16.07.2020
T. REX
Více než čtyřicet let od smrti Marca Bolana, se ..více

16.07.2020
KYUSS
Že by se na scénu vrátila tahle kultovní americká ..více

16.07.2020
LINKIN PARK
I když se uvažuje o pokračování kariéry této kdysi ..více

16.07.2020
SEVENDUST
Zpěvák Lajon Witherspoon se rozpovídal o nové desce ..více

16.07.2020
DEADSY
Na scénu se vrací industrálně metalové formsce, kterou ..více

16.07.2020
URNSCENT
Trojice hudebníků z Íránu, produkující funeral doom ..více






KING DIAMOND - Fatal Portrait
Tak 95-98 v žádném případě bomby nejsou, hla ..

KING DIAMOND - Fatal Portrait
Ten překlep v druhém odstavci "Fata Portarit" m ..

KING DIAMOND - Fatal Portrait
...nebledne. Je to superdeska, podstatně lepší, ..

KING DIAMOND - Fatal Portrait
Trojice bomb z let 95-98? King Diamond je přece j ..

KING DIAMOND - Fatal Portrait
King prostě pokračuje tam,kde s Mercyful Fate v ..

KING DIAMOND - Fatal Portrait
Vzhledem k tomu, jaká díla ještě Diamondova di ..

KING DIAMOND - Fatal Portrait
Já bych se nebál přidat i dva body, neboť toto ..

KING DIAMOND - Fatal Portrait
Výborné album. Vš epodstatné bylo řečeno v r ..

DIVINE WEEP - The Omega Man
Neni to vubec spatna muzika, ale se srovnanim s Lo ..

VEONITY - Sorrows
Uprimne doufam, ze ten klip bude nejslabsi song na ..




Za poslední měsíc:
FALCONER - From a Dying Ember
1046x

ALESTORM - Curse of the Crystal Coconut
961x

MERCYFUL FATE - Time
956x

Tonda Rauer (HARLEJ) - Plánované turné k 25 letům kapely odehrajeme na podzim
911x

SALIERI - Černobyl
846x

MERCYFUL FATE - Into The Unknown
837x



18.07.2020
BLAMAGE, THE ARCANE LEGACY..
Nároďák Jaroměř, začátek od:18:00, vstupné: dobrovolné

21.07.2020
BAMBULKYNĚ DOBRODRUŽSTVÁ , CONGENITAL ANOMALIES, AGGRESSIVE TYRANTS, MELTDOWN..
Modrá Vopice, Praha, začátek od:18:00, vstupné: 222,- kč

24.07.2020
SEBASTIEN, METALCRAFT, WHATROCK, ARCHFALL..
NÁROĎÁK JAROMĚŘ, začátek od:18:00, vstupné: PŘEDPRODEJ:250/MÍSTO



článků celkem: 7746
recenzí: 6360
reportů: 573
rozhovorů: 425













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


Scott STAPP - The Space Between The Shadows

Scott Stapp, někdejší frontman naděje grungeového hnutí Creed, se vrací k sólové kariéře. Ono mu nic moc jiného nezbývalo, pokud nechtěl, aby se v souvislosti s jeho osobou mluvilo spíše o problémech, na které si v posledních letech zadělal svým nevypočitatelným chováním. Jeho domovští Creed, se kterými udělal díru do světa, když na konci devadesátých let vydali dvě ceněné desky „My Own Prison“ a „Human Clay“, jsou už několik let ve stavu tvrdého spánku a zbylí členové se hřejí na výsluní pod hlavičkou Alter Bridge. Mnoho činnosti v současnosti nevykazuje ani projekt Art Of Anarchy, kde Stapp vystřídal zesnulého Scotta Weilanda (ex-Stone Temple Pilots, Velvet Revolver). Kytarista Ron „Bumblefoot“ Thal brázdí svět s projektem Sons Of Apollo a basista John Moyer je opět na plný úvazek v domovských Disturbed. A Stapp…? Ten zůstal sedět doma se založenýma rukama.

Už možná definitivně jsou pryč jeho psychické problémy z posledních let, kdy jeho manželka vysílala do médií zoufalé zprávy plné strachu a kdy se spekulovalo o tom, jestli Stapp skončí v psychiatrické léčebně nebo rovnou pod drnem. Tomu je teď snad konec, Stapp si už pár let léčí svou bipolární poruchu a znovu se věnuje hudbě. Což je dobře, protože, ať už si o Creed a celém (post-) grungeovém hnutí myslíte co chcete, Stapp byl jedním z umělců dané scény, kteří měli talent a navíc disponuje velmi silným hlasem, který dokáže střídat polohy od naléhavého výmluvného tónu až po agresivní řev.

Novinka „The Space Between The Shadows“ je jeho třetím albem a to albem nejvyrovnanějším. Je na něm slyšet větší vyklidněnost než na platinovém debutu „The Great Divine“ a větší zainteresovanost než na šest let starém „Proof Of Life“, které by tehdy Stapp (nebýt pomoci jeho přátel, jako jsou například kytaristé Phil X (Bon Jovi), Steve Stevens nebo bubeník Josh Freese (A Perfect Circle)) možná ani nedokončil. Novinka jej představuje jako vyspělého umělce, který má ve své kariéře jasno (doufejme, že tomu tak skutečně je) a který ví, jak má moderní rocková deska znít.

Stylově se novinka nikam neposunuje, spíše vybrušuje styl, kterým se Stapp kdysi proslavil. Z původního grungeového balastu nechává spíše jeho atmosféru, přičemž skladby samotné pulzují úplně jiným životem. Ozvěny devadesátých let jsou nejvíce slyšitelné v úvodní „World I Used To Know“, která jako kdyby byla inspirována ranými Pearl Jam, ovšem už poučena soudobým zvukem, specifickými Stappovými melodiemi a nezaměnitelným hlasem. Následující „Name“ jako kdyby se naproti tomu chtěla z grungeové škatulky vymanit a její refrén trochu pošilhává po stadionovém pojetí. Stejně odvážný stadionový přístup má i singlová „Purpose For Pain“, do které Stapp pustil silné elektronické vlivy, které v tu chvíli dokonale mění atmosféru desky.

K podobně laděným skladbám patří „Survivor“ a „Face Of The Sun“. První sice uvede přetvrdý riff, na který však naváže melancholie alternativního rocku devadesátých let, ovšem druhá jmenovaná je (s jistým přimhouřením oka) opět stadionovou věcí, ve které dominuje silný refrén s trochu podivně modulovaným Stappovým hlasem. Ovšem obě skladby, stejně jako například zatěžkaná „Red Clouds“ (kytary v úvodu jsou naprosto skvělé) a závěrečná baladická „Last Hallelujah“ patří k tomu lepšímu, co album nabízí. Na druhém pólu stojí spíše pomalejší věci typu „Heaven In Me“ a „Ready To Love“, které působí až zbytečně unylým dojmem a podivně vánoční atmosféra (zejména u první jmenované) jaksi vybočuje z konceptu celého alba.

Možná se tedy v případě této desky jedná o nejlepší Stappovu sólovku, protože je z ní cítit, že z druhdy problematického jedince, který byl nebezpečný i sám sobě, se stal skutečný umělec, pevně stojící na vlastních nohách. Pro Stappa je v současné době možná nejrozumnější pokračovat v sólové kariéře, protože na ní je silnější, než by to bylo teď možné v obou jeho kapelách.

Pepsi Stone             


www.scottstapp.com

YouTube ukázka - Purpose Of Pain

Seznam skladeb:
1. World I Used To Know
2. Name
3. Purpose For Pain
4. Heaven In Me
5. Survivor
6. Wake Up Call
7. Face Of The Sun
8. Red Clouds
9. Gone Too Soon
10. Ready To Love
11. Mary s Crying
12. Last Hallelujah

Sestava:
Scott Stapp - zpěv
Yiannis Papadopoulos - kytara
Ben Flanders - kytara
Sammy Hudson - baskytara
Dango Empire - bicí

Rok vydání: 2019
Čas: 45:13
Label: Napalm Records
Země: USA
Žánr: post-grunge/alternative rock

Diskografie:
2005 - The Great Divine
2013 - Proof Of Life
2019 - The Space Between The Shadows

Foto: archiv umělce


Vydáno: 01.10.2019
Přečteno: 797x




počet příspěvků: 1

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
StappArt of Anarchy...1. 10. 2019 1:13 rumcajs


 
Metalforever.info © 2006 - 2020     RSS - články

stránka byla načtena za 0.23377 sekund.