Zajímavá a velmi dynamická nahrávka plná nejrůznějších barev vokálu i nástrojů je šestiskladbová "Sorrow Or Believe In Nothing" od metal-coreových BREED ze slovenské Prievidzy. Podívejme se na ni po jednotlivých skladbách.
V prvních třech písních využívají BREED složitější "new-school" postupy, ale vůbec to není na úkor energie, stále to má sílu jako stará poctivá škola.
První "Follow Me" začíná riffem basy, perkusemi a nakřáple recitujícím hlasem. Vynikajícím způsobem se připojuje kytara a vokál se rozeřve. Jednotlivé pasáže jsou za sebou řazené s velkým citem, sedí to. Druhá "Where Are Your Minds" začíná podobnou gradací jako první a pak skočí do rapovaného core.. a tak dál.. plné kontrastů.. Třetí "Last Day" začíná tvrdým kytarovým beglajtem, pak krásný úchylný riff, hlas se pořád mění..
Čtvrtá a pátá skladba = crustově uřvaný nářez. Vokalista ze sebe dává všechno. Jednoduché punkové melodie zintenzivněné progresivnějšími a zároveň tvrdšími postupy. Našláplé, zkreslená basa to silně drží a dodává průraznost (jestli znáte kultovní AMEBIX a jejich "Monolith", tak víte přesně, o čem mluvím!!!!!).
Šestá, nazvaná stejně jako album, desku uzavírá. Je hymničtější a nadnáší ji jednoduchý ženský doprovodný chorál v kontrastu s "velice uřvaným brutálním řevem" ve stylu DILLINGER ESCAPE PLAN a podobných. Progresivní metal core se střídá s pasážemi poblíž klasického doomu. Na jednom místě použit dokonce i klasický doomový chropot. Zajímavá kompozice, je to dobré, ale předchozí tracky osobně vnímám jako silnější.
Možná je škoda, že se mi nepodařilo nalézt texty, a to ani v coveru desky, ani nikde na internetu. Když aspoň sečtu citace z webu kapely, názvy jednotlivých skladeb a motivy na coveru (především fotky protibushovských demonstrací), vychází z toho deziluzivní společenská kritika a protiválečné postoje. A toho není nikdy dost.
BREED sami označují nahrávku za "dost osobní věc mezi kapelou a a samotným jeblým světem". K čemuž vokalista Satan dodává "..Nech vám to všetkym pekne jebe a ostante hlavne samím sebou, lebo poslednu dobu sa to tu hemží samími ortodoxnými zmrdmi.....".
Na scéně jsou od roku 2003, ze začátku prošli vlivem grunge a dnes podle svých slov kombinují hard core s prvky punku a metalu. Na začátku roku 2006 vydali desku The Doors Are Unlocked. V témže roce následovala i zde recenzovaná Sorrow Or Believe In Nothing.
|