11.05.2021
K.K.`S PRIEST
Kapela tří bývalých členů Judas Priest, ikonického ..více

11.05.2021
HELLYEAH
Bubeník Roy Mayorga, který se u této kapely stal ..více

11.05.2021
BORNHOLM
Přestože nad osudem této maďarské paganmetalové ..více

11.05.2021
SOLSTICE
S novým basistou Marcelem Salasem se o slovo hlásí tato ..více

11.05.2021
REIGN OF ATHENA
Zbrusu nová power/thrashmetalová parta ze Springfieldu v ..více

11.05.2021
STEELPREACHER
Němečtí milovníci fantasy a piva se po dvaceti letech ..více






WITCHBOUND - The End Of Paradise
Předem je třeba poděkovat za recenzi. Myslím, ..

THE PRETTY RECKLESS - Death By Rock And Roll
Recenze na Evanescence bude. Je už napsaná a če ..

THE PRETTY RECKLESS - Death By Rock And Roll
Jo, s touhle recenzí se ztotožňuji a jsem rád, ..

MARIUS DANIELSEN´S LEGEND OF VALLEY DOOM PART III.
Já jsem Helloween zmiňoval spíš jako nejbliž ..

EVERMORE - Court Of The Tyrant King
Zvukově hodně slabé, řekl bych že bubny jsou ..

MARIUS DANIELSEN´S LEGEND OF VALLEY DOOM PART III.
Tak já vkládám větší naděje do Eunomie než ..

WITCHBOUND - The End Of Paradise
prostě nedám; debutové album výborné, novinka ..

EVERMORE - Court Of The Tyrant King
Parádní deska...teda mohla být. Zpěvák to ,,z ..

O pistolnické bitvě, která už požrala své vlastní vojáky
O L.A. Guns se tu psalo, když vydali desku, jedna ..

O pistolnické bitvě, která už požrala své vlastní vojáky
...k Pepsimu: L.A.Guns patří k těm nejméně za ..




Za poslední měsíc:
SAXON - Inspirations
3050x

THUNDER - All The Right Noises
2992x

WARRANT - Dog Eat Dog
2813x

WARRANT - Cherry Pie
2566x

URIAH HEEP - Look At Yourself
2396x

Ken HENSLEY - My Book Of Answer
2386x





článků celkem: 8372
recenzí: 6899
reportů: 573
rozhovorů: 485













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


URIAH HEEP - The Magician`s Birthday

Tempo, které manažer Gerry Bron pro Uriah Heep na začátku sedmdesátých let nastolil, začínalo být vražedné. Především David Byron už mlel na hektickém turné k albu „Demons And Wizards“ z posledního, neustálým přetížením trpěl jeho hlas a vlastně i on sám. Tak jak Uriah Heep stoupali po žebříčku popularity, zpěvák se začínal potápět do alkoholového bahna. Stále ještě zůstával disciplinovaným členem kapely a klávesista Ken Hensley si tehdejší formu Uriah Heep pochvaloval. „V té době byla kapela hodně soustředěná,“ vzpomínal na rok 1972, „všichni jsme chtěli to samé a byli jsme ochotni přinést oběti. „Demons And Wizards“ bylo první album, které nahrála naše klasická sestava a v tom bylo to kouzlo, které vytvořilo tolik energie a ndašení.“ Pro Brona však nebylo jednoduché kapelu nahnat zpátky do studia, protože tak činil bezprostředně po propagačním turné k „Demons And Wizards“.

Šnůra koncertů byla pro Uriah Heep velmi důležitá, během nich sehrála, což bylo zejména v případě Garyho Thaina důležité. Když kapela nastupovala do studia, byl už sebevědomým členem, jenž měl v rukávu i několik es v podobě autorských námětů na skladby. Ani větší zapojení Thaina do skladatelského procesu (největší stopu zanechal v hitové skladbě „Sweet Lorraine“) nezabránilo tomu, že „The Magician`s Birthday“ zní docela podobně jako předchozí „Demons And Wizards“. Bylo znát, že kapela tvořila skladby prakticky ve stejném období a posun členů jako autorů měl jen minimální prostor. „The Magician`s Birthday“ ještě ani v nejmenší nenaznačuje nic o úpadku nebo rozkladu kapely, přestože dobové kritiky album takřka trhaly na kusy a označovaly ho jako zbytky po hostině „Demons And Wizards“. Tento odsudek je s odstupem času však přehnaný a krajně nespravedlivý.

Je možná pravda, že „The Magician`s Birthday“ je mírně nenápadnější kolekcí skladeb, ale stále ještě představuje Uriah Heep v jejich nejlepší hodince. Sice se z něho nepodařilo vykřesat podobně silný a hitový singl jako byl „Easy Livin`“ z minulé desky, ale možná proto je toto album vyrovnanější (alespoň ve většině své stopáže) kolekcí, která zase ukazuje o kousek dotaženější rukopis. Čím dál víc se sázelo na kratší (s jednou výjimkou) skladby, které měly údernější hardrockový základ, což byly svižné věci „Sweet Lorraine“ a „Spider Woman“. Není náhodou, že u obou je podepsán jako spoluautor Gary Thain (a ani u jedné z nich Hensley), jenž preferoval jednodušší strukturu skladeb a přikláněl se k hardrockové přímočarosti. Ve spojení s jeho osobností a image se tak Uriah Heep v těchto věcech přiblížili na dostřel glam rocku, který válcoval tehdejší britské hitparády.

Přestože obě skladby vyšly jako hlavní singly desky, fanoušci Uriah Heep spíše přísahají na úvodní „Sunrise“, která je dle hlasů mnohých nejlepším a nejpamátnějším kouskem, který „The Magician`s Birthday“ obsahuje, přestože její úvodní vokální linka může evokovat legendární „July Morning“. „Sunrise“ je typický Hensleyho kousek, odhalující opět progresivnější tvář kapely, stejně jako „Echoes In The Dark“ nebo „Rain“, které lze řadit k rovněž velice vydařeným věcem. Prohlubují rozdíl mezi Hensleyho kompozicemi (které jsou jemnějšího znění, jako kdyby časy „Easy Livin`“ už byly zapomenuty a obsahují mnohem více progrockových motivů) a mezi věcmi, kterými přispěli ostatní muzikanti, ale stále mají velice kvalitní základ, i když stále více zní jako skladby, jimiž se Hensley prezentoval na svých sólových albech v příštích letech. V době kolem alb „The Magician`s Birthday“ a následně i „Sweet Freedom“ a „Wonderworld“ přenechával Hensley větší iniciativu svým spoluhráčům a začínal rozjíždět vlastní sólovou kariéru. Proto „Rain“ či „Tales“ působí jako kousky, které by se spíše hodily na jeho vlastní alba než na desky Uriah Heep.¨

Nutné je zdůraznit desetiminutovou titulní skladbu, vzešlou z dílny Hensleyho, Boxe a Kerslakea. Začíná typickým Boxovým riffem a rozprostírá kolem sebe temnou atmosféru. Ovšem v jejím případě opustil Uriah Heep skladatelský génius. Tentokrát se jim nepodařilo přinést tolik nosných nápadů, aby udrželi stejně silný trend po celých deset minut. Už s popěvkem „happy birthday to you“ a Hensleyho použitím kazoo je jasné, že se kapela začíná utápět v bezradných uličkách vlastních nápadů a začíná rozjíždět poněkud kakofonické jam session, do něhož Box zasahuje nepříliš objevná sóla a Hensley se pomocí kláves snaží udržet temnou atmosféru, ale celá stavba skladby se začíná uvnitř drolit a sypat jako domeček z karet. Když tuto skladbu po letech nazval renomovaný kanadský publicista Martin Poppoff „epickou noční můrou“, nelze nic jiného, než mu dát za pravdu.

I přes nepříliš přesvědčivý konec může být „The Magician`s Birthday“ stále řazena k tomu nejklasičtějšímu s čím Uriah Heep za celou svou kariéru přišli. Přestože je mnohými fanoušky řazena k slabším albům byronovské éry a je jí vyčítána přílišná rychlost, při které vznikala, pořád představuje kapelu na vrcholu tvůrčích sil. Ovšem z vrcholu vede jen jedna cesta…

Pepsi Stone             


www.uriah-heep.com

YouTube ukázka - Sunrise

Seznam skladeb:
1. Sunrise
2. Spider Woman
3. Blind Eye
4. Echoes In The Dark
5. Rain
6. Sweet Lorraine
7. Tales
8. The Magician`s Birthday

Sestava:
David Byron - zpěv
Mick Box - kytara
Gary Thain - baskytara
Ken Hensley - klávesy
Lee Kerslake - bicí

Rok vydání: 1972
Čas: 37:34
Label: Bronze
Země: Velká Británie
Žánr: hard rock/progressive rock

Diskografie:
1970 – ...Very `Eavy ...Very `Umble
1971 – Salisbury
1971 – Look At Yourself
1972 – Demons And Wizards
1972 - The Magician`s Birthday
1973 – Sweet Freedom
1974 – Wonderworld
1975 – Return To Fantasy
1976 – High And Mighty
1977 – Innocent Victim
1977 – Firefly
1978 – Fallen Angel
1980 – Conquest
1982 – Abominog
1983 – Head First
1985 – Equator
1989 – Raging Silence
1991 - Different World
1995 – Sea Of Light
1998 – Sonic Orgami
2008 - Wake The Sleeper
2011 - Into The Wild
2014 - Outsider
2018 - Living The Dream

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 26.04.2021
Přečteno: 617x




počet příspěvků: 1

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
Album,stojící jen malý...26. 04. 2021 8:09 b.wolf


 
Metalforever.info © 2006 - 2021     RSS - články

stránka byla načtena za 0.62216 sekund.