FUGITIVE - Maniac
Jestli si někdo pokládá otázku, co bude s kapelou Power Trip po skonu frontmana Riley Galeho, jedna varianta možné odpovědi je na světě. Kytarista Blake Ibanez totiž založil s několika dalšími kumpány těleso Fugitive, jež má za cíl navázat na tvorbu jeho texaské formace a zároveň nabídnout vlastní díl tvůrčí osobitosti. Prvním výsledkem je EP „Maniac“, které vyšlo v půli tohoto roku a jež v podstatě do puntíku splňuje výše popsanou ambici. Dvouminutové intro „Javelin“, které zve k poslechu čtvrthodinové nahrávky, je z celkového pohledu lehce matoucí. Jeho obsah tvoří southern-metal, tedy jižanský groove s notami obutými do zablácených a smrdutých venkovských holínek. Od takových alb většinou dávám uši pryč, zde se však vyplatí počkat, jelikož navazující obsah důvtipně posadí celé intro na hlavu a rozjede groovu-prostý hudební děj. Úvodní titulka do toho přihodí pořádnou porci hardcoru a také rozverné heavíkové sólo. Ve zvuku alba se prolíná industriální špinavost blízká Power Trip, stejně jako deathmetalová hutnost, která si začne usurpovat čím dál větší prostor ke svému vyjádření. Bude to hlavně díky zpěvákovi Sethu Gilmorovi, jehož hlas je něčím jako mixem mezi Johnem Tardym z Obituary a Martinem van Drunenem z Asphyx (pravda, Seth není tak strhující, ale kdo je?). Právě tím je položen osobitý základ tvorby Američanů, když pak do skladeb vstoupí chytlavé thrashové pasáže, je zřejmé, že fanoušci Power Trip našli (alespoň dočasnou) náhradu za svoji oblíbenou kapelu.
7,5/10
YouTube ukázka - Maniac
EXKIL - Between Death and Chaos
Uhádnout, kdo je největší modlou nové brazilské bandy Exkil, není nijak těžké. Stylizace do raných počinů Metalliky probíhá od samotného začátku debutového EP “Between Death and Chaos” a ve větší či menší míře pokračuje až do konce dvacetiminutové nahrávky. Snaží se o to instrumentální složka i zpěvák Daniel Ferrante, který ovšem moc nestíhá, nejen na Jamese Hetfielda, ale vlastně na jakéhokoli dobrého vokalistu. Důvody, proč se touto kapelou zabývat, nicméně existují. Prvním z nich je zvuk, který dodává riffům přesnou porci řezavé agrese. Takhle mají thrashmetalové kytary znít, aby srdce starších fanoušků mohla zaplesat radostí. Přidá-li se k tomu podobně výrazná basa, jež se stává naprosto rovnocenným partnerem ostatních nástrojů vytvářejícím chytlavé figury, jsme zase o kousek blíž k tomu, abychom akceptovali případné slabiny kapely. Další špetku smířlivosti dodají atraktivně podsekané pasáže i sólující kytarista, který se nebojí vniknout do heavymetalových nebo speedových končin. Povedené šestistrunné trylky zdobí úvodní song “No Time”, stejně jako finální kousek “Strike N Kill”. Ve zbývajících dvou skladbách zaujmou temně vyklidněné nástupy připomínající další velikány Slayer, hodnotu daných písní ale výrazněji snižují nevyrovnané zpěvy. Brazilci Exkil nabírají inspiraci, kde můžou, díky dobrému zvuku a několika slušným nápadům jim to ale můžeme celkem v pohodě prominout.
6/10
YouTube ukázka - Rotten World
REDIMONI - Downfall and Penance
Pokud někdo zavadil o EP „On the Brink of Existence“, které loni vydala španělská smečka Redimoni, dobře ví, že čas strávený s těmito hudebníky nepatří mezi ztracený. Letošní EP „Downfall and Penance“ tento názor jenom potvrzuje, když na čtvrthodinové ploše nabízí velmi chytlavou dávku rychlého thrashe. Nasazení španělských borců, kteří se skrývají za (pravděpodobně) nejdelšími přezdívkami v hudební historii, je opravdu neuvěřitelné a hlavně silně návykové. Koho dříve nebo později nestrhne jeden z pětice nových songů, měl by možná přemýšlet o polykání nějakých antidepresiv. Někdo může oponovat, že jihoevropský kvintet nepřináší na scénu zhola nic originálního, tady ovšem nejsme na filatelistické výstavě, abychom neustále hledali jedinečnou práci. Na poli thrashe se cení porce přenositelné energie, a v tomto ohledu těleso Redimoni funguje na výbornou. Střelhbité kytarové figury doprovází vydatné sólové mapy, které z poslechu činí bezmála rock´n´rollovou záležitost. Třešní na dortu je projev týpka zvaného Thy Mighty Apocalyptic Hermit Foreteller of Doom, jenž rozdírá sluchovody poťouchlým krákorem evokujícím démony, kteří škodí v hororové sérii Evil Dead. Když dozní závěrečný štěk „The Last Man to Enter Hell“, zbývá nám jediná volba, a to spustit celou pekelnou show hezky nanovo.
7,5/10
YouTube ukázka - celé EP
|