RISK - The Reborn
Pre mňa je zase uťahané nič doska nasledujúca,...

RISK - The Reborn
Já bohužel nemohu s recenzí souhlasit,pro mně je...

RISK - The Reborn
U nás šířil osvětu místní majitel CD půjčovny....

Jack RUSSELL - Shelter Me
Tyhle reedice vůbec nekupuj, to nemá...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Koukám, že dnes je na netu za 15 euro, což není...

RISK - The Reborn
Výborná deska od začátku do konce nemá chybu...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Jo jo, nejdražší cd mojí sbírky. Tehdy jsem za ní...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
Z poslední desky hráli "Best Time", "Mass...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
„Budeme hrát polovinu nového alba a ne jen staré...

DEVIN TOWNSEND - PowerNerd
Miloval som Devina, aj som nejake 2-3 koncerty...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax




RAMMSTEIN - Rammstein

Od posledního alba „Liebe ist für alle da“ německé úderky Rammstein uběhlo již deset let a tudíž bylo naprosto logické, že se fanouškovská očekávání ohledně nové desky vyšponovala na maximum. Čas tak nějak ubíhá pro tuto bandu jinak než u drtivé většiny ostatních kapel, a tak Rammstein nijak s novým materiálem nespěchali. Zatímco třeba kytarista Richard Kruspe naplno investoval svůj čas do kapely Emigrate, zpěvák Till Lindemann se spojil s Peterem Tägtgrenem a vyřádil se ve svém sólovém projektu. Čas běžel, kapela Rammstein samozřejmě fungovala dál a vyšperkovala svá live vystoupení, vydala několik DVD, best of kompilát s názvem „Made in Germany“, stihla vyprodat Madison Square Garden do dvaceti minut a vrátit se zpět na americký kontinent jako král, což krásně shrnuje vynikající dokument „Rammstein in Amerika“. Z Rammstein se stal metalový kolos a jedna z nejpopulárnějších kapel své generace napříč všemi žánry.

I když se na velké věci čeká dlouho, jedna dekáda je v hudební branži téměř šibeniční termín. Zvlášť nyní, když se nemalá část kapel trhla od velkých studií a v podstatě vše od nahrávání desky až po marketing jede ve vlastní režii a co dva roky vyrukuje s další novinkou. Rammstein už se před pár lety nechali slyšet, že práce na novém albu začínají nabírat konkrétních obrysů a jako dárek za čekání na letních festivalech od roku 2016 otvírali svůj set novinkou pojmenovanou jako „Ramm4“, přičemž už dříve se zaměřili na videoklipy jak k novým („Mein Land“ jako bonusová skladba), tak i starším kouskům (dvě verze klipu k „Mein Herz Brennt“, před pár týdny klip ke coveru „Stripped“). Jednotlivé střípky informací se sbíraly poctivě dalších pár měsíců, až se z nich vykrystalizovala sedmá řadová deska s obligátními jedenácti kousky a prozaickým názvem -„Rammstein“.

Hned první singl „Deutschland“ spustil mezi fanoušky lavinu – Rammstein jsou zpátky v plné síle! Ten silný recept mocných kytarových kil v refrénu, hřmotného hlasu Tilla Lindemanna a vhodně doplněné elektroniky je platný i po těch deseti letech, a když k tomu přičtete silné téma (v tomto případě průřez německou historií s jejími nechvalně známými milníky), vyleze z písničky na několikátý poslech další stadiónová pecka. Hitovým potenciálem, účelnou jednoduchostí, návykovou chytlavostí a dostatkem metafor s vytříbeným grotesktně-burleskním stylem frontmana Lindemanna oplývá také druhý singl -„Radio“, jehož refrén zaleze do uší téměř okamžitě. Zbytku alba už však vládne ambivalence.

Nové album totiž funguje jako průřez historií kapely a mísí v sobě tradiční postupy s inovativními prvky a atypickými rozhodnutími. Tento koncept koresponduje také s obalem nové desky – zápalka na bílém pozadí, která křičí jediné: minimalismus!. Po dekádě čekání v podstatě typický postoj Rammstein – nepůjdeme posluchačům a fanouškům naproti, ale rozbijeme očekávání a nahrajeme desku, která bude různorodá, překvapující a minimalistická…a pokud u toho na*ereme co nejvíc lidí, je to jen a jen plus, protože provokace je naše druhé jméno.

Kromě již zmíněných singlů se v podstatě v malých dávkách objevuje obligátní masáž riffů („Zeig dich“, „Tattoo“) a naplno zužitkovaný jedinečný hlas Tilla Lindemanna (geniálně znepokojivé „Puppe“ nebo příjemná jednohubka „Diamant“). Prim na desce ovšem patří klávesákovi Flake Lorenzovi, jehož nástroj je na novince alfou a omegou. Určuje náladu jednotlivých písní a diktuje zapamatovatelnost melodií. Jasně, Rammstein se vždy opírali o funkční elektroniku, ale dovolím si tvrdit, že rozhodně ne v takovém rozsahu jako zde. Vždyť songy jako „Deutschland“, „Radio“, „Ausländer“ nebo „Weit weg“ by byly sotva poloviční.

Silná německá mašina se vždy opírala o své trademarky, a ty se zde variují nebo nahrazují v podstatně větší míře než kdykoli jindy. S kapelou jsme za tu dobu absolvovali španělku, trubku, angličtinu, sbory, francouzskou baladu, ženský vokál a mnohé další experimenty, které se hojně objevovaly na posledních albech, především tedy na téměř patnáct let starém kousku „Rosenrot“. A právě tato deska má s novinkou díky své variabilitě a důrazem na studiovou práci nejvíce společného. To, jestli je to dobře nebo ne, je na každém z nás. Za sebe říkám, že Rammstein byli až příliš rafinovaní v pojetí a utlumili svůj výrazný projev pramenící z jednoduchosti, síly a účelnosti a pokud půjde opravdu o poslední album kapely, loučení je spíše rozpačité.

Radek Neuman             

Rammstein měli před sebou těžký úkol. Navázat na svou úspěšnou kariéru a skvělá alba novou deskou. A to navíc deskou, která vychází dlouhých deset let po té poslední. S nelehkým úkolem se kapela popasovala asi nejlíp, jak mohla. Protože eponymní album ctí ducha Rammstein, ale také je zcela poplatná roku 2019 a přináší pro skupinu nové věci.

„Rammstein“ je především více elektronický než předchůdci, více si bere z popu a celkově je přístupnější, než kdy dříve. Znamená to, že kapela vyměkla? Ano i ne. Pánům už není dvacet, takže energie je o něco méně, přesto nabídne svým fanouškům i dost tvrdých věcí. Zejména začátek alba je v tomto ohledu výrazný. „Deutschland“ inklinuje k synth zvuku, přesto zní jako ryzí Rammstein. „Radio“ stojí na jednoduchém, ale velice úderném riffu a nesmírně hitovém, téměř popovém refrénu. „Zeig Dich“ je asi největší nářez alba. Mohutné sbory, gotická atmosféra a takřka thrash metalové riffy. Úvodní trojlístek skladeb potěší především ty metalovější fanoušky kapely.

„Ausländer“ je taneční hitovka, která připomene Lindemannovu sólovku, „Sex“ zvukem připomene Muse. Přitom je to jednoznačně velká rocková hitovka. Celkově Rammstein na nové nahrávce předvádějí, jak se skládají chytlavé věci. Největší překvapení alba je ale temná „Puppy“. Zhudebněné zlo. Začíná mírně, jako balada, ale jak přichází refrén, hudba je dramatičtější a hlavně Lindemann vypustí z hrdla démona, kterého v sobě ukrýval. Řve, křepčí, skoro jako kdyby se pokoušel o growl. Jeho projev jsou krystalické emoce a dosud něco takového nepředvedl. Nejlepší píseň nahrávky. Následuje zklidnění a tři skladby, které album trochu zbrzdí.

„Was Ich Liebe“ opět o něco více experimentuje se syntetickým zvukem a popem. Kytary zní jinak, než bychom u Rammstein čekali. Refrén je však líbivý a gotický, přesto malinko unavený. „Diamant“ je krátkou a citlivou baladou. Kapela už takových pár nahrála a tahle nepatří úplně k těm nejlepším. „Weit Weg“ zaujme popovými slokami, které vám budou zcela jistě něco připomínat (myslím z právě z populární hudby). Refrén není nijak extra výrazný, neurazí, nenadchne. Naopak velice dobře píseň oživí kytarové sólo. Tyhle tři písně zní Rammstein klidně, dospěle, ale také ne úplně výrazně. „Tattoo“ jako by chtělo udělat radost starým fanouškům. Klasický Rammstein, pochodové tempo a riffy. Neue Deutsche Härte v celé své kráse. „Hallomann“ je pak klidná, temná, nebezpečná rozlučka.

„Rammstein“ je pestrá vypiplaná deska zkušené kapely, která se neodvrací od kořenů, ale také experimentuje a zkouší svou tvorbu oživit. Je měkčí a elektroničtější. Jenže pořád je to lepší, než kdyby se Rammstein snažili křečovitě hrát jako v začátcích. Rammstein jsou ale dál. I po pětadvaceti letech dokáží být kontroverzní („Deutschland“ vzbudilo v jejich zemi opravdu velkou pozornost) a přesto důstojní. I když „Rammstein“ není dokonalá deska (zejména druhá polovina už není tak svěží), domnívám se, že takhle má zrát kapela. Pokud je to poslední album, pak se Rammstein nemají rozhodně za co stydět. Vielen Dank!

Supermartonátor 8/10

www.rammstein.de

YouTube ukázka - Deutschland

Seznam skladeb:
1. Deutschland
2. Radio
3. Zeig dich
4. Ausländer
5. Sex
6. Puppe
7. Was ich liebe
8. Diamant
9. Weit weg
10. Tattoo
11. Hallomann

Sestava:
Till Lindemann – zpěv
Richard Kruspe - kytara
Paul Landers - kytara
Oliver Riedel - baskytara
Flake Lorenz - klávesy
Christoph Schneider - bicí

Rok vydání: 2019
Čas: 46:20
Label: Universal
Země: Německo
Žánr: industrial metal

Diskografie:
1995 - Herzeleid
1997 - Sehnsucht
2001 - Mutter
2004 - Reise, Reise
2005 - Rosenrot
2009 - Liebe ist für alle da
2019 – Rammstein

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 21.05.2019
Přečteno: 12973x




počet příspěvků: 4

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
Dobrá.Celkem se...25. 05. 2019 0:59 Guns
Arakain ano,...24. 05. 2019 20:02 Savapip
Je v plánu recenze...24. 05. 2019 17:31 Guns
"vládne...21. 05. 2019 14:08 Chobot


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.08733 sekund.