty, z jejichž podstaty dodnes čerpá nejedno thrashmetalové uskupení.

Nicméně taková změna s sebou někdy přináší i stinné stránky věci. V případě Sepultury mezi ně můžeme počítat koncert, který kapela uspořádala v São Paulu. Očekávalo se pět tisíc fanoušků, přišlo jich však několikanásobně víc (akce byla totiž zdarma), policejní kontrola nestíhala, a tak do davu pronikl skinhead se sekerou, kterou zabil jednoho z účastníků. Několik dalších bylo zraněno, jiní zatčeni. Samotná kapela nemohla z dálky nic poznat, a tak nerušeně pokračovala ve svém setu, šok přišel až poté. Další nepřízní byla vzrůstající popularita, kterou nesl těžce zejména Max, když „si nemohl jít ani nakoupit, aniž by ho někdo neoslovil.“ Své trápení řešil samozřejmě chlastem, do kterého ještě míchal analgetika. Naštěstí tyhle hrátky přežil, ačkoli jen těsně (jednou jej zachraňovali v nemocnici tzv. za pět minut dvanáct). I to ale k vrcholnému muzicírování patří, čas navíc většinu soudobých strastí a nesnází milosrdně zahladí. Nejzásadnější transformace se každopádně odehrála v rovině samotné hudby, která již na navazujícím počinu „Chaos A.D.“ doznala nemalého skladatelského progresu.

Pagan             


sepultura.com

YouTube ukázka - Arise

Seznam skladeb:
1. Arise
2. Dead Embryonic Cells
3. Desperate Cry
4. Murder
5. Subtraction
6. Altered State
7. Under Siege (Regnum Irae)
8. Meaningless Movements
9. Infected Voice

Sestava:
Max Cavalera – zpěv, kytara
Igor Cavalera – bicí
Andreas Kisser – kytara
Paulo Jr. – baskytara

Rok vydání: 1991
Čas: 42:06
Producent: Scott Burns
Mix: Andy Wallace
Label: Roadrunner Records
Země: Brazílie
Žánr: thrash metal

Diskografie:
1986 - Morbid Visions
1987 - Schizophrenia
1989 - Beneath The Remains
1991 - Arise
1993 - Chaos A.D.
1996 - Roots
1998 - Against
2001 - Nation
2003 - Roorback
2006 - Dante XXI
2009 - A-Lex
2011 - Kairos
2013 - The Mediator Between Head And Hands Must Be The Heart
2017 - Machine Messiah

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 21.02.2019
Přečteno: 1196x




počet příspěvků: 6

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
Tady bez keců...24. 03. 2019 22:53 Kovi
Surove, krasne...28. 02. 2019 16:40 johny
Arise je nám*d!...22. 02. 2019 17:58 Supermartonátor
Super knížka , hudba též.To Rumcajs...22. 02. 2019 16:46 lukáš
10/10K novej Avantasia...22. 02. 2019 14:23 Demonick


 
Metalforever.info © 2006 - 2019     RSS - články

stránka byla načtena za 0.18068 sekund.