RISK - The Reborn
Pre mňa je zase uťahané nič doska nasledujúca,...

RISK - The Reborn
Já bohužel nemohu s recenzí souhlasit,pro mně je...

RISK - The Reborn
U nás šířil osvětu místní majitel CD půjčovny....

Jack RUSSELL - Shelter Me
Tyhle reedice vůbec nekupuj, to nemá...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Koukám, že dnes je na netu za 15 euro, což není...

RISK - The Reborn
Výborná deska od začátku do konce nemá chybu...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Jo jo, nejdražší cd mojí sbírky. Tehdy jsem za ní...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
Z poslední desky hráli "Best Time", "Mass...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
„Budeme hrát polovinu nového alba a ne jen staré...

DEVIN TOWNSEND - PowerNerd
Miloval som Devina, aj som nejake 2-3 koncerty...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax



komentáře k článku FREEDOM CALL - Beyond


- paci

Ano, noví FC to opravdu dokázali. Člověk si myslel, že níž už klesnout nemůžou a ono je to snad ještě horší...

13. 11. 2016 23:09

- htaedas

Nový FC to opět dokázali! Hlavně mě překvapil druhý kytarista Lars Rettkowitz a jeho skladby. Budu se muset zaměřit na jeho dřívější skladby v FC, respektive neuvědomuji si, jestli složil u nich něco i dřív. Každopádně mezi melodic power a dokonce i spedd alby budou FC hodně vysoko :-)

12. 11. 2016 1:12

Absolute Spitzen Klasse - Jája

Jsem příznivcem melodického Metalu všech odnoží, mým do minulého týdne nejlepším albem včech dob bylo ACCEPT - Restless And Wild. Ale potom, jak jsem si koupil v Nuclear Blast toto Digi CD FREEDOM CALL - Beyond, musel jsem zcela přehodnotit svůj mnohaletý postoj neochvějnosti Restless. Album Beyond mi již v prvních tónech vyrazil totálně dech. Po x-tém poslechnutí celého alba jsem zařadil tento unikát mezi nejlépe melodicky vyvedené album Power Metalu VŠECH DOB. Freedom Call - Beyond bude hrdě u mne tkvět na absolutní špici melodického Power Metalu. Hodnotím 10/10

28. 03. 2015 1:26

Ascension - htaedas

Je to melodický, je to svižný, ale není to speed dle GNT měřítek.

7. 05. 2014 17:28

- GNT

xxx: ascension - budu se snažit na to podívat, nebude to ovšem hned, vzhledem k tomu, že mám na net omezený přístup. Obecně se dá i dnes najít spoustu skvělých speedových písní, ovšem většinou zjistíte, že jde jen o jednu či dvě na daném albu nebo jde o skupinu lokálního významu, která svou "speedovost" přestupem do "vyšší ligy" postupně ztratí.

9. 04. 2014 6:42

- GNT

Luiz: cituji - " ... já nejsem proti tomu, aby byla polovina skladeb na albu speedových a druhá polovina ve volnějším tempu. To mi nikdy nevadilo a bylo to celkem běžné u mých oblíbených kapel. Ovšem dnes hrají úplně jinak. Za prvé je speedových skladeb na albu sotva čtvrtina a za druhé znatelně "vyměkli" a to už mi vadí hodně - příklad za všechny: Blind Guardian, Rhapsody..." SOUHLAS, díky za tento komentář, který vcelku souzní s tím, co se už snad postopadesáté snažím říci, totiž že speedu, kterého nikdy nebylo přehršel, znatelně rok od roku ubývá, především u těch "větších kapel".

9. 04. 2014 6:39

- luiz

Schválně si poslechněte jejich alba z 90. let...

8. 04. 2014 22:03

- luiz

Jen upřesním, já nejsem proti tomu, aby byla polovina skladeb na albu speedových a druhá polovina ve volnějším tempu. To mi nikdy nevadilo a bylo to celkem běžné u mých oblíbených kapel. Ovšem dnes hrají úplně jinak. Za prvé je speedových skladeb na albu sotva čtvrtina a za druhé znatelně "vyměkli" a to už mi vadí hodně - příklad za všechny: Blind Guardian, Rhapsody...

8. 04. 2014 21:57

je to speed??? - xxx

ascension// far beyond the stars// 2013.nevim co vy ale myslim ze to je speed.a tečka..vychazí hromada podobny muziky.kdyz bude zajem mohu zde napsat..jinak tohle je jedno z nejlepsich alb za poslednich cca 5 let.

8. 04. 2014 20:03

- GNT

F. Šafr: "Pak jsou pro mne hned Learning To Fly" a "Find Own Your Voice" neskutečné speedové hymny ... " - ano, s tím bezezbytku souhlasím, ale představte si, že by tyto "hymny" byly zahrány (jakože nejsou, obě jedou nadoraz od začátku do konce, pominemeli symfo úvod u Find ...) dnešním obvyklým způsobem, tj. že by se 1/2 a 3/4 doby trvání skladby jelo ve všelijakých klopýtavých, valivých či zasekávaných rytmech středních a pomalejších temp, také by se Vám tyto songy ještě tak líbily? Píšu to proto, aby vynikl ten kontrast mezi aranží speedu minulých dob a dneška. Co mi je platné těšit se na dva tři v průměru 20-vteřinové refrény ... mizení speedu ze speedových skladeb mi skoro to připomíná způsob, jakým jsou dnes "ukrajovány" a omezovány sociální vymoženosti, postupně mizí vše, až se jednoho ocitneme v postavení dělnasů někde na počátku průmyslové revoluce, podobné je to speedem, brzy se budeme těšit z každého 5-10 sekundového zrychlení. Ale jen houšť, jen ať jde tento hezký vývoj kupředu.

8. 04. 2014 8:30

- GNT

František Šafr: nejenže nemusíte poslouchat "alba, kde 9 skladeb z 10 jsou speedové nářezy", Vy je ani poslouchat nemůžete, i kdybyste stokrát chtěl, takových alb ve skutečnosti existuje doslova jen pár (zkuste mi schválně několik takových alb jmenovat, maximálně Vás může napadnout Dragonforce, pak 3-4 alba ReinXeed a jedno album Pathfinder, víc toho v posledních 5-10 let nenajdete, a o mnoho více nenaleznete ani v letech předchozích). Vy a jiní se vymezujete proti něčemu, co v podstatě vůbec neexistuje. Takže tyto a podobné výtky jsou promiňte mi to "naprosto bezcenné". Podstatou mých komentů je jednoduchá a snad srozumitelná myšlenka: uznejme, že hudební žánr, který by se jmenoval nebo mohl nazývat speed metal, neexistuje, nikdy neexistoval a nikdy existovat nebude. Cosi jako speed metalové songy (ať už "celostní", což už je zřejmě záležitost minulosti, tak "fragmentové") existují a jsou zřídkavě vytvářeny v rámci hudebního stylu v celém světě známého jako POWER metal. Tečka. Když si toto uvědomíme a přijmeme termín power metal (v němž se mohou ale nemusí objevit skladby se speedovou rychlostí) a budeme ho důsledně používat (a nezaměňovat ho se speedem, co je minimálně v současné době vlastně klamání posluchače), potom veškerá diskuse končí. A žádní zarytí speedaři neexistují, to jen já jsem si v poslední době uvědomil (po tolika zklamáních, která jsem zažíval nad novými alby powerspeedových skupin), jak to vlastně s tím zpropadeným nešťastným speedem je, proč ho je tak málo, proč ho nikdy nebylo více a nebude více, a snažím se to tu často hodně neobratně a zároveň pololopaticky sdělit širší veřejnosti. Zároveň je mi líto všech těch několika fandů speedu (Luiz, Anonim, možná jsou i někteří další), kteří stále doufají, že se situace někdy změní, že se ještě někdy v budoucnu objeví solidní powerspeedová alba a skupiny - tahle naděje je definitivně mrtvá, proč, to vysvětluji ve svých komentářích. Vám (a spoustě dalších) je to jedno, smějete se této diskusi, a nějaký speed Vás až tak nezajímá, možná se Vám občasné songy v tomto duchu i líbí, ale když nebudou, když se přetaví v nějaké progresivní rytmické splácanice a slepenice, v nichž se každých 10-20 vteřin mění tempo, bude Vám to srdečně jedno a s touto podobou "speedu" se v pohodě smíříte, OK, já to tenhle názor beru na vědomí. Jediný, kdo mé plky tak nějak pochopil, je Hellhammer, ironií osudu člověk, který spíše preferuje tvrdší žánry. Poslední věc: ještě tu chybí, aby se objevil někdo s tou krásnou myšlenkou, v níž se rozšafně a moudře praví, že existují jen dva druhy hudby, dobrá a špatná (když tohle slyším, mám chuť udělat něco velmi velmi špatného).

8. 04. 2014 6:56

to František Šafr - Soichiro Honda

presne ako hovoríš.. mňa len udivuje koľkatá je toto diskusia na tému speedmetal :D zdá sa mi, že už to tu bolo minimálne desaťkrát.. neviem, čo máte furt s tým speedom, neviem prečo musíte všetko škatulkovať, keď sa vám nepáči, počúvajte si tam tých možno desať pure-true-old-speedmetalovych songov a neriešte neriešitelné.. speed metalova skladba musí byť vkuse v jednom tempe? to je kde napísané? veď to je ako keby som si vzal do hlavy, že black metal je len niečo typu Burzum - War a všetko čo znie inak by som kritizoval.. ved to nema logiku

8. 04. 2014 0:57

- František Šafr

Čtu tady vaše příspěvky a občas se musím až smát, jak zarytí speedaři jste. :-) Samozřejmě jsem i já fanoušek rychlých šlapáků, melodií a vysokých hlasů. Na druhou stranu skutečně nemusím poslouchat alb, kde 9 skladeb z 10 jsou speedové nářezy. Hned se z nich ztratí to kouzlo. Podle mě je nejlepší varianta na starších albech kapely Stratovarius. Při poslechu alba "Elements, 1" si užiju epické hymny, balady i speedové vypalovačky. Pak jsou pro mne hned skladby "Learning To Fly" a "Find Own Your Voice" neskutečné speedové hymny. Potřebuji, aby to album žilo a bylo rozmanité. PS: A už vůbec neřeším, zda je ve speedové skladbě několik pomalých momentů, protože to právě dá vyniknout celou skladbu a hlavně se posluchač těší na závěrečný speedový refrén. :-)

7. 04. 2014 23:25

- GNT

Hellhammer: melodický speed metal je postaven na dvou základních věcech a ani bez jedné nemůže existovat. Za prve na pokud možno klenuté a košaté melodii a za druhé na určité rychlosti (píšu určité, protože definovat to jako nehudebník neumím), ta rychlost má zcela určitě nějaké minimum ale pozor - i maximum (i když tady se to během let o drobek posunulo, speed 80. let je určitě o něco pomalejší, než jak ho dokáží zahrát některé současnější kapely). Nutno říci, že jde o počet úderů, které udělá bubeník rukama, tim je určena rychlost písně, kopáky byť seberychlejší samy o sobě žádný speed nevytvoří (a právě tady hodně lidí rychlost daného songu špatně posoudí, protože nemají "vycvičené uši" a kombinace relativně pomalých úderů rukou s kulometnými kopáky (v tomto rytmickém schématu si libuje např. bubeník Rhapsody či Rhapsody of Fire, a tato skupina je tak zcela mylně považována za speedovou, totéž platí o i první dvou Avantasiích, kde A. Holtzwarth bubnoval, na 1. díle Av. je speedu opravdu minimum, jen refrén v prvním zpívané skladbě, převážně speedová je pak skladba závěrečná - a to je všechno, na 2. dílu Av. jsou speedovky všehovšudy dvě, skladby No Return a Chalice ..., ano to je celá holá pravda o speedmetalové opeře) je zmate. Rychlost ostatních nástrojů nemá na charakter žánru podstatný význam, kytary mohou klidně hrát kila, což se ostatně zhusta děje i v refrénech (a s tím jsem mírně znepokojen, šlo by to i jinak), kdy bicí jedou rychlostí světla a vše ostatní je jak zpomalený film (u zpěvu v pořádku, ten kontrast je potřebný a je i jístým poznávacím znamením).

7. 04. 2014 15:08

GNT - Hellhammer

Tak pokud je nějaký žánr postaven na rychlosti a člověk ho chce prozkoumat a definovat , tak si nemyslím, že je počet BPM ptákovina, naopak...Je velký rozdíl mezi skladbou opravdu komplexně rychlou a mezi zrychlenými kytarami nabalenými na střednětempé jednotvárné bicí..Což je z mého pohledu určitě jeden z problémů určění speedu, o kterém píšeš..

7. 04. 2014 14:46

- GNT

Hellhammer: díky za vysvětlení "bpm". Možná to je pro někoho směšné, tohle sledování, ale bohužel, pro definici žánru je to právě tohle skoro nejpodstatnější (pokud se shodneme na faktu, že tento hudební styl vůbec existuje, pokud ne, fajn, já to uvítám, a jdeme od toho).

7. 04. 2014 10:45

- GNT

Ještě dodatek - člověk by nic neřešil, kdyby se v powerspeedu v posledních několika letech skutečně viditelně (u některých kapel to lze doložit, jak se to vyvíjelo od alba k albu) nezpomalovalo. Je to všeobecný trend, celospeedovou skladbu dnes téměř nenajdete, dnes je trendem mít superrychlý začátek, se zpěvem spadne řemen někam na hranici středního a pomalejšího tempa, bridge je obvykle tempově neuchopitelný (break bicích, případně téměř bez bicích) a pak 15-30 vteřinový speedový refrén, po něm asi 10 vteřin speedový úprk, pak se opakuje přechozí scénář, sólo pak obvykle v středním či pomalejším středním tempu, občas na pár sekund zrychlení, poté refrén, pokud by měl zaznít dvakrát či víckrát po sobě, obvykle jedno z opakování je pomalé. Takhle nějak vypadá "speedový" song posledních let, tuto podobu najdete takřka všude, kam se podíváte respektive, kde se zaposloucháte, ale bývávalo jinak, já to alespoň pamatuji a ten rozdíl vnímám zcela jasně (to zdůrazňuji proto, jelikož se občas objeví někteří "speedaři", kteří říkají, co byste chtěli, takhle to bylo vždy a takhle je to pravé ořechové).

7. 04. 2014 10:42

- Hellhammer

BPM- beats per minute, čili laicky počet úderů na bicí za minutu

7. 04. 2014 10:35

- GNT

Soichiro Hondo: hudobné nápady ... když ono je to často je o té rychlosti bicích, hudební nápady jsou z téhož soudku, možná ještě horší a míň nápadité než ty starší, jen ten bubeník se nám začal loudat ... speed nejsou nějaké extra odlišné melodie, jde o podobné melodie jako ve všech bombastičtějších žánrech, kde se nevychází z blues a dalších černošských hudebních vlivů ... speed se od jiné power, symfo, neoclassic atp. muziky typu klasické písně (sloka, bridge, refrén) liší v podstatě jen těmi rychlejšími bicími, čili otázka stojí, proč jednou zvolí hudebníci tuto aranži a podruhé jinou a proč od určité chvíle nemají už skladby s velmi rychlým tempem (typ melodií a všechno ostatní třeba zůstanou stejné)

7. 04. 2014 10:28

- GNT

Soichoro Hondo: co je to "bpm"? Jinak otázku rychlosti řeším jen u powerspeedových kapel, tady jedině to má smysl a opravnění, tady jedině je to logický požadavek. Kdyby vám blacková či deathová skupina začala mít 90% vokálů "čístých", asi by se to fanouškům těchto stylů také nepozdávalo. A v téhle situaci jsou dnes poslední zpozdilci, kteří z nějakých nepochopitených důvodů mají ještě rádi klasický melodický speed a chtěli by ho slyšet i na současných nahrávkách. Jednotvárnost čistě speedových alb řešme až ve chvíli, kdy nějaká taková vzniknou (ve větší míře, Dragonforce a pár dalších alb jsou naprosté výjimky). Zatím je povídání ve stylu, co by, kdyby ... Věk muzikantů může ale nemusí souviset s tím, zda hrají speed nebo ne. Podívejte se třeba na Manowar, 60-letí chlápci a stále si pidlikají to svoje. Stejné pózy a stejná hudba (nehodnotím tu teď kvalitu a autorskou vyčerpanost). I 60-70 bubeník (tady jedině může být věk omezením), bude-li na tom fyzicky dobře, může bubnovat jako o život. A jestli je něco v módě a něco zrovna není - na někoho to vliv mít může, ale vždy byly kapely, co se nechaly aktuálním vývojem ovlivnit pramálo. Navíc speed či powerspeed zaujímá jen malilinkatý segment trhu a tak tomu bylo až na druhou polovinu 80. let (kdy styl vznikal a vyvíjel se) vždy; v budoucnu to bude hudba jen pro "fajnšmekry" (píšu to v uvozovkách, protože obvykle jsou fandové melodického úprku považováni za zastánce toho nejhoršího póvlu v metalu), kteří se po celém světu budou pídit po víceméně poloamatérských grupách - jiné speed hrát už nebudou. Z jiného soudku - včera jsem si pozorně pouštěl Eclipticu a potvrdil si svá předchozí zjištění: obecně je tato deska považovaná za kdovíjak speedovou, avšak skutečně speedové songy jsou tu jen 3: Blank File, 8th Commandant a závěrečná, u níž si nepamatuji název, všechny ostatní rychlé songy se pohybují těsně u hranic, kde začíná speed.

7. 04. 2014 9:06

1 2 3 >>

Přidat komentář

Jméno:
Email:
Předmět:
Komentář:
Ochrana proti spamu: Název dnešního dne (bez diakritiky, malým písmem)


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.09929 sekund.