23.08.2019
ALEŠ BRICHTA PROJECT
Na facebookovém profilu Aleše Brichty byly zveřejněny ..více

22.08.2019
DOMINATION INC.
Řecká kapela, která ve své tvorbě mísí prvky ..více

22.08.2019
TIMO TOLKKI - upřesnění
Včerejší nečekaná zpráva o kooperaci Tolkkiho s ..více

22.08.2019
EDGUY
Zpěvák německých EDGUY Tobias Sammet pro náš server ..více

21.08.2019
TIMO TOLKKI
Kolem finského umělce se dějí zajímavé věci. Timo ..více

21.08.2019
SGT. SLIME
Nové EP této finské crossover-thrashmetalové party k ..více






ARAKAIN - Thrash The Trash
To Demonick : Já mám krásné vzpomínky ..V r ..

ARAKAIN - Thrash The Trash
Již v onom zářijovém čísle ´85 uvedl Alda m ..

ARAKAIN - Thrash The Trash
S ARAKAINom som začínal vo 4.triede ZŠ, keď mi ..

ARAKAIN - Thrash The Trash
Arakain byl dvakrát v časopise Melodie - rozhov ..

ARAKAIN - Thrash The Trash
Album vyšlo jako vinyl a kazeta (MC), až pozděj ..

ARAKAIN - Thrash The Trash
Lukáš už je ve fázi Metallica. Být vámi vezm ..

ARAKAIN - Thrash The Trash
Je to asi blbej příklad , ale co třeba demo od ..

ARAKAIN - Thrash The Trash
Debustrol má Vyznání smrti, Torr -KLadivo na č ..

ARAKAIN - Thrash The Trash
oprava - byla ..

ARAKAIN - Thrash The Trash
oprava - Nesmíš to vzdát ( na výběrovce byly ..




Za poslední měsíc:
MASTERS OF ROCK 2019 - Vizovice, čtvrtek (11.7.) a pátek (12.7.)
1260x

SABATON - The Great War
1247x

MASTERS OF ROCK 2019 - Vizovice, sobota (13.7.) a neděle (14.7.)
1190x

ARAKAIN - předvoj
1060x

SLIPKNOT - We Are Not Your Kind
1053x

PORTA INFERI – Alive
724x



31.08.2019
HOLY MOSES, TROLLECH, NORNIR, DYSANGELIUM, MALLEPHYR, LAID TO WASTE, DOUPOV...
Plzeň-Kalikovský mlýn., začátek od:14:00., vstupné: 399 Kč.

04.09.2019
GOSPEL OF THE FUTURE + MOBIUS..
Olomouc (SF Mini), začátek od:20:00, vstupné:

02.10.2019
PROTECTOR (Ger/Swe), DENET (Ova)..
Barrák Music Club, Ostrava, začátek od:19:00, vstupné: 250/300



článků celkem: 7096
recenzí: 5796
reportů: 561
rozhovorů: 376













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


THIN LIZZY - Black Rose: A Rock Legend

Kam se poděl Brian Robertson? Kusé zprávy mluvily o tom, že se poflakuje po londýnských klubech a hospodách s basistou Jimmym Bainem, právě vyhozeným z Rainbow a jejich opileckého žvanění o tom, jak právě zakládají novou superskupinu, jsou plné bary. Přestože Thin Lizzy Robertsonovi vyčítali jeho nezřízený způsob života, v roce 1978 to v řadách kapely fungovalo naprosto stejně. Scott Gorham naplno propadl heroinové závislosti, která mu pomalu začínala svazovat ruce k další práci a Phil Lynott, jenž se přesunul do Paříže (právě zde s Garym Moorem natočili slavnou „Parisienne Walkways“), řádil v tamních klubech natolik, že managementu začínali vstávat hrůzou vlasy na hlavě. Nejen ale jemu, rozčarovaný ze všeho byl i Gary Moore, který se od dob, kdy byl součástí Thin Lizzy naposledy (tedy v roce 1974) hodně změnil.

Dnes už to byl jiný Moore než tehdejší, věčně ožralý a po zemi válející se hipík. Gary Moore v roce 1978 byl už naprostý profesionál, vycepovaný působením v Colloseum II a věděl, jak kapela může fungovat a jak to prostě nepůjde. Co se týče Thin Lizzy, stále více se klonil k té druhé variantě. Ovšem i jeho zaměstnávala práce na právě natáčené desce, která se nakonec měla stát demonstrací síly dvou hlavních mozků té doby v kapele – Phila Lynotta a právě Garyho Moorea. Scott Gorham, který odvedl na „Bad Reputation“ pořádný kus práce, se sám dobrovolně odsunul do pozadí a roli kytarového premianta přepustil Mooreovi.

Právě Mooreův vliv je na „Black Rose: A Rock Legend“ velmi silný, jeho charakteristická kytara dává všem skladbám neopakovatelný ráz a působí, společně s tradiční lynottovskou melodikou a poetikou, jako hodně silný magnet. Taková deska by ve staré sestavě vzniknout nemohla. I když se na ní dají najít momenty, které by klidně mohly být na „Jailbreak“ nebo „Bad Reputation“, je znát jistý posun kupředu. Největší pojtko s minulostí má pravděpodobně singl „Waiting For An Alibi“, jehož kořeny lze najít ještě v éře s Brianem Robertsonem. Tam pravděpodobně leží i ty ze skladby „Do Anything You Want To“, která desku otevře důraznými, přesvědčivými bicími a díky silnému refrénu se okamžitě zařadila mezi koncertní tutovky.

Pokud pomineme slabší „Toughest Street In Town“ s trochu infantilním refrénem, dá se říct, že na „Black Rose: A Rock Legend“ nemůžeme najít jiné slabé místo. Z konceptu desky sice trochu vyčnívá balada „Sarah“, kterou Phil Lynott složil pro svou dceru a kterou nahrál v podstatě sám, jen za přispění několika studiových muzikantů, ale i v tomto případě se jedná o naprosto skvělý kus, bez kterého by diskografie Thin Lizzy nemohla být úplná. Jasným vrcholem desky je závěrečná sedmiminutová „Róisín Dubh (Black Rose): A Rock Legend“, společně s baladou „Still In Love With You“ z alba „Nightlife“, rozhodně nejsilnější vklad Garyho Moorea do tvorby Thin Lizzy. Skladba je rozdělená na čtyři části, které Moore namíchal z amerických, skotských a irských tradicionálů. Umně je propojil do jednolitého celku a tomu dal Phil Lynott poutavý (jak jinak) příběh. Vše je zabaleno do klasického hardrockového kabátu, kterým se proplétají lidové motivy, což ze skladby dělá jeden z velmi cenných kousků hardrockové historie.

Hudebně se „Black Rose: A Rock Legend“ vrací od trochu jemnějšího vyznění „Bad Reputation“ spíše k hardrockovému soundu, přestože Lynott v té době byl příznivcem punkového hnutí. Ovšem i on už na obzoru spatřoval blížící se heavymetalovou vlnu a proto s Thin Lizzy zavětřil nový směr a zvuk začal přizpůsobovat novým dobám. A navíc díky Mooreově kytaře, která nesla naprosto odlišné znaky od hry Briana Robertsona, se tak z této desky stává ojedinělý a naprosto skvělý úkaz diskografie Thin Lizzy.

Na pokračování ale nemělo dojít. K výbuchu došlo opět ve Spojených státech, kde Thin Lizzy hráli ve společnosti Journey. „Velice rychle mi začalo docházet, že to celé jde z kopce,“ svěřil se Gary Moore, „Phil si chtěl jenom užívat a na to, abychom každý večer odváděli výkona na vysoké úrovni, očividně kašlal… Došlo to tak daleko, že mejdan po vystoupení byl důležitější, než vystoupení samotné.“ Jeden den došla situace tak daleko, že Gary Moore na další koncert už nepřišel. „Jednoduše se sebral a odešel. Jako kdysi Eric Bell. Vlastně to bylo horší, protože nás nechal někde uprostřed Ameriky a nikdo neměl tušení, kam se sakra poděl.“ popsal věc bubeník Brian Downey. To byla pro Thin Lizzy další rána v dobývání Ameriky. Trn z paty jim nakonec alespoň částečně vytrhl jistý Midge Ure, jinak člen synthpopových Ultravox.

Pepsi Stone             


www.thinlizzy.org

YouTube ukázka - Do Anything You Want To

Seznam skladeb:
1. Do Anything You Want To
2. Toughest Street In Town
3. S & M
4. Waiting For An Alibi
5. Sarah
6. Got To Give It Up
7. Get Out Of Here
8. With Love
9. Roisin Dubh (Black Rose) A Rock Legend

Sestava:
Phil Lynott - zpěv, baskytara
Gary Moore - kytara
Scott Gorham - kytara
Brian Downey - bicí

Rok vydání: 1979
Čas: 38:47
Label: Vertigo
Země: Irsko
Žánr: hard rock

Diskografie:
1971 - Thin Lizzy
1972 - Shades Of A Blue Orphanage
1973 - Vagabonds Of The Western World
1974 - Nightlife
1975 - Fighting
1976 - Jailbreak
1976 - Johnny The Fox
1977 - Bad Reputation
1979 - Black Rose: A Rock Legend
1980 - Chinatown
1981 - Renegade
1983 - Thunder And Lightning

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 01.08.2019
Přečteno: 533x




počet příspěvků: 2

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
Pro mě je tato...8. 08. 2019 0:52 Guns
Thin Lizzyna vrcholu; ...1. 08. 2019 7:22 b.wolf


 
Metalforever.info © 2006 - 2019     RSS - články

stránka byla načtena za 0.20396 sekund.