ACCU§ER - Accuser
Němečtí dělníci zase po dvou letech nastoupili do thrashové kolbenky, odpíchli šichtu a vrhli se na směnu. Pěkně zostra a plni energie, tak jak je známe z minulých desek. Pracovní způsoby německého kvarteta - do kterého se vrátil kytarista René Schütz - jsou trochu neohrabané, jdoucí zásadně na sílu a efekt, žádné vědátorství a jemná progresivní práce se zde nekoná. Masakr střídá masakr, z linky vyskakuje jeden thrashový riff za druhým, občasná melodická vyhrávka poslouží k narovnání páteře a prokřupnutí prstů, a pak zase okamžitě k navyklé rutině. Pauzu na svačinu odtroubí song "Be None The Wiser", který servíruje volné (bezmála) nu-metalové postupy a melodické zpěvy. Relax je za námi, rychle zpátky ke strojům, a to rovnou s čerstvým deathmetalovým zápalem ("Rethink"). Tohle nelidské nasazení začne postupně být - jak je u Accuser trochu nepěkným zvykem - jednotvárné a ubíjející, naštěstí Němci přepalují svoji šichtu jenom mírně, v předposledním kousku "A Cycle´s End" ještě dokážou zabrat, a po heavymetalově odlehčeném dovětku "Urgent" se v klidu osprchují, odpíchnou a jdou domů. Hodinovka splněna, prémie budou!
7/10
YouTube ukázka - Phantom Graves
VOMIT DIVISION - Hell In A Bottle
Zatímco jeden z předních interpretů současného blackened-thrashe, Skot James McBain se svým projektem Hellripper letos poprvé lehce škobrtl, další tvůrčí autokrat, Němec s přezdívkou Desmotes, naopak debutem "Hell In A Bottle" rázně a sebevědomě vkročil do předních stylových linií. Syrový black/thrash stavící na odkazu Venom a Motörhead, opulentně kacířský a ďábelský hravý. Start alba okamžitě rozhodí noty do pentagramového postavení, pekelný rock´n´roll má šťávu, a v případě položky "Slaves To The Cock" i jasný názor. Kuřbuřti jsou všichni heavymetaloví pozéři, kteří nemají ánung o správné agresi a zvuk musejí štelovat softwarovými cheaty, aby se vůbec trefili do tónu. Ani německý tvůrce se ale neštítí moderních mašinek, jeho album rozhodně nezní jako vězeňský ambient, zvuk je čistý jako norské sněhové pláně, což je samozřejmě úplně v pořádku. Další romantika "Cunts & Cocaine" zase pojednává o půvabu zhýralého života, kus "Demons Come Back" o autorském bloku, který může vyřešit pouze recept ukrytý v titulu songu. Desmotes při tvorbě tohoto díla evidentně neměl o přítomnost démonů nouzi, dá se naopak předpokládat, že se při psaní výborně bavil, a tato zábava se celkem úměrně přenáší na posluchače jeho debutového hříchu.
6,5/10
YouTube ukázka - Cunts & Cocaine
CHAINBREÄKER - Relentless Night
Dva roky starý debut "Wasteland City" formace Chainbreäker jsem v tehdejší recenzi výrazně opěvoval. Aktuálnímu studiovému zářezu s titulem "Relentless Night", který rakouská smečka vydala 31. října, opět nechybí divoká energie, která je vtělena do speedově nasosané rytmiky. Zpestření tvoří heavymetalové sólové vsuvky, které dodávají nahrávce osmdesátkovou patinu. Zpěv Christopha Leye je tak akorát uřvaný, naštěstí nedochází k pištivým ujíknutím, u kterých by hrozilo brzké selhání nervové soustavy. Na albu vítězí rychlost, občas trochu překotná, jindy ale s významnou přidanou hodnotou - kupříkladu thrash´n´rollovo/punková přidrzlost, která sympaticky vykukuje z válu "Relentless Night", nebo syrový blackened-thrashmetalový odér, jenž silně vane z hezky odpruženého kousku "Out Of The Crypt" (zmíněným stylem je nicméně nasmrádlé celé album). A protože i zbytek playlistu umí zaháčkovat pozornost s podobnou intenzitou, sluší se napsaná slova doprovodit neméně slušným hodnocením.
7/10
YouTube ukázka - Relentless Night
|