29.05.2020
THE DOORS
Po deseti letech se s novou sólovkou hlásí kytarista ..více

29.05.2020
DOKKEN
I když se stále mluví o nové desce této americké ..více

29.05.2020
STRYPER
Podle zpěváka Michaela Sweeta dokončují tito američtí ..více

29.05.2020
SORCERER
Švédská kapela, kde působí někdejší basista Tiamat ..více

29.05.2020
MOUNTAIN WITCH
Němečtí milovníci mixu stoner rocku, doom metalu a ..více

29.05.2020
ANCILLOTTI
Po čtyřech letech se s novým studiovým albem hásí tato ..více






MERCYFUL FATE - Mellisa
A je někde definováno, co je hudebně black meta ..

MERCYFUL FATE - Mellisa
a blackmetal? To ani omylem, ta fošna je jenom t ..

MERCYFUL FATE - Mellisa
To |Pepsi stone : díky. ..

MERCYFUL FATE - Mellisa
Recenze na Anděla na útěku tady je, v podstatě ..

MERCYFUL FATE - Mellisa
Už to písu poněkolikaté, ale o Venom jako o bl ..

MERCYFUL FATE - Mellisa
To Pepsi stone : Moc bych si přál abyste v reda ..

ROYAL HUNT - Collision Course
to Dave78: ty jo, trvalo to jen dvanáct let, než ..

ROYAL HUNT - Collision Course
Skvělá deska skvělé kapely, recenze povedená. ..

MERCYFUL FATE - Mellisa
To Pepsi stone : Venom je rock n roll ! Ale hran ..

MERCYFUL FATE - Mellisa
Jediným spolehlivým měřítkem jsou v tomto př ..




Za poslední měsíc:
Zdeněk ČERNÝ (TITANIC) - Kluci se vyblbnou v Cradle Of Filth a v Titánech budou klidnější
1310x

VAN HALEN - Balance
1007x

Adrian TĂBĂCARU - Lucifer-A rock opera
891x

Michal PIXA (VISACÍ ZÁMEK) - Čas letí jak splašená punková kráva
866x

VAN HALEN - Van Halen III
781x

TRIVIUM – What The Dead Men Say
763x



12.06.2020
GOSPEL OF THE FUTURE, DROM, OR, atd......
Dub nad Moravou, začátek od:13:00, vstupné:

12.06.2020
TASS, HAKMAK, MARASTIC BLUES, POZOR MAMUT...
Havlíčkův Brod - Oko klub, začátek od:20:00, vstupné: 150

13.06.2020
KÚROVEC, VPV, SALAZAR, BANDA...
Havlíčkův Brod - Oko klub, začátek od:20:00, vstupné: 150



článků celkem: 7668
recenzí: 6301
reportů: 571
rozhovorů: 410













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


SARKONIA - Cesta

Každý příběh má svůj počátek a konec. Mezi těmito dvěma body je prostor, který je cestou k vyvrcholení onoho příběhu. Své první album pojmenovali „Počátek“ a konec se jich zatím netýká. Řeč je o olomoucké bandě Sarkonia, která svou prvotinou příjemně rozvířila tuzemské metalové vody. Čtyři roky po "Počátku" představují své druhé album, které se jmenuje „Cesta“.

Debut byl hudebně velice vyspělý a plný zajímavého melodického metalu, z něhož byl znát cit pro melodie a pro harmonie. To se projevovalo především v šikovném využití dvou zpěvaček. Kapela před natáčením alba změnila sestavu, když jednu z nich (Freyu) nahradila Miana, která potvrdila, že v Sarkonii vždy účinkují jen krásné ženy. Výměna zpěvaček je zahrnuta i do krátkého příběhu, uvedeného v bookletu. V něm pokračuje vyprávění o Sarkonii, mladé bytosti, která na debutovém albu poznávala své emoce a nyní se rozhodla vydat na cestu do neznáma. Na cestě jí dělají společnost i bytosti, známé z prvního alba (členové kapely, to dá rozum, ne?).

Tříminutové intro „Volání“ rozhodně není žádná nuda, zpočátku spíše elektronický dojem přeruší tvrdé kytary a následně dokonce riffy, které se blíží death metalu. Skladba „Strážné majáky“ kromě toho, že naprosto lehce posluchače vtáhne do sebe, se může pochlubit i pěkným videoklipem (kapela si vše dělala sama), Sarkonia v ní opět sází na kooperaci obou zpěvaček s hrubým hlasem kytaristy Sata a velice silný hitový refrén. Oproti debutu však kapela přitvrdila a zní moderněji. Zvuk je daleko hutnější, kytary podladěné a nelze přeslechnout ani větší využití syntezátorů. „Tak jen pojď“ vás uvítá jednoduchým, ale výrazným klávesovým motivem a následnou palbou riffů. Kapela si stále hlídá to hlavní – melodie. Ty se Sarkonii daří v každém okamžiku a jsou podpořeny povedenými texty (je skvělé, když kapela umí využívat tak pěkně češtinu). Největší peckou desky je nejtvrdší kousek z repertoáru Sarkonie „Zrůdy“. Valivé riffy a syntezátorový podkres vytvářejí místy až hororově industriální atmosféru, současně se jedná o koncertní tutovku, protože refrén nepustíte z hlavy. Pěkná metalová balada je kumšt a je velká radost slyšet kousek, jakým je „Temný anděl“ s krásným textem a dobře vyváženou hudbou - i když se jedná o pomalou baladu, tak obsahuje tvrdší pasáže a zejména ta prostřední téměř pokukuje po prog metalu. Desku přeruší intermezzo „Úsvit“. Není to zbytečná položka, ale vcelku zajímavá symfonická vsuvka s orientálními motivy.

„S láskou a nenávistí“ je typická věc Sarkonie, která by klidně mohla být na minulé desce. „Třináctá komnata“ je asi nejméně výrazná (zapamatovatelná) píseň alba, poslední položkou je dojemná „Nic už nebude stejný“. Tahle skladba skvěle mění tempo a kytary výborně riffují, Sarkonia se drží svého stylu, střídá se mužský element (Sat) s ženským (Miana a Kairis) a refrén je neuvěřitelně chytlavý. „Nic už nebude stejný“ je hypermelodická skladba a nebýt tak tvrdá, klidně z ní mohl být super popový hit.

Je docela škoda, že deska má vlastně „jen“ sedm rozsáhlejších skladeb, zbylé dvě jsou sice zajímavé, ale velice kraťounké. Album je i tak velice intenzivní. Dalo by se diskutovat, zda by se daly lépe nazvučit dívčí zpěvy, hlavně když obě zpěvačky zpívají spolu, ale je třeba připomenout, že kapela nemá dohled žádného producenta a takhle dobře znít bez „profíka“ je paráda.

Ne, že by Sarkonia hrála něco neslýchaného, ale má svůj osobitý styl. Dílčí prvky jejich hudby vám mohou něco připomenout, ale jako celek je kapela svá. „Cesta“ zachovala velký cit pro melodičnost, ale je tvrdší, více orientovaná na moderní kytary a také využívá o něco více syntezátory. Jedná se o skvělé melodicko-metalové album, které strhne svou energií a entuziazmem. Sarkonii je možno označit za jednu z nejtalentovanějších kapel v žánru.

Supermartonátor             

To srovnání se v podstatě samo nabízí, neboť kapel, které mají svůj výraz postavený na dvou zpěvačkách, zase tolik po světě neběhá. Možná může být vůči tuzemské Sarkonii trochu nespravedlivé, protože ve prospěch slovenské Symfobie silně promlouvá zkušenost, vyzrálost a zřejmě i další možnosti, vyplývající z věkového rozdílu zúčastněných, stejně jako fakt, že prostředky, které kapely využívají ke svému vyjádření, se v některých důležitých bodech liší. Nicméně když při přeměřování kvality loňského alba našich slovenských sousedů s novinkou olomoucké šestice začne rozdíl koňských délek postupně narůstat, je zjevné, že Sarkonia na svém druhém albu tak zásadní pokrok oproti svému debutu (jako kapela našich východních sousedů) udělat nedokázala.

Přitom základ, na kterém Sarkonia staví, je velmi ambiciózní. Koncept, ve kterém se každý z členů kapely stylizuje do určitého emočního charakteru, jež provázely hlavní hrdinku Sarkonii na albu minulém a na cestu se s ní vydávají i v díle aktuálním, svědčí o tom, že kapela má naprosto jasno ve své hudební vizi. Poutavě působí i lyrická složka alba, která má hloubku, díky níž lze celkem snadno prominout fakt, že při spřádání svých příběhů a myšlenek se kapela musí občas uchýlit k trošku necitlivému chování vůči mateřskému jazyku. A ve spojení s faktem, že Sarkonia umí i obratně zacházet s příjemně klouzavými melodiemi je až obdivuhodné, že tahle kombinace se nezvrhne do nějaké prvoplánové říkankovitosti, při vší melodické přístupnosti si kapela zachovává určitou rafinovanost a vyhýbá se brnkání na posluchačovu nultou signální. To je hlavní důvod, proč si Sarkonie bez debat zaslouží pozornost.

Samotné zpracování lákavých ingrediencí však už zdaleka tak slavné není. Dva základní protipóly tvorby, tedy agresivita, reprezentovaná uměle a nuceně zhrublým křiklounem Satem a občas šikovně kousajícími kytarami na jedné straně, a něžnost v hrdlech obou zpěvaček se jen málokdy propojí do kompaktního celku a docela marně hledají společnou cestu. S výjimkou křehkého „Temného anděla“ je fakt, že kapela má k dispozici dva ženské hlasy, spíš jen statistickou položkou, než tvárným materiálem, nemluvě o tom, že milé hlásky obou dam jsou v některých skladbách zcela bezbranné a neškodné, v horším případě mdlé a nezáživné. Přidá-li se k tomu všemu i melodická naivita a průhlednost jako v „Tajemné komnatě,“ coby nejslabším kousku celé kolekce, jde i ta avizovaná ambicióznost spolehlivě do kopru, obzvlášť když kdovíjak na desce nefunguje ani samplová snaha o modernu.

V konečném součtu po většinu svého času „Cesta“ tak nějak nasládle a nedozrále klouže, aniž by za sebou vyryla nějakou výraznější paměťovou stopu. Což je škoda, jsem přesvědčen o tom, že z toho potenciálu, který Sarkonia má k dispozici, by šlo vytěžit neskonale víc.

Savapip 6/10

sarkonia.cz

YouTube ukázka - Strážné majáky

Seznam skladeb:
1.Volání
2.Strážné majáky
3.Tak jen pojď
4.Zrůdy
5.Temný anděl
6.Úsvit
7.S láskou tvá nenávist
8.Třináctá komnata
9.Nic už nebude stejný

Sestava:
Sat (Závist) - zpěv, kytara
Mianna (Vášeň) - zpěv
Kairis (Radost) - zpěv
Irae (Zloba) - baskytara
Danae (Strach) - bicí
Tris (Smutek) - kytara

Rok vydání: 2020
Čas: 40:56
Země:Česká republika
Žánr: Melodický metal

Diskografie:
2016 - Počátek
2020 - Cesta

Související články


Foto: archiv kapely


Vydáno: 15.04.2020
Přečteno: 1036x




K článku zatím nebyly přidány žádné komentáře.


 
Metalforever.info © 2006 - 2020     RSS - články

stránka byla načtena za 0.19559 sekund.