2.04.2020
TOKYO BLADE
Dávní britští zástupci Nové vlny britského heavy ..více

2.04.2020
MÖTLEY CRÜE
Comeback kapely se začíná komplikovat. Triumfální "The ..více

2.04.2020
STEELHEART
Současnou koronavirovou krizi tráví zpěvák Miljenko ..více

2.04.2020
STYX
Bubeník Todd Sucherman od těchto legendárních rockerů z ..více

2.04.2020
DEVIN TOWNSEND
Kanadský multiinstrumentalista připomene znovu svůj ..více

2.04.2020
DAWN OF OUROBOROS
Dva roky od založení se s debutovým albem hlásí ..více






VAN HALEN - 1984
Aha, no tak počkám no :) ..

ROYAL HUNT - Land Of Broken Hearts
Já je taky neviděl naživo. Viděl jsem kde jako ..

PSYCHOTIC WALTZ - The God-Shaped Void
Spite, tvoje teorie by fungovala, poku by šlo opr ..

ROYAL HUNT - Land Of Broken Hearts
Také chválím, že si o nich přečtu nějaké t ..

PSYCHOTIC WALTZ - The God-Shaped Void
fakt si tu niekto myslí že ktorákolvek skupina ..

ROYAL HUNT - Land Of Broken Hearts
Staženo k poslechu, no jestli se jedná o kříž ..

PSYCHOTIC WALTZ - The God-Shaped Void
Vida, další slovní válka mezi audiofily a emp ..

PSYCHOTIC WALTZ - The God-Shaped Void
vôbec ma to neirituje ... práve že sa teším a ..

Ozzy OSBOURNE - Ordinary Man
Co si budeme povídat Ozzy už je na koncertech š ..

ROYAL HUNT - Land Of Broken Hearts
díky pánové za reakce, doufám, že vás i dal ..




Za poslední měsíc:
H.E.A.T. - H.E.A.T. II
4385x

THE NIGHT FLIGHT ORCHESTRA - Aeromantic
998x

DELAIN - Apocalypse and Chill
848x

VAN HALEN - Van Halen II
797x

HARLEJ - Smutku dávám sbohem
766x

ALTARIA - Invitation
753x



03.04.2020
MOTÖRHEAD Czech Republic revival JUDAS PRIEST revival Praha IRON MAIDEN reviv..
kc semilasso, začátek od:18:00, vstupné: 290

02.05.2020
SECRET OF DARKNESS, INFERNAL CULT, KATARZE, ART OF BLOOD..
Poldofka na Kladně, Petra Bezruče 1701, Kladno, začátek od:19:30, vstupné: 200,-

09.05.2020
BIGBOSS BAND (jeden z posledních koncertů), MALIGNANT TUMOUR, DEPRESY (SVK), C..
Stará ves u Rýmařova KD, začátek od:14 hod, vstupné: 200,-



článků celkem: 7541
recenzí: 6192
reportů: 571
rozhovorů: 395













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


PYOGENESIS - A Silent Soul Screams Loud

V devadesátých letech patřili Pyogenesis (spolu s Crematory) k největším nadějím německé doom/deathmetalové scény. Kdo by to byl v devadesátých letech řekl, že poté zažijí obrat k téměř pop-punkové éře a dokonce přežijí vlastní smrt? Tahle kapela je jako přírodní úkaz a fenomén v jednom. Když se totiž zdálo, že se na začátku tisíciletí slušnou deskou „She Makes Me Wish I Had A Gun“ vyčerpali a řekli poslední slovo, dokázali se o více než deset let později vrátit s dvojicí skvělých alb „A Century In The Curse Of Time“ a „A Kingdom To Dissapear“, které definovaly jejich další tvář. Můžeme jí říkat crossover, přestože pod takovým označením si člověk v minulosti představoval něco jiného. Pyogenesis ale po svém comebacku jako kdyby chtěli projet celou svou kariéru a nabídli to nejlepší, co bylo od nich kdysi ke slyšení. A bez toho, aby nějak svou minulost opakovali nebo se dokonce vykrádali.

Zapomeňte samozřejmě na death metal. Ten je u dnešních Pyogenesis slyšet jen v náznacích a co se týče novinky „A Silent Soul Screams Loud“, je ještě méně znatelný, než v případě předchozích dvou alb. Taktéž byly zahlazeny stopy po někdejších neopunkových experimentech z období desky „Unpop“. Novinka více než šílené experimenty deklaruje příklon kapely k univerzálnímu soundu velkých rockových kapel, neboť Pyogenesis sázejí především na silné stadionové refrény. Ty však nevězí v osmdesátých nebo devadesátých letech, ale mají svěží příchuť žhavé současnosti. „A Silent Soul Screams Loud“ tak pokračuje v tomtéž trendu, což naznačila „A Kingdom To Dissapear“, kapela nabízí hudbu postavenou na pevném hardrockovém spodku, ze kterého vyrůstají skladby, které mají mírnou příchuť heavy metalu, pop rocku, alternativy, post-grunge nebo gotiky.

Tentokrát se nekoná deathmetalový atak ze začátku desky, i když úvodní riff „Survival Of The Fittest“ tomu může napovídat. Skladba se i přes své prvotní vražedné tempo vymaní z metalové škatulky a v refrénu vyroste do krásy, kde posluchač ocení hru s melodiemi a stále se zlepšující projev principála Flo V. Schwarze. Tímto otvírákem je jasně ukázáno, jakým směrem novinku Pyogenesis vedou. „Mother Bohemia“ ve svém úvodu také zachřestí smrtícím kovem, na který je roubována specifická melodika v podobě Smetanovy "Vltavy", ovšem murmur se ze Schwarzova hrdla neozve ani tentokrát. Spíše na poryvech kytarové vichřice deklamuje a pracuje s melodiemi, aby pak celou věc uklidnil a znovu připravil půdu pro silný refrén. Že to nejde dohromady? Na to už je po letech člověk od těchto Němců zvyklý.

Dramatičtější polohu kapele nabere s „I Can`t Breathe (Prologue)“, ovšem s očekávaným pokračovatelem „I Can`t Breathe (Monologue)“ extatické stavy nepřicházejí a kapela jako kdyby si právě na tomto místě vybírala slabší chvilku, když nezabere ani podivně sekaný refrén. Sílu Pyognesis začnou nabírat v druhé polovině alba, kterou startuje stadionová hymna „Hold Old Times“, za kterou by dnes už vyčpělí Foo Fighters platli zlatem. Nevadí ani využití v současné době všudypřítomných doprovodných vokálů, jenž využívají řady umělců napříč popovým spektrem. Tady jde o nápad a ten Němci předložili sakra silný. Na ploše tří minut totiž ukázali, že umí složit jednoduchou rockovou věc, což je vlastně případ i následující „Modern Prometheus“. Ta sice začne neveselými tóny jako vystřiženými z doommetalového ranku poloviny devadesátých let, ovšem je tu znovu silný refrén, který (byť je postaven na tvrdě kytarovém základu) snese i přísnější kritéria soudobého pop rocku.
Zdrcující je finále, které jako by chtělo dát zapomenout na hrátky s pop rockem. „Will I Ever Feel The Same“ má z úvodu kytarový feeling, který jede v thrash/deathovém duchu (ano, zde zaslechnete Schwarzův murmur), ale skladba pak roste na křídlech klasického heavy metalu až k netušeným výšinám. V nich čeká závěrečný monster opus, čtrnáctiminutová suita „The Capital (A Silent Soul Screams Loud)“, uvozená hororovými tóny jako z pera Kinga Diamonda, z nichž vyrůstá mocný chorál a kapela rozehrává svou velkou hru, postavenou na svižných tónech, silných melodiích, ale i silném epickém akcentu. Ten se ke slovu dostane zejména v klidné střední pasáži, která před opětovným závěrečným atakem nepostrádá silně dramatickou atmosféru.

„A Silent Soul Screams Loud“ kapela chápe jako zakončení trilogie post-comebackových alb, které měly popisovat dějiny Německa devatenáctého století. A je stejně vzrušující, jako poslední tři alba této kapely. Vrchol, kterého Pyogenesis dosáhli s minulým albem, nebyl novinkou pokořen. Ovšem i tak stojí tahle kapela vysoko nad konkurencí a je jasné, že v budoucnu ještě velké věci dokáže.

Pepsi Stone             


www.pyogenesis.com

YouTube ukázka - Mother Bohemia

Seznam skladeb:
1. Survival Of The Fittest
2. Mother Bohemia
3. I Can`t Breathe (Prologue)
4. I Can`t Breath (Monologue)
5. High Old Times
6. Modern Prometheus
7. Will I Ever Feel The Same
8. The Capital (A Silent Soul Screams Loud)

Sestava:
Flo V. Schwarz - zpěv, kytara
Thilo Schmidt - kytara
Malte Brauer - baskytara
Jan Räthje - bicí

Rok vydání: 2020
Čas: 39:57
Label: AFM Records
Země: Německo
Žánr: crossover

Diskografie:
1994 - Sweet X-Rated Nothings
1995 - Twinaleblood
1997 - Unpop
1998 - Mono … Or Will It Ever Be The Way It Used To Be
2002 - She Makes Me Wish I Had A Gun
2015 - A Century In The Curse Of Time
2017 - A Kingdom Of Dissapear
2020 - A Silent Soul Screams Loud

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 11.03.2020
Přečteno: 545x




K článku zatím nebyly přidány žádné komentáře.


 
Metalforever.info © 2006 - 2020     RSS - články

stránka byla načtena za 0.17816 sekund.