Záleží metalovému fanouškovi na kvalitě zvuku nahrávek?
Jednu z poslechových referencí dělá na starém...

Hra na schovávanou skončila. Slayer jsou zpět!
Já jsem za jejich návrat rád a upřímně, doufal...

Hra na schovávanou skončila. Slayer jsou zpět!
Bude turné i nová deska, na to vsadím svoje nový...

Hra na schovávanou skončila. Slayer jsou zpět!
Taky jsem věřil, že Slayer budou ti, kteří slovo...

MOTÖRHEAD - Orgasmatron
Lemmy o tomto albu někde prohlásil, že od něj...

MOTÖRHEAD - Rock N`Roll
Přišel jsem poprvé do styku s Motorhead právě v...

CRADLE OF FILTH - Nymphetamine
Otřesná deska a absolutní dno Vampýří tvorby v...

TEMPLE BALLS - Avalanche
Jedna z nejlepších melodic hard´n´heavy novinek...

PINK FLOYD - The Dark Side Of The Moon
desek art rocku, tady skutečně není co řešit....

Záleží metalovému fanouškovi na kvalitě zvuku nahrávek?
S těmi Helloween to vidím stejně. I když teď jsem...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax




MOTÖRHEAD - Ace Of Spades

Přestože je deska „Bomber“ vnímána jako o něco slabší sourozenec předchozí „Overkill“, ve své době potvrdila, že Motörhead jsou na rychlém vzestupu. Kapela brzy po vydání obdržela stříbrnou desku, což odpovídalo dvěstěpadesáti tisícům prodaných kusů a to bylo něco, na co Lemmy a jeho dva kumpáni v době, kdy byli považováni za všeobecné outsidery, ani nepomysleli. Ne, že by se jejich finanční situace zlepšila, pořád byli chudí jako kostelní myši, protože peníze, o které je neobrala vydavatelská společnost, skončily buď v kapsách drogových dealerů nebo sloužily jako slušné dýško servírek londýnských barů. Jenže kapela byla rozjetá a zastavit ji taková malichernost nemohla. Konec sedmdesátých a začátek osmdesátých let bylo období, kdy Motörhead působili nejkreativnějším dojmem, voněli novotou a symbolizovali blížící se nástup heavy metalu, který bublal nejen v londýnském undergroundu, ale zejména v průmyslových oblastech Británie, kde byli lidově sprostí Motörhead už hrdinové.

Vřelo to všude a situace začínala připomínat dobu před čtyřmi roky, kdy se na výsluní dral punk. Ten však už ležel zapomenut v minulosti, během dvou let se natolik vyčerpal a přišel o autenticitu, že nemohl skončit jinak než na smetišti dějin. Ačkoliv i Motörhead byli svého času bráni jako punková kapela, zejména v době debutu, s deskou „Overkill“ si je oblíbili i ti, kteří preferovali o něco sofistikovanější hudbu a divoká kytarová sóla, takže Lemmy a spol. krásně vyklouzli z punkové škatulky, která by jim bránila v růstu. Tomu pomáhala i britská média, zejména časopis Sounds, kdysi velký zastánce punkové vlny, který informoval o nově vznikajícím tvrdě rockovém hnutí, jemuž dal název, který se vžil – Nová vlna britského heavy metalu. Tam kultovní publicita Geoff Barton Motörhead ještě zcela nezahrnul (stejně jako Judas Priest), i když bylo jasné, že je jen otázka času, kdy se kapela do hnutí začlení sama.

„Ace Of Spades“ patří k deskám, jejichž nahrávání nám zabralo víc času než obvykle, i když skladby jsme složili poměrně brzy,“ vzpomínal Lemmy. Když Motörhesad začali album dávat dohromady, byl venku debut Iron Maiden, Saxon, či Def Leppard, a v různých sklepích i plesnivých zkušebnách vznikaly další nahrávky. Motörhead měli k dispozici profesionální studio a díky úspěchu „Overkill“ a „Bomber“ měli k dispozici více času a lepší vybavení. K ruce měli také renomovaného producenta Vica Maileho, který měl na kontě spolupráci s Fleetwood Mac, Jimim Hendrixem, Led Zeppelin a Lemmy se s ním znal ještě z dob Hawkwind. Maileho profesionální přístup definoval práce na albu „Ace Of Spades“ a po hrůzné zkušenosti s Jimmym Millerem z období „Bomber“ byl pro kapelu vítanou změnou. I díky jeho přispění vzniklo do té doby nejdotaženější album kapely, které je dodnes nejvyhledávanějším a nejklasičtějším dílem.

„Ace Of Spades“ nepřineslo nic převratného a žilo jen z toho, co kapela udělala na „Overkill“, na kterém po rozpačitém debutu definovala svůj styl. "Ace Of Spades" jej pročistilo, udělalo přístupnější a hitovější, aniž by ubralo něco ze zběsilosti (právě naopak, oproti „Bomber“ se pořádně šlápne na pedál) a stylu, jenž se stal pro Motörhead signifikantním. Naprosto zásadní je titulní věc, která se stala synonymem tvorby Kilmisterovy kapely a nejhranější skladbou Motörhead. Z osvědčeného stylu nikam nevybočuje a její riff je stejnou klasikou jako „Smoke On The Water“ od Deep Purple nebo sabbathovská „Paranoid“. Ovšem tvrdit, že se deska stala velkou díky titulní skladbě by bylo k ostatním kusům velmi nespravedlivé, protože kvalita „Ace Of Spades“ leží ve vyrovnanosti.

Nejvýraznějšími skladbami jsou ty, které se dostaly do letitého repertoáru a proto, když se zeptáte fanouška na doporučení konkrétních skladeb, kromě titulní „Ace Of Spades“ bez rozmyšlení vypálí „Love Me Like A Reptile“, „Jailbait“, „Shoot You In The Back“ a další legendu „(We Are) The Roadcrew“, poctu všem bedňákům, kteří s kapelou absolvovali sebedestruktivní turné. Velmi dobře zafungovaly i v podstatě zapomenuté kusy, z nichž jako nejsilnější je třeba zmínit „Fire, Fire“, závěrečnou „The Hammer“ a naprosto skvělou, zcela nedoceněnou „The Chase Is Better Than The Catch“. To je nejsilnější chvilka pro kytaristu Eddieho Clarkea, který se nesnaží dostát přezdívce „Fast“, tedy rychlý, ale sází vyšperkovaná sóla, jež jako kdyby měla předznamenávat jeho další kariéru, která se už brzy neměla pojit s Lemmym a Philem Taylorem.

Čtvrté místo v britské hitparádě a alespoň drobný průlom v Americe, to byla prvotní statistika, která dovedla po vydání „Ace Of Spades“ Motörhead na dosavadní vrchol. Kapela byla nadšená, objevovala se v televizi a vyrazila na legendární turné, kdy se nad hlavami muzikantů vznášel obří bombardér. Skutečnost, v jaké byla kapela formě, nejlépe dokumentuje slavný živák „No Sleep `Til Hammersmith“, jenž je po právu řazen mezi nejlepší živá alba všech dob, protože se na něm podařilo zachytit obrovské množství energie, kterou Motörhead měli. „Samozřejmě, když se člověk ocitne na vrcholu, nečeká ho jiná cesta než dolů. V té době jsme ale nevěděli, že jsme dosáhli vrcholu. Nevěděli jsme vůbec nic,“ napsal v autobiografii Lemmy. Moc dobře věděl, o čem mluví a proč si nechal vytetovat heslo „born to lose, live to win“.

Jan Skala             


www.imotorhead.com

YouTube ukázka - Ace Of Spades

Seznam skladeb:
1. Ace of Spades
2. Love Me Like A Reptile
3. Shoot You In The Back
4. Live To Win
5. Fast And Loose
6. (We Are) The Road Crew
7. Fire Fire
8. Jailbait
9. Dance
10. Bite The Bullet
11. The Chase Is Better Than The Catch
12. The Hammer

Sestava:
Lemmy Kilmister - zpěv, baskytara
Eddie Clarke - kytara
Phil Taylor - bicí

Rok vydání: 1980
Čas: 36:24
Label: Bronze
Země: Velká Británie
Žánr: hard rock/rock n`roll/heavy metal

Diskografie:
1976 - On Parole
1977 - Motörhead
1979 - Overkill
1979 - Bomber
1980 - Ace Of Spades
1982 - Iron Fist
1983 - Another Perfect Day
1986 - Orgasmatron
1987 - Rock N`Roll
1991 - 1916
1992 - March Or Die
1993 - Bastards
1995 - Sacrifice
1996 - Overnight Sensation
1998 - Snake Bite Love
2000 - We Are Motörhead
2002 - Hammered
2004 - Inferno
2006 - Kiss Of Death
2008 - Motörizer
2010 – The World Is Yours
2013 - Aftershock
2015 - Bad Magic

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 25.01.2024
Přečteno: 2127x




počet příspěvků: 1

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
Legendárna doska...25. 01. 2024 11:30 sanntrik


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.09021 sekund.