Jack RUSSELL - Shelter Me
Koukám, že dnes je na netu za 15 euro, což není...

RISK - The Reborn
Výborná deska od začátku do konce nemá chybu...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Jo jo, nejdražší cd mojí sbírky. Tehdy jsem za ní...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
Z poslední desky hráli "Best Time", "Mass...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
„Budeme hrát polovinu nového alba a ne jen staré...

DEVIN TOWNSEND - PowerNerd
Miloval som Devina, aj som nejake 2-3 koncerty...

DIAMOND ALICE - Diamond Alice
Mne to veľmi sadlo. Dokonca až tak, že napriek...

DEVIN TOWNSEND - PowerNerd
je pravda , že ani SYL ma už ku konci nebavil......

DEVIN TOWNSEND - PowerNerd
Devin by mal hlavne obnoviť DTP, ktoré úplne...

DEVIN TOWNSEND - PowerNerd
Ahoj, pokud narážíš na některá vyjádření z...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax




XIII. STOLETÍ - Werewolf

Album musí mít jednoslovný a lehce zapamatovatelný název, který odkazuje na gotickou tématiku. To je pravidlo, kterého se kapela drží už od svého debutu a ani na počtvrté ho neporušila. Žádným pravidlům ovšem nepodléhá stylové směřování její hudby, které opět oproti předešlé desce míří někam jinam, byť ten posun není už tak razantní jako v předešlých případech. „Werewolf“ výrazně ubral na tvrdosti, ale rozhodně ne na temnotě. Jihlavské formaci se konečně podařilo najít vhodnou rovnováhu mezi kytarami a klávesami. Už neplatí, že dominantní je jeden nebo druhý nástroj, ale oba dva jsou vzájemně v symbióze a každý z nich má v hudbě třináctky svou vlastní nezastupitelnou roli. Zatímco kytary přidávají muzice na tvrdosti a syrovosti, klávesy naopak reprezentují melancholii a temnotu. To vše v kombinaci se specifickým vokálním výrazem Petra Štěpána a jeho typickými mystickými texty tvoří vyváženou a chutnou stravu pro ucho posluchače. V podstatě se dá říci, že kapela konečně našla styl, který jí naprosto sedne a který se pro její další vývoj stane absolutně klíčový. Jinými slovy, Třináctka se touto deskou vydala na cestu, ze které bude v budoucnu uhýbat jen výjimečně a všechna její další (doposud vydaná) alba se budou více či méně opírat o postupy, které poprvé představila na „Werewolfovi“.

Nahrávka obsahuje jen osm skladeb (a to počítám i intro), nutno ovšem dodat, že hned pět z nich přesahuje svou délkou hranici sedmi minut. Na desce se podílelo také několik hostů. Díky nim je „Werewolf“ bohatší o violoncello, housle, flétnu, ženský hlas a další nástroje. Kapela si zkrátka vyhrála s řadou zdánlivě nepodstatných detailů a na výsledku je to poznat. Deska tak působí o něco propracovanějším dojmem než její tři předchůdkyně, a to i po zvukové stránce.

„Slyšte
Slyšte, jak nám děti noci hrají…“


Po krátkém intru „Royale Carpathia“ přichází hned jeden z vrcholů celé nahrávky, kultovní kousek „Transylvanian Werewolf“ se svojí mrazivě temnou, ale zároveň nádhernou symfonickou melodií, která krásně kontrastuje se syrovým zvukem kytar. Tato téměř devítiminutová kompozice dodnes patří k největším hitům kapely a i přes svoji monstrózní stopáž nemá jediného hluchého místa. Škoda, že pro účely natáčení videoklipu ji musela kapela zkrátit. Ještě o minutu delší je „Bratrstvo vlkodlaka“, ale i přes to, že se skládá z podobných ingrediencí jako „Transylvanian Werewolf“, jejích kvalit ani zdaleka nedosahuje a ve výsledku se jedná jen o průměrnou věc. Následující „Vampire Woodoo“ díky pulzující baskytaře a mysticky znějícímu zpěvu Petra Štěpána působí až hypnotickým dojmem. Trochu netradičním dílem je melodram „Julie umírá každou noc“, vycházející ze Shakespearovského námětu. O „vokální party“ (i když spíše než o zpěv jde v tomto případě o recitaci) se Petr Štěpán rozdělil s Lenkou Schreiberovou. Díky tajemnému zvuku violoncella a své černě romantické atmosféře se tato skladba řadí k nejtemnějším věcem, které kdy XIII. století vyprodukovalo a rozhodně bych si ji uměl představit jako vhodný závěrečný song celé nahrávky namísto nevýrazné „Stigmata Vampire“. Na desce nechybí ani kratší a přímočařejší písně. Tuto kategorii reprezentuje dvojice „Psycho“ a „Třinácté znamení“, přičemž druhou zmíněnou díky její silně návykové melodii a krásně zvonivé baskytaře považuji za druhý z vrcholů alba.

Čtvrtá řadová deska kapely je velmi povedená a pro XIII.století má obrovský význam, neboť určila směr, kterým se jihlavská smečka v nadcházejících letech bude ubírat.

Moloch             


xiiistoleti.com

YouTube ukázka – Transylvanian Werewolf

Seznam skladeb:
1. Royale Carpathia
2. Transylvanian Werewolf
3. Bratrstvo vlkodlaka
4. Vampire Woodoo
5. Julie umírá každou noc
6. Psycho
7. Třinácté znamení
8. Stigmata Vampire

Sestava
Petr Štěpán – kytara, klávesy, zpěv
Michal Kourek – kytara
Jiří Šindelka – baskytara
Pavel Štěpán – bicí

Rok vydání: 1996
Čas: 53:22
Label: Happy Music Production
Země: ČR
Žánr: gotický rock

Diskografie:
1992 – Amulet
1994 – Gotika
1995 – Nosferatu
1996 – Werewolf
1998 - Ztraceni v Karpatech
2000 – Metropolis
2004 – Vendetta
2009 – Dogma
2016 – Intacto

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 23.01.2020
Přečteno: 3102x




počet příspěvků: 4

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
Další poctivá TřináctkaOproti Nosferatu...23. 01. 2020 17:43 David Svoboda
Ja by som povedal,...23. 01. 2020 16:07 xyz
Pro mě vrchol...23. 01. 2020 7:51 V.
Werewolf je kult....23. 01. 2020 0:29 rumcajs


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.09647 sekund.