Celosvětová vlna COVID v roce 2020 tak nějak na celém světě zbrzdila rozjetý civilizační rychlík a člověk za jeho oknem mohl lépe zaostřit na krajinu kolem. Život se mi smrskl na putování mezi třemi záchytnými body – domov – zaměstnání – příroda, a z tohoto trojúhelníku jsem se krom dvou dovolených nevymanil.
Muziku jsem krom koncertů nijak nezanedbával, novinky jsem minulého roku sledoval pozorně, ale málokterá kapela mě dokázala oslovit takovým způsobem, že bych se k její novince dlohodobě rád vracel. Spíše jsem se nořil do rockových hlubin a krom nahrávek klasických rockových velikánů (například sólová alba Petera Hammilla) se těšil třeba z diskografie belgické EBM jednotky Dive, finských polozapomenutých thrasherů Stone nebo švédských retro hard rockerů Witchcraft. Trvalejší a niternější vztah jsem v teritoriu novinek navázal jen s hrstkou alb, které lze označit z velké části jako stejně podivně ponuré, tak jako celý minulý rok 2020.
1. ALL THEM WITCHES - Nothing As The Ideal
- podivně psychedelicky hypnotická deska, stylově usazená někde mezi Tool a Kyuss
2. INTRONAUT - Fluid Existential Inversion
- opět parta Amíků - industriálně řezavý progresivní metal
3). WOBBLER - Dwellers Of The Deep
- norský dřevní progresivní rock s prvky prastarých Yes
4. MORNA - Sentient Cultist
- překvapivě vyzrálý prog death od slovenských sousedů, kteří nerezignovali na technickou kvalitu zvuku
5. TRYPTIKON - Requiem (Live At Roadburn 2019)
- vyzrálá a temná symfonie T.G. Warriora v živém provedení
6. WITCHCRAFT – Black Metal
- název hodně klame tělem, i když vlastně zase ne tolik. Pochmurná akustická nahrávka, ohlodaná až na kost
7. NYTT LAND - CVLT
- to je ten spolek ze Sibiře, co převálcoval Wardrunu, atmosférou i zvukem
Koutek extremního metalu - výborné nahrávky, ne ovšem příšernou kvalitou zvuku, takže nevím zda je zařadit mezi nejlepší nahrávky, nebo do zklamání
8. CABAL - Drag Me Down
- dánská brutální death corový mlýnek na maso
9. DEALER – Saint
- australská industriální deathcore exploze
10. CODE ORANGE - Underneath
- podobně jako Dealer využívají tito Amíci různé elektronické ruchy k ozvláštnění projevu
Zklamání roku :
Ozzy OSBOURNE – Ordinary Man
- dle mého management Ozzyho využívá jeho hlas jen ke generování zisku
|