Huey Lewis a jeho parta The News se po dlouhých letech konečně dopracovali k novému albu. Ostatně, neměli kam pospíchat, své jisté mají už dávno a nové tisíciletí jejich hudbě, kde se míchá klasický rock, blues a dávné dozvuky nové vlny, stejně moc nepřeje. Ať se bavíme o komerčním dopadu nebo o nápadech, které už zdaleka nejsou tak silné, jako v osmdesáých letech, kdy tahle kapela šla od úspěchu k úspěchu. V roce 1983 explodovala silou supernovy, když vydala přelomové třetí album „Sports“ se skvělým hitem „I Want A New Drug“, a přes pult ho pak šly miliony. Slávu té doby Huey Lewis přiživil ještě dalším megahitem „The Power Of Love“, který svět obletěl o dva roky později jako ústřední skladba kasovního trháku, sci-fi komedie „Návrat do budoucnosti“. Huey Lewis And The News se tak po zbytek osmdesátých let stali jednou z nejvytíženějších amerických kapel, přestože jejich lesk začal pomalu blednout.
Po hubených devadesátých letech se ke svému někdejšímu úspěchu už nikdy nepřiblížili, i když možná ještě více odhalovali kořeny. Ty leží v sedmdesátých letech, kdy hlavní představitel spolupracoval dokonce s Philem Lynottem z Thin Lizzy. To ale na zvuk jeho kapely moc velký vliv nemělo, Lewis vlastně celou dobu odmítal jakýkoliv pokrok a proto další desky byly stále ve stínu „Sports“ a následující „Fore!“ (obě alba dosáhla vrcholu oficiální americké hitparády). Lewisovi je dnes bezmála sedmdesát let a v tom věku se už od něho žádný posun očekávat nedá. Proto také novinka „Weather“ nevybočuje ze zajetého schématu a při svých šestadvaceti (!) minutách je možná ještě méně nápadná než předchozí díla. Každopádně rozdíl mezi ní a staršími deskami není nijak markantní.
Když posloucháte tuhle kapelu, dýchne na vás profesionalita každým coulem. Ta sice trochu zakrývá radost ze samotného hraní, protože na prvním místě se vsází na precizně odvedenou řemeslnou práci a pak až na atmosféru skladby, ale i tu muzikanti při svém zdatném nadání umí do písní dostat. Novinka tak proto balancuje na pomezí rocku (v určitých pasážích se nevyhne ani přiostřeným hardrockovým místům), blues, popu a jižanské pohody. A kupodivu není ani nejsilnější v singlech „While We`re Young“ a „Her Love Is Killin` Me“, které kapela umístila na začátek nahrávky. Její vrcholy ční v jiných skladbách, které jsou rozvernější, hravější a kde se neklade takový důraz na vyprodukování hitu za každou cenu, přestože ani jedna ze skladeb díru do hitparád neudělala.
Nejlepší položka se nachází pod názvem „Hurry Back Baby“, což je výbušná bluesová směs, kde dominuje precizní kytara, která pálí jedno skvělé sólo za druhým (tím připomene tvorbu Garyho Moorea) a výtečně zaranžovaný saxofon, dávající skladbě nádech dobře rozjeté párty. Sice z minulého století, ale to je v tomto případě samozřejmost. Podobně pulzující je i skladba „Remind Me Why I Love You Again“, jež hraje na podobnou strunu, kde je základem tvrdší blues rock. Trochu slabší z toho ranku je naopak „Pretty Girls Everywhere“, ale i ta se nakonec rozjede do slušné bluesové jízdy. Trochu hůř je ve věcech „I Am There For You“ a „One Of The Boys“, v nichž kapela začne koketovat s country, což nikdy nebyl kabátek, který by jí slušel.
Ale i tak se jedná o důstojné album, které je pravděpodobně posledním v kariéře tohoto umělce. Album totiž Lewis se svou kapelou natáčel už v roce 2017, ještě v době, než jej postihl Ménierův syndrom, což je onemocnění, které vede ke ztrátě sluchu (trpěl jím i někdejší československý prezident Edvard Beneš). „Weather“ sice není úplně nejreprezentativnější vzorek Lewisovy tvorby, ale do celé diskografie zapadne jako střípek do mozaiky. Pro fanoušky tohoto muzikanta je tedy povinností, pro ostatní může být občasným příjemným poslechem.
|