Když se kytaristovi Jacku Simmonsovi rozpadla londýnská deathcorová banda Acrania, začal hledat nové členy do kapely. Po brouzdání na netu na něho vyskočily vokální covery Aleksandra Shikolaie, který si nechá říkat „Alex Terrible“ a bylo vymalováno. Slovo dalo slovo, rekrutoval se i bubeník Evgeny Novikov a nová formace s názvem „Slaughter to Prevail“ byla na světě.
Následovalo EP „Chapters of Misery“, podepsaná smlouva se Sumerian Records a debutové album „Misery Sermon“. Výrazný posun nastal v momentě vydání videa k písni „Demolisher“. Klip z koncertu vydal na svém stále se rozšiřujícím Youtube kanálu „Alex Terrible“ a zaznamenal obří odezvu napříč sociálními sítěmi. Poprask vzbudil především neskutečně hluboký growl v ruském jazyce před závěrečným breakdownem, který strhnul lavinu pozitivních reakcí a uznání od fanoušků i kritiků. Nyní má video po roce více než 10 milionů zhlédnutí a song samozřejmě na nové placce „Kostolom“ nemůže chybět. Dokonalá reklama.
První polovina desky je veskrze skvělá. Nechybí pořádné šlehy jako „Bonebreaker“, „Demolisher“ či „Baba Yaga“, výrazné refrény („Zavali Ebalo“) anebo opravdu demoliční breakdowny („Agony“). Ve zbytku stopáže se jedná o naplněnou deathcorovou škatulku s výbornou produkcí, čas od času se kapela rozhodne rozčísnout blast beaty a naspeedovanou riffáž něčím netradičním. Řeč je třeba o druhé polovině skladby „I Killed a Man“, která oplývá perfektně vybudovanou atmosférou s emočním nábojem. Těchto příjemných vytrhnutí z letargie je ovšem jako šafránu, a když se nejedná vyloženě o masivní riffy ve vysokém tempu, kytarové ekvilibristiky nebo záhrobní growl Alexe, „Kostolom“ najednou spadá do generických deathcorových vod.
Kapela se sice snaží, seč může, ale při písních ve středních tempech nemá čím překvapit a ke konci již poslech trochu nudí („Made in Russia“, „Father“). Přitom vůbec nevadí občasný nu metalový feeling, beroucí si za vzor Slipknot či využití elektroniky. Tady by spíše chtělo zapojit invenci při skladatelských seancích a snažit se nabídnutý deathcorový nářez okořenit přece jen o něco více a odvážněji. „Kostolom“ tak často stojí na půl cesty. Když se totiž láme chleba, vždy se členové raději stáhnou do své ulity a nabídnout posluchači již tisíckrát osvědčený deathcorový recept, který je sázkou na jistotu.
I přesto je potřeba mít Slaughter to Prevail zapsané jako osvěžující kapelu v daném žánru. Hodně samozřejmě dělá ruský původ kapely a úctyhodný hlasový rozsah Alexe, ze kterého se stává pomalu ale jistě metalová hvězda. „Kostolom“ je skvělá deska s vynikajícími kousky a atraktivními momenty. Jen je na svůj „exotický“ původ a dravost členů poměrně konvenční a nedostatečně pracuje s načrtnutými nápady a možným rozšiřujícím směrem mimo deathcorový subžánr. Potenciál na rozvoj tu jistě je.
|