Finská skupina Northern Genocide se ke svému debutového albu dopracovala až v desátém roce svojí existence. Název jejich prvotiny „Genesis vol. 666“ zní poněkud black metalově, nicméně ačkoliv hudba Northern Genocide prvky tohoto žánru také obsahuje, pasuje k nim spíše škatulka Industriální metal. Jejich muzika je plná elektronických zvuků, industriální atmosféry, ale také agrese.
Titulní skladba má nečekaně divoký nástup, který velice připomíná „The Obsidian Conspiracy“ od Nevermore. Následně však nabídne ony zmíněné black metalové prvky. Ty jsou patrné ze zpěvu Tommiho Salonena, ale také z brutality, s jakou Northern Genocide útočí na sluchovody. I přes divokost však nezanikají bohatě využité klávesy, jež písni dodávají elektro nádech. „Black Widow“ začne klidně. Jednoduchý riff podpořený melodickými klávesami zní příjemně, jenže pak kapela přepne na blast beat mód. Výborně fungují ženské vokály, které skladbu zpestřují a zní až nečekaně démonicky. Tommiho projev se pohybuje od blackového skřehotu až do hlubšího growlingu a právě v „Black Widow“ své hlasivky skutečně nešetřil. Místy píseň působí až „úchylně“ (zda je to pozitivum, posuďte sami). Sekané robotické riffy, temné industrial klávesy a střední tempo. To je „Annihilation Of The World Of Spirits“. Poměrně neměnnou atmosféru přeruší kytarové sólo.
Northern Genocide znějí velice sebevědomě a nabušeně. V jejich hudbě není žádný kalkul a sypou jeden řízný riff za druhým. Obsáhnou i žánry jako thrash nebo death, přitom si dovolí takové kulišárny, jako v „Neon Demon“ použití kláves, které by se spíš hodily do nějaké stařičké arkádové videohry. Někdy pro změnu využijí překvapivé melodie. Jako například v „Eclipse“, která nic neztrácí na divokosti, ale kytaristé jako by se rozhodli ukázat, že slovo harmonie jim není cizí. Po této písni už bohužel nepřijde žádný další vrchol. Deska neztrácí energii a tah na bránu, jen už ničím nepřekvapí. Za zmínku však ještě stojí závěrečná thrashem načichlá „Ikirouste“, protože je jako jediná píseň na albu zpívaná v rodném (tedy finském) jazyce.
„Genesis vol. 666“ je velice povedený debut. Sebevědomý a především energický. Pokud bych měl Northern Genocide s někým porovnat, pak mě napadají naši Minority Sound. Žánrově jsou si velice podobní, i když „naši“ jsou přeci jen o něco pestřejší a propracovanější. To však nic nemění na faktu, že Northern Genocide mohu s čistým svědomím doporučit všem fanouškům industriálního metalu.
|