Lidstvo se zase jednou ocitlo v nesnázích. Tentokrát na něj dolehla nukleární apokalypsa, dobrá zpráva je, že pořád existuje naděje. Mezi hrstkou přeživších se totiž vyskytuje dvojice Jack Black a Kyle Gass, jež se ukryla ve staré lednici a nyní je budoucnost planety jenom v jejích rukách (a dalších údech). Tak začíná story, kterou známí umělci vytvořili speciálně pro YouTube, a to ve formě šestidílného animovaného seriálu. Při této příležitosti bylo vydáno i nové album spolku Tenacious D, na němž nalezneme ústřední seriálové skladby plus několik dialogových sekvencí. Celá záležitost pak vypovídá o tom, že dvojici performerů ani náhodou nevyschla studnice nápadů a nedošly hrnce s vtipnou kaší.
Na své by si tedy měli přijít všichni, které bavil celovečerní snímek Království ro(c)ku, stejně jako fandové podobně romantických seriálů Metalocalypse nebo South Park. Jack Black, který dílo „Post-Apocalypto“ režíroval i napsal, zůstává věrný politicky nekorektnímu slovníku, kde je některou z variací slůvka „fuck“ vyztužena téměř každá věta. Black namluvil i většinu postav, včetně jakéhosi robota/Terminátora (s neodolatelným přízvukem), členů Ku-Klux-Klanu (s pro změnu vidláckým akcentem), ženských divošek nebo Trumpa Juniora, ze kterého se nakonec vyklube původce veškeré katastrofy (zvolení současného amerického prezidenta bylo pro Blacka jednou z motivací k sepsání příběhu). Chybět nebude ani tříhlavý pes se jménem Hope nebo monstrum Crackalacka Ding Dong, které je kombinací penisu a vagíny.
Pohlavní orgány jsou zde vůbec jedním z hlavních témat, a to ve velmi explicitním ztvárnění (nehledě na záměrně naivní animaci), včetně penetrace nebo felace (až je s podivem, že něco takového může v dnešní době svobodně viset na YouTube). Jack Black naštěstí tyto – mnohdy prvoplánově laciné - výjevy obaluje adekvátně vtipnými dialogy a hlavně písněmi, které se na albu téměř pravidelně střídají s „hranými“ sekvencemi, čímž dostává nahrávka dynamiku a náboj. Díky funkčním hláškám a stylizované hlasové ekvilibristice dílo baví i na několik poslechů, kořením skladeb se pak stává kontrast absurdních motivů se seriózně se tvářící instrumentací.
Základní akustický podklad nejednou doprovodí oslavně nadýchané smyčce (jež nahrával živý kvartet), které umocňují komediální profil písní. Častý baladický tón zpestřují žánrové přesahy (např. beaťárna „JB Jr Rap“ nebo metalová „Daddy Ding Dong“, v níž je výtečně využit riffový motiv od Metallicy), pointou je automatická chytlavost a precizní výkony na všech řemeslných frontách (o bicí se kupříkladu opět staral Dave Grohl z Foo Fighters). Nejnovější deska Tenacious D plnohodnotně zapadá do jakostního universa kapely, šestidílný seriál, který ji doprovází, budiž vítaným a hlavně dostatečně vtipným přídavkem.
|