14.10.2019
HATTRICK
Hudební projekt HATTRICK, který dali dohromady Aleš ..více

14.10.2019
RICHIE KOTZEN
Bývalý kytarista Poison, Mr. Big či The Winery Dogs ..více

14.10.2019
LIONHEART
Comeback této britské formace, kterou vede bývalý ..více

14.10.2019
MASVIDAL
Vědět o sobě dává bývalý kytarista Death a Cynic Paul ..více

14.10.2019
SWORD
Kanadská heavymetalová formace, která pro Metallicu ..více

14.10.2019
NULLINGROOTS
Pilná parta z Arizony hrající post-black metal/shoegaze ..více






L.A. GUNS - The Devil You Know
Já to rozseknu. Mělo vyjít v 12.10. 2018, ale v ..

L.A. GUNS - The Devil You Know
Jo jo o London.Nene nějak v říjnu 2018 jsem se ..

SAINT DEAMON - Ghost
Opravdu zbytečně dlouhému albu naštěstí pom ..

L.A. GUNS - The Devil You Know
Teď mluvíme o čem? O těch London? Ty jsou pře ..

L.A. GUNS - The Devil You Know
Pepsi bude dodatečná recenze?Sice je to z roku 2 ..

L.A. GUNS - The Devil You Know
Jirka Čáp - kdyžtak můj mail je tomstrange@sez ..

CORELEONI - II
to orre: sypu si popel na hlavu a díky za upřesn ..

CORELEONI - II
Jinak souhlasím, tohle je po velmi slabém posled ..

CORELEONI - II
Igor Gianola samozřejmě na prvním albu nehral, ..

DRAGONFORCE - Extreme Power Metal
Hudsona jsem kolem druhyho alba s nim vzal celkem ..




Za poslední měsíc:
Kolinss (DEBUSTROL) - Spěcháme maximálně jen na pivo
1700x

ARAKAIN - S.O.S
1211x

ARAKAIN - Legendy
1072x

ARAKAIN - 15 Vol.1 & 2
965x

SONATA ARCTICA - Talviö
926x

ARAKAIN - Apage Satanas
912x



27.10.2019
HOUBA, POZOR MAMUT, BANDA...
Havlíčkův Brod - Oko Klub, začátek od:20:00, vstupné: 150

02.11.2019
ATOMOVÁ MIHULE, ČERSTVĚ NATŘENO, NEVIDIM, GIGIGANG, APPLE SPOKESMAN...
Havlíčkův Brod - Oko Klub, začátek od:19:00, vstupné: 150

15.11.2019
Večer legend 18 - rocková muzika od A do Z Nejlepší tribute bandy AC/DC, LE..
KC SEMILASSO, začátek od:18:00, vstupné: 290



článků celkem: 7188
recenzí: 5879
reportů: 564
rozhovorů: 378













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


TOOL - Fear Inoculum

Že Tool nepatří mezi kapely, které by si s termínem vydání svých alb nějak lámaly hlavu, to už je věc dávno jasná. Přece jen funguje tahle kapela skoro třicet let a do letošní léta měla na svém kontě jen čtyři desky, které jim už dávno zajistily kultovní status. Poslední dílo „10.000 Days“ vyšlo v roce 2006 a od té doby jen probleskly zprávy o tom, že tahle cenami Grammy ověnčená parta pracuje ve studiu na novém materiálu. Informace byly vzápětí z tábora kapely dementovány a tomu, že nahrávka z roku 2006 bude přece jen jejich posledním albem nahrával fakt, že se zpěvák Maynard James Keenen soustředil hlavně na svou druhou kapelu A Perfect Circle, která pro něj pomalu měla větší váhu, než samotní Tool.

Naštěstí tahle šeptanda z Hollywoodu, kde už léta leží hlavní tábor kapely, vzala letos v létě za své. V losangeleských studiích se točilo už od března loňského roku, ovšem všechno bylo pečlivě tutláno a nikde se (až do začátku letošního roku) nemluvilo o tom, že by deska mohla vyjít. Spekulace zaznívaly, ale fanoušek kapely jim nepřikládal moc velkou váhu, protože podobných řečí slyšel za ta léta už tolik, že jim nebylo radno věřit. Na jaře měli Tool materiál dotočený, jako vyhlášení perfekcionisté s ním údajně konečně byli spokojeni a tiskové prohlášení, že album vyjde během srpna, se tak mohlo brát za jasný fakt. Deska dlouho neměla název. Mluvilo se o tom, že vyjde pouze od hlavičkou Tool. Až singl „Fear Inoculum“, který vyšel začátkem srpna, naznačil, jaký ponese album název a jak bude celé znít.

Tool dospěli a… zestárli. Nevídaných deset minut pilotního singlu se totiž jen líně převaluje v pomalém tempu (což u Tool není žádný div), ale jen velmi pomalu narůstá a mohutní. Na první poslech tedy přináší spíše nudu a zklamání, ovšem při dalších a dalších zkoumáních na povrch začínají vystupovat velmi zajímavé momenty. Mezi ně patří (ne zrovna úplně překvapivé) zjištění, že kapela sice nepozbývá své osobitosti, ale že se do její tvorby začínají stále více prolínat prvky, které jsou určující pro zvuk Keenenových A Perfect Circle. Právě v titulní „Fear Inoculum“ je tento aspekt cítit asi nejvíce z celé desky a to zejména v atmosféře, která už není tak nihilistická, skoro až avantgardně úchylná, ale spíše nás provede různými zvukomalebnými zákoutími.

Je to právě změna atmosféry, které „Fear Inoculum“ odděluje od ostatních desek Tool. Kapela rozhodně neztratila nic ze své přitažlivosti, ovšem její nejsilnější zbraně jsou tentokrát více ukryty pod povrchem a je třeba je hledat. Je to zajisté dané i stopáží, která dosahuje (na dnešní dobu šílených) osmdesáti minut, přičemž na této ploše Tool nabízí pouhých šest skladeb a jedno vcelku zbytečné bubenické sólo, přikrášlené nánosy elektroniky. Délka skladeb se tak pohybuje v rozmezí od deseti minut do čtvrt hodiny, což značí i to, že Tool si museli být novým materiálem sakra jistí, když jej předložili v takovém množství a po tolika letech.

„Fear Inoculum“ je album, které je z celé diskografie Tool nejméně stravitelné. Podle prvního dojmu se jedná o skoro neuposlouchatelné dílo, které nenabízí moc zajímavých momentů, nebo přinejlepším se jedná jen o recyklát silných zbraní kapely. Ovšem tak tomu ve skutečnosti není. Tool jsou vyčůraní čímani a přesně ví, jak mají na posluchače působit. Svými skladbami dokáží útočit skoro až na podprahové vnímání a vy se najednou přistihnete, že třeba takovou „Pneuma“ s hypnotickou atmosférou a podmanivým refrénem nedokážete dostat z hlavy. Tahle skladba může být největším hitem desky (i když v případě novinky se o hitech vlastně ani bavit nemůžeme) a i když může připomenout dávné nejznámější skladby kapely, rozhodně se nejedná o žádné vykrádání vlastní minulosti.

Druhou nejsilnější položkou je „Descending“, kterou za zvuků mořského přílivu rozjiždí velmi zvolna tepající basa, kterou se začínají proplétat kytary a Keenenův hlas, aby sama skladba rostla do progresivních výšin. Řízné kytary se sice připojí až někdy v páté minutě, ale to už předznamenává sonickou bouři, která za zvuků syntezátorů (trochu připomenou skladbu „Who Are You“ z alba „Sabbath Bloody Sabbath“ od Black Sabbath) vede skladbu do vrcholného finále. To vše je hrané na efekt, aby se Tool v „Culling Voices“ opět vyklidnili a znovu se dotkli světa A Perfect Circle. Vlivy této party jsou pak patrné i ze závěrečné „7empest“. Ta se brzy přetaví do progresivně rockového monolitou, kterým se jako had proplétá kytara Adama Jonese, jež má právě na tomto místě až nelidsky suchý zvuk, čímž dokresluje skoro až postapokalyptickou atmosféru.

Když posluchač překousne prvotní zklamání, když se přenese přes fakt, že novinka je v podstatě nehitová a neprostupná a že je prostě mnohem více složitější, než divočejší kusy „Aenima“, „10.000 Days“ a slabší, než skvostná „Lateralus“, nabídne tahle deska porci zajímavé hudby a leckterá čarokrásná místa. Chce jí to dát čas, odmění se vám...

Pepsi Stone             


www.toolband.com

YouTube ukázka - Fear Inoculum

Seznam skladeb:
1. Fear Inoculum
2. Pneuma
3. Invincible
4. Descending
5. Culling Voices
6. Chocolate Chip Trip
7. 7empest

Sestava:
Maynard James Keenan - zpěv
Adam Jones - kytara
Justin Chancellor -baskytara
Danny Carey - bicí

Rok vydání: 2019
Čas: 1:19:10
Label: Volcano/RCA
Země: USA
Žánr: progressive alternative rock/metal

Diskografie:
1993 - Undertow
1996 - Aenima
2001 - Lateralus
2006 - 10.000 Days
2019 - Fear Inoculum

Foto: archiv kapely


Vydáno: 25.09.2019
Přečteno: 648x




počet příspěvků: 6

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
to Demonicknikde sa...25. 09. 2019 20:16 Spit
Pro trpělivého...25. 09. 2019 17:32 jaja
Nejpřeceňovanějš...25. 09. 2019 15:32 Starej metálista
5/10Asi najväčšie...25. 09. 2019 15:24 Demonick
Tohlenudné nezazivne...25. 09. 2019 15:15 b.wolf


 
Metalforever.info © 2006 - 2019     RSS - články

stránka byla načtena za 0.17747 sekund.