21.02.2020
BON JOVI
O novém albu slavných Američanů je rozhodnuto. Sám Jon ..více

21.02.2020
CONCEPTION
Norská kapela bývalého zpěváka amerických ..více

21.02.2020
RASPBERRY BULBS
Newyorská formace kombinující black metal s hardcore ..více

21.02.2020
VIO-LENCE
Dlouhých sedmadvacet let uplynulo od poslední desky ..více

21.02.2020
FRACTURED INSANITY
Z belgického Moorsele pochází tahle čtveřice hrající ..více

21.02.2020
HEX A.D.
Jak už bývá u této doommetalové čtveřice z Norska, ..více






ANNIHILATOR - Ballistic, Sadistic
Nový album vlastných cover verzií od Annihilato ..

ANNIHILATOR - Ballistic, Sadistic
Opravdu povedené album. Waters snad konečně poc ..

BRITISH LION - The Burning
Co se týče toho Blazea, tak dneska je jednoduše ..

BRITISH LION - The Burning
Mě ten unavený zvuk taky nebaví... Stejně tak ..

BRITISH LION - The Burning
Pepsi, ale ta basa dělá právě zvuk Maiden. Jen ..

XIII. STOLETÍ - Dogma
Album stojící po boku jejich nejlepším dílům ..

XIII. STOLETÍ - Dogma
Další skvělá řadovka XIII.Století a nazdar ..

DEBUSTROL - Přerushit
Další extrémní Thrash vyhlazovák tak, jak to ..

BRITISH LION - The Burning
Taky nevím, proč by měl být Blaze zoufalec. Ko ..

BRITISH LION - The Burning
Já se vrátím k tomu Blazeovi. Diskuse o tom, ž ..




Za poslední měsíc:
DEBUSTROL - Vyhlazení
1635x

DEBUSTROL - Pád do hrobu mrtvol
1613x

LIMETALL - Znamení
1247x

DEBUSTROL - Apokalismus
1211x

Jiří `Big Boss` VALTER - Národ Kärgeräs ještě neřekl poslední slovo
1096x

DEBUSTROL - Steak
949x



07.03.2020
POWER 5 - heavy/power metal, Bad Jokers Cream - hair metal..
ZLÍN, Bamboo club, Nad Stráněmi 4512, Zlín, začátek od:20:30, vstupné: 110.-

13.03.2020
DEAD DANIELS (Praha), ERAR EŠUS (Ostrava)..
RC KAIN, Praha, začátek od:20:00, vstupné: 150 Kč

14.03.2020
POPPY SEED GRINDER - deathmetal / HC Praha (poslední koncert s frontmanem Eddie..
Praha - Modrá Vopice, začátek od:18:00, vstupné:



článků celkem: 7461
recenzí: 6119
reportů: 571
rozhovorů: 389













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


Zemřel Karel Gott...

Ta tři slova stačí... Asi i toho nejzarytějšího metalistu musela zasáhnout zpráva, že Karel Gott zemřel. Byl to totiž právě on, kdo pro českou nebo československou hudbu, a vlastně i tu tuzemskou rockovou, udělal nejvíc. Karel Gott rozhodně nebyl rocker v pravém slova smyslu, ale v době, kdy začínal, byl považován za Elvise východu. Tehdy byl rock n`roll jeho hlavním proudem a "Zdvořilý Woody" dodnes působí jako artefakt tehdejší doby. To bylo ale před šedesáti lety. Od roku 1959 se Karel Gott posunul jinam. Po šedesátých letech, kdy plně reflektoval éru Beatles a svým trochu úsměvným rebelstvím (v podmínkách Pražského jara) vlastně i Rolling Stones, se stal umělcem pro všechny gerenace.

V sedmdesátých letech ochotně otočil kormidlem do středního proudu, který v dobách tehdejšího kulturního temna nevadil, ovšem v osmdesátých letech, tedy v dobách jasně rockových, pokukoval právě po tomhle stylu. Pro mladé metalisty působil už jako fosílie, ale nikdy ani oni nezpochybňovali tohoto plzeňského rodáka jako skutečného umělce. A tak tomu bylo až dodnes. Přestože jeho některé kroky mohou působit rozporuplně, nikdo nikdy nemůže zpochybnit, že 1. října odešel skutečný umělec. Mezi Čechy největší...

Pepsi Stone, 2. 10. 2019

Stokrát chválím Gottův čas
O Karlu Gottovi se říkalo, že až umře, něco se zákonitě musí změnit. Bylo to zčásti nadsazené konstatování, které nicméně vhodně ukazuje na ikoničnost této osobnosti populární hudby. Gott jakoby by tady byl odnepaměti, ovliňoval generace, jeho plakáty zdobily zdi našich (pra-pra)rodičů, nešlo ho nevnímat, bez ohledu na žánr, který člověk poslouchal nejraději. Mravokárci či hudební kritici si vždy našli mnoho důvodů k pranýřování, těm prvním ale bere vítr z plachet konstatování Gottových kolegů, kteří o něm v naprosté většině mluví s obdivem, včetně jednoho z předních zástupců disentu, Ivana "Magora" Jirouse. Pro kritiky je zase vítaným terčem Gottova lacinější osmdesátková produkce (případně vše, co přišlo poté), jen těžko však lze ignorovat kvalitu repertoáru z let šedesátých i sedmdesátých, a samozřejmě mimořádnou kvalitu zpěvákova hlasu. Gott jako jeden z minima českých umělců uspěl v Americe, adorovalo jej Polsko, v Německu byl brán jako "domácí". Je celkem jedno, jaký postoj k němu kdo zaujímal. Nyní je vhodné ztišit svůj hlas a v tiché pokoře vzdát respekt největšímu zpěvákovi československých dějin.

Pagan, 2. 10. 2019

Pepsi Stone             



Vydáno: 02.10.2019
Přečteno: 342x




K článku zatím nebyly přidány žádné komentáře.


 
Metalforever.info © 2006 - 2020     RSS - články

stránka byla načtena za 0.19796 sekund.