Kombinovat mezi sebou různé žánry není dnes nic výjimečného. Někdy jde pouze o lehké ovlivnění jednoho stylu druhým, jindy o naprostou a rovnou symbiózu. Nejčastěji se kombinují sobě poměrně podobné žánry. V metalu například death a black metal, častý bývá i mix power a thrash metalu. Celá řada melodických metalových kapel do svého výrazu přibírá moderní prvky, groove riffy, djent a sem tam i ty coreové prvky. Málokdy se však spojují dva docela odlišné styly, jako jsou power metal, který je přece jen založen na klasickém „hevíku“, a moněkud mladší metalcore. Právě tak postupují Kanaďané Demise Of The Crown, a to mnohdy velice nečekaně, čímž vzniká velice zajímavá a netradiční směs.
Demise Of The Crown vydali v roce 2016 debutovou eponymní desku a po čtyřech letech se vracejí s novinkou „Life In The City“, která vás uvítá post-apocalyptickou obálkou. „Dying Heat“ vlítne na posluchače hrubými riffy, ale sloka samotná je víceméně klidná. Refrén nabídne klasický power metal, tedy bohaté melodie, povznášející čistý zpěv a kytarové harmonie. Demise Of The Crown se zde jeví jako tvrdší power metalová kapela. Zpěvák Beadman následně přechází až k ječáku, který připomene projev Tima Rippera Owense. „Sparks Fly“ pokračuje v nastoleném stylu a vy jako posluchač tak máte dojem, že posloucháte klasický power metal amerického střihu. S „Gatekeeper“ se zvuk úplně změní. Kytary jsou pořádně obhroublé, atmosféra temná a najednou přijdo brutální blast beaty. Sloky zůstávají velice melodické a refrén je vzletný, power metalová složka je převládající, nicméně coreové prvky příjemně potěší.
„My Mind Is Free“ nechá na počátku vyniknout baskytaru a kreslí zdánlivě orientální atmosféru. Zvuk zůstává nabušený a moderní. Beadman si stále více libuje v owensovském ječáku, který ale začíná být nepříjemný. Kombinace moderních riffů a melodií připomíná dánské Mercenary. Deska pokračuje ve stejném duchu, a daří se jí servírovat chytlavé melodie. „The Immortal“ okouzlí parádním refrénem, aby pak překvapila blast beaty a správně „šíleným“ kytarovým sólem, velice nakažlivý refrén nabídne i „Fixated“. Škoda, že závěr alba trochu ztrácí dech. Mezi další negativa patří Beadmenův ječák, který je místy nadužívaný a nepříjemný, nebo občas až násilně roubované coreové pasáže.
„Life In The City“ je velice povedená deska. Ačkoliv překvapuje neotřelým stylovým mixem, potěší především příznivce melodického metalu. Ten dominuje a právě melodie jsou největší ozdobou nahrávky. Stejně tak velice solidní jsou i muzikantské výkony. . Coreové pasáže jsou někdy působivé, na druhou stranu by bez nich některé skladby obstály zcela bez problémů. Kdo má chuť na kvalitní power metal okořeněný porcí tvrdších a modernějších elementů, měl by Demise Of The Crown zkusit.
|