Pouhý rok po stejnojmenném studiovém zápisu se německá kapela Hammer King vrací do našich příbytků, aby rozvířila pravověrné heavy a powermetalové vibrace. Tato rychlá produkční kadence není od věci, jelikož už na třetím albu "Poseidon Will Carry Us Home" z roku 2018 bylo zřejmé, že se naši západní sousedé posunuli o level výš. Zlepšit se dokázal především frotnman s přezdívkou Titan Vox V, jehož zpěv tolik netahal za uši a člověk si po poslechu desky nepřipadal jako zmutovaný elfí hybrid.
To byla nesporná výhoda, na druhou stranu se úplně nepodařilo vymýtit pocit nepůvodnosti, který hudbu německé kapely svírá od samých počátků. Nic na tom nemění ani novinka "Kingdemonium", takže při poslechu budou opět naskakovat jména jako Manowar, Hammerfall, Blind Guardian (ti zejména ve stavbě doprovodných vícehlasů), anebo hned na začátku nahrávky Finové Stratovarius, a to za hranicí veškerého dobrého vkusu. Song "Invisible King" nejenže začíná variací na Tolkkiho hit "Hunting High And Low", což je nevratná půjčka, které se v minulosti dopustil nejeden metalový spolek, Němci jdou ale ve vykrádání ještě dál a po úvodním melodickém motivu kopírují i slokový nápěv. V tu chvíli to vypadá, že jsme si pustili nějaký Stratovarius-tribute band, avšak ne moc dobrý. První výrazná kaňka je tedy na světě a minimálně úvodní píseň je tím navždy poznamenána.
Pak už se germánský spolek pochlapí a nebude melodikovu nervovou sestavu tolik pokoušet. Album nabere poslechový stylový směr, kterému do plachet foukají rozmanité vyhrávky, příjemná sóla, zdvojené zpěvy i náladotvorné doprovodné vokály a popěvky (refrény jsou obecně slabší). Pikanterií na hudbě Hammer King jsou občasné melodeathové riffy jakoby vypadlé ze švédského Göteborgu. Vrchol nahrávky leží na plošině skladeb "Live Long, Die Nasty", což je stadionová hymna s krásně vykresleným melodickým obloukem, "We Shall Rise" a "Other Kingdoms Fall" (obě se silným otiskem Manowar), povedla se i závěrečná sedmiminutovka "Age Of Urizen" s lehce melancholickým nádechem. Novinka německé kapely se příjemně poslouchá, a protože se většinou vyhýbá neodpustitelným kiksům (viz první skladba), lze její obsah s klidným svědomím doporučit.
|