Prakticky ihned po vydání alba „Incarnate“ se nechali Killswitch Engage slyšet, že pracují na další desce. Naplánované loňské vydání se ovšem prodloužilo i kvůli nutné operaci hlasivek frontmana Jesseho Leache. Kapela si ovšem ihned fanoušky udobřila oznámením, že jako host vystoupí v jedné z písní tehdejší zpěvák Howard Jones, který v Killswitch Engage působil v letech 2002 – 2012 a nyní zpívá v grupě Light the Torch. Spojení těchto dvou zpěváků v singlu „The Signal Fire“ na nové desce tak nabývá symbolických rozměrů.
Pokud se má novinka nesoucí název „Atonement“ čím pochlubit, je to určitě zmíněný singl. Zběsilé tempo a výborný refrén katapultuje „The Signal Fire“ okamžitě mezi nejlepší věci v diskografii kapely. Paradoxně pak píseň funguje dokonale i bez Howarda Jonese a ten, kdo se těšil na hluboký sytý hlas v refrénu podpořený autotunem, má smůlu. Většinu čistých vokálů má totiž na starosti Jesse Leach a naživo se o Jonesův part postará kytarista Adam Dutkiewicz, jenž hravě zvládá vokální výzvy v mnoha různých polohách.
Společným jmenovatelem nové desky je rychlost a tvrdost. Velká část písniček se točí kolem příjemné stopáže tří minut a většinou nabídne tradiční nálož kytarových riffů, obalených do známých melodických a harmonických postupů, na které má principál kapely Adam Dutkiewicz patent („The Crownless King“, „Unleashed“, „I Can´t Bet he Only One“). Klasické metalcorové pnutí mezi našlapanými slokami, kdy chcete pěstmi zbourat zeď, a vyklidněnými melodickými refrény, kdy naopak chcete chovat štěňátka v náručí, je už dávno ověřeným receptem („Ravenous“).
Killswitch Engage toto kombo používá již téměř dvacet let a na písních je znát, že jen naplňují osvědčenou šablonu. Po čase tak začíná materiál unavovat a i když se občas mihne nějaký netendenční nápad nebo snaha o překvapení (vyplývající především ze změny tempa a rytmu – „As Sure as the Sun Will Rise“ nebo „Know Your Enemy“), nelze se ubránit pocitu, že kapela se po minulé desce mohla vydat více progresivnějším směrem a zahodila tak slušnou příležitost se sama rozvíjet a obohatit své zkostnatělé postupy.
Fanouškům a koneckonců pravděpodobně i kapele však tato poloha vyhovuje. Hrdinou desky je určitě němý muž vzadu – bubeník Justin Foley, který se tentokrát vytáhl s precizní rychlou a technickou hrou a předvádí tak zřejmě nejlepší výkon své kariéry. Killswitch Engage se v „Atonement“ ukázali jako ostřílení matadoři, kteří určitě potěší své skalní fandy tunou známého a kvalitního obsahu. Pro ty ostatní však zároveň jasně nastavili limity a mantinely a nepouští se do žádného evolučního zvuku nebo redefinice žánru, což by se od spoluzakladatelů metalcoru možná trochu očekávalo.
|