RAGE - Afterlifelines
Za mě jednoznačně toto období. Kromě...

RAGE - Afterlifelines
Za mě byl vrchol deska Trapped! a pak ještě The...

RAGE - Afterlifelines
To Oree: Jo, Rage vydali hrůzu desek a každý na...

RAGE - Afterlifelines
Je to zajímavé. Například v Japonsku nebo Německu...

RAGE - Afterlifelines
Ze mě byli Rage určitě nejlepší se Smolskim a...

RAGE - Afterlifelines
šly do uší i jiné desky Rage nebo debut Avenger,...

LUCA TURILLI - King Of The Nordic Twilight
Díky za recenzi. Poslouchám hard rock, ale tohle...

RAGE - Afterlifelines
Osobně si nemyslím, že hlavní smyslem sestavy se...

RAGE - Afterlifelines
Almanac bohužel nikoho nezajímá na rozdíl od...

RAGE - Afterlifelines
kdysi dávno viděl naživo s Viktorem a Mikem a...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax



bulvární koutek

O americké realitě očima Jona Bon Joviho...

Jak se do hudby začne moc míchat politika, vždycky to začíná smrdět. Takových případů už bylo bezpočet. Ať už to vezmeme zleva nebo zprava, vždycky se jednalo o věc, která byla více či méně kontroverzní a na které si kapely přiživovaly pozornost. Člověk si už ale zvykl na levicové tendence The Clash či Manic Street Preachers, nepokrytě komunistické manifesty hlásané z lůna Rage Against The Machine, tvrdé pravičáctví (nebo republikánství, chcete-li) Teda Nugenta nebo Henryho Rollinse a zvykl si i na to, že Jon Bon Jovi je až rozněžnělým demokratem, stavícím se za neolevicové ideály, v době někdejších prezidentských voleb tvrdě podporující kandidáta Ala Gorea, přestože jeho manželka Tipper Gore byla tou, která vedla skoro až inkviziční tažení proti rockovým a metalovým kapelám v osmdesátých letech.

Politické a společenské agitky začal Jon do hudby pašovat už dávno a když v roce 2002 vydali Bon Jovi tvrdou a údernou skladbu „Undivided“, která měla sloužit jako pocta obětem 11. září, nešlo říct ani slovo proti. Jon byl na druhém vrcholu kariéry, s tehdy ještě aktuálním hitem „It`s My Life“ v zádech, svět mu naslouchal a nepřeberná řada jeho fanoušků by se pod text „Undivided“ klidně podepsala. Teď je doba ovšem trochu jinde a Jon, který nezažívá v posledních letech umělecky úplně nejlepší časy, se pustil na tenký led. Před pár dny představil skladbu „American Reckoning“, věnovanou tomu, co v posledních týdnech hýbalo Amerikou - zatčení a následná smrt černošského recidivisty George Floyda. Velice sporný případ, vyhnaný médii a živený organizacemi aktivistů, donutil Jona zaujmout jasné stanovisko, přestože už dávno nežije na ulicích a vše pozoruje ze své pracháčské rezidence. Nemůže být více odtržený od reality běžného života. S ní totiž ani „American Reckoning“ nemá nic společného, přestože se Jon snaží popisovat policejní brutalitu a jakoby na dálku stát v jednom šiku s protestujícími, Všechno je vyumělkované, plné prázdných frází a málo uvěřitelné. Tato skladba, navíc i hudebně naprosto bezcenná, bude narychlo přidána na nové album „Bon Jovi 2020“. Je to další hřebíček do Jonovy umělecké rakve?

Pepsi Stone, 4. 8. 2020

Jan Skala             



Vydáno: 04.08.2020
Přečteno: 723x




K článku zatím nebyly přidány žádné komentáře.


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.10267 sekund.