Když se řekne jméno Davida Hasselhoffa, každý si samozřejmě vybaví samozřejmě postavu vrchního plavčíka z Pobřežní hlídky nebo Michaela Knighta ze seriálu Knight Rider. Někteří si vzpomenou i na to, že tento herec je vlastně i zpěvákem a to už od osmdesátých let. Bohužel každý si spíš než na docela slušný debut "Night Rocker" z pětaosmdesátého vzpomene na příšerný videoklip "Hooked On A Feeling", kde Hasselhoff s rybou v hubě surfuje na vlnách odporného eurodiska konce devadesátých let. Pokud byl do té doby brán jako muzikant, který točí poprockové desky, koketující s AOR i hard rockem, tak si podřízl větev a vystoupení na německých šarádách typu Eine Kessel Buntes zaručily, že u rockové komunity byl rázem jednou z nejvysmívanějších osobností.
Hasselhoff před časem oznámil, že na nové cdesce spolupracuje s kytaristou L.A Guns Traciim Gunsem, předákem Ministry Alem Jourgensenem, kytarovým střelcem Stevem Stevensem (ex-Billy Idol, Vince Neil Band, Jerusalem Slim, Atomic Playboys) a mnoha dalšími personami z rockové scény. Návdavkem hodil na trh coververzi "Open Your Eyes" od Lords Of The New Church, na které spolupracoval s bývalým kytaristou The Stooges Jamesem Williamsonem a v tu chvíli bylo jasno, že se znovu zkouší prosadit na rockové scéně. Právě podle "Open Your Eyes" pojmenoval celou novinkovou kolekci a jejím prostřednictvím udal směr, kterým se tato nahrávka ponese.
V případě této desky jde zejména o coververze starých post-punkových věcí, jimž vévodí opravdu vydařená titulní "Open Your Eyes", kde Hasselhoff zaujme svým hlubokým hlasem, který sice v sobě nemá tolik nihilismu jako Stiv Bators (představitel originálu), ale do jeho poloh se dokázal vžít s vervou a se ctí. Za podobně vydařené skladby můžeme počítat například "I Melt With You" s jedovatou kytarou Stevea Stevense (jinak coververze od britských podivínů Modern English) nebo "Jump In My Car" od australských Ted Mulry Gang, na které Hasselhoff spolupracoval s kultovním producentem Toddem Rundgrenem, který měl na svědomí prvotní alba New York Dolls. Velmi podařená je i "Rhinestone Cowboy" country písničkáře Glena Campbella, jež je ozdobena klávesami a lá Foreigner (z období "4"), které skladbě dávají úplně jiný nádech.
Když se Hasselhoff drží této linie, je všechno naprosto v pořádku a skladby působí v jeho podání i svěže a zajímavě, protože zpěvák jim dává trochu toho pozlátkového espritu a hvězdných manýr. Ovšem dojde i k přehmatům. Nijak zvlášť sse nevyvedla "Here I Go Again" od Whitesnake. Svou hrou ji sice ozdobil Tracii Guns, ale skladba vyčnívá z kontextu a původní post-punkové myšlenky celé desky. Zde se Hasselhoff trápí, a i když se snaží, seč mu síly stačí, nepřibližuje se Coverdaleovu dávnému výkonu ani na dostřel. Podivně zní i v němčině vyvedená "Heroes" od Davida Bowieho, kdy máte okamžitě chuť si pustit originál nebo verzi od Hollywood Vampires, což je naprosto jiná liga. Vrcholem negativ je strašlivá odrhovačka "Mit 66 Jahren" (samozřejmě opět v němčině), kde sice hraje klávesista Yes Patrick Moraz, ale Hasselhoff z této skladby udělal bavorskou jódlovačku, ze které se leckterému rockerovi bude chtít vrhnout.
Ale i tak stojí "Open Your Eyes" za poslech. Nejedná se samozřejmě o vrcholné dílo, ale v některých místech působí deska skutečně zajímavě. Aspirovat na počin roku rozhodně nebude, ale udělené hodnocení je pro Hasselhoffa známkou přímo skvělou...
|