Manželský projekt Malear a Sigmunda, členů ruské gothic/doometalové party Inner Miising vznikl v loňském roce a svou existenci dává najevo debutovým EP „Chrysalis“, které se nese v duchu symfonického extrémního metalu, jim pomáhal bubeník Kim a kytarista Max Morton.
Necelou dvacetiminutovku načíná blast beatový úvod „Shifting Sands“, který zní trochu jak starší verze Dimmu Borgir. Snaha o epičnost a monumentálnost je jasně patrná. Sloky patří extrémnímu zpěvu a refrén čistému až opernímu přednesu zpěvačky Melaer. Skladba je velice intenzivní a přeruší ji až krátké klavírní intermezzo.
Titulní skladba pokračuje ve stejném duchu, jen nabídne větší práci s rytmikou, takže se dočkáte blast beatů, stejně jako středního tempa. V některých momentech hudba překvapivě zjemní, aby vynikla melodie a zpěvaččin hlas. Kapela vše proloží povedeným death metalovým riffem a pokračuje se ve vysokém tempu dále. „Chrystalis“ si hraje s různými motivy a dynamika alba je zábavná.
Vojenský pochodový začátek „The Oath“ je předehrou pro další pokračování black/deathové symfonie, kterou ukončí závěrečná „The Seer“. K žádným překvapením nedojde, krátká nahrávka si zachovává svou sevřenou atmosféru a styl.
Kapela se dobře popasovala i s všudypřítomnými orchestracemi. Je znát, že se nejedná o skutečný orchestr, ale i tak zní velice dobře. Orchestrace jsou pevnou součástí projevu kapely. Nejsou to hlavní, ale ani nejsou pouhým pozlátkem ve velice solidním symfonickém metalu, který se točí kolem death metalu a black metalu. Skladby jsou rychlé a zábavné, pokud by však dlouhohrající deska byla celá taková, už by zábavnost patrně klesala a chtělo by to větší pestrost. Jako debutové představení možností kapely však „Chrystalis“ funguje velice dobře.
|