GR - EOTU - jardaSs
Co vám tady napsat? ... Všechny názory - těch, kterým se deska líbí i těch kterým ne - už byly zmíněny. Nehodlám se tedy opakovat - aspoň se pokusím :). Pokud se přesto budu opakovat, tak se omlouvám ;). Ze začátku bych rád řekl, že jsem velký fanoušek Gamma Ray, takže to co tady napíšu v jistém ohledu bude ovlivněno právě tímto postojem. V žádném případě ale nehodlám vyvracet něčí názory, jak se tady děje už pár komentářů.
Dá se říct, že všichni máte svým způsobem pravdu. Každý má právo na svůj názor a je nesmysl jej někomu vyvracet. Každý máme svůj hudební vkus a své uši. Už jsem se o této desce s Hermesem jednou bavil a říkal jsem mu, že si ty své uši asi budu muset nechat vyšetřit, protože výtky z jeho recenze (prochlastaný hlas Kai Hansena, nemelodičnost apod.) prostě ne a neslyším. :) Mě se deska líbí, i když pochopitelně kvalitou nepřekoná třeba takový Powerplant nebo Land of the Free. Je to dáno možná i tím, že kapela zní po těch letech prostě jinak. Osobně moc nechápu třeba skladbu Pale Rider, ale zase na druhou stranu je to asi jediná skladba, která mi moc neleze přes uši přijde trochu mimo mísu (pokud nepočítám úlet v podobě "Someday" :-D, ale i ten je z určitého úhlu pohledu zajímavý, což se o "Pale riderovi" bohužel zatím říct nedá :( ). Na Pale Riderovi je nejzajímavější již citované "Burn mothefucker, feel the flame" :-D Nejvíce mě na desce naopak překvapila přítomnost Terminátora, což jsem vůbec nečekal. A protože tento film patří mezi mé oblíbené snímky, tak mě to potěšilo o to víc :) A pro ty nespokojené či zklamané z vás jen zbývá dodat asi tolik, že "Kai will be back" a objeví se s pro vás snad kvalitnějším materiálem. No uvidíme co přinesou další léta.
Pro mě je letošní materiál více než vyhovující. Jo a nevím jak vy, ale já jsem se docela našel v tolikrát otloukané Master of confusion :-D Teď myslím hlavně text. Ale to už je jiný topic. Takže Hellbent for metal vážení přátelé tvrdé muziky a doufám, že se sejdeme i v dalších diskuzích případně na nějakém koncertě. Mimochodem, ten Zlínský koncert Gamma ray byl špičkový.
8. 05. 2014 19:01
to Ray - htaedas
Rozumím, ale přijde mi to dosti nespravedlivé, že u jedné kapely, kdy očekávám to stejné co minule a ona to splní, tak jí za to pochválím a u druhé ne, protože kdysi měla tak rozmanitá alba? A třeba právě proto, že vždy když se snažili GR nahrát něco jiného viz. Sigh No More nebo Majestic, tak narazili a raději se vrátili ke klasickému poweru. Po Sigh návrat alby Insanity.., Land... atd. Po Majestic, které je pro mě též dosti prog se vrátili zpět ke klasice ve formě skvělého Land... 2 a už u toho patrně raději zůstali. Sice ne v tak vysoké kvalitě, ale furt to patří mezi nadprůměr.
8. 05. 2014 14:56
- Ray
htaedas: Tvůj argument s FC tady nemá váhu. Jaké si kapela udělá fanoušky, takové je má. Existují bandy v rámci žánru, u kterých nikdy nevíš, jak přesně bude deska znít a svůj styl aspoň minimálně obměňují. U kapel, které si najedou to svoje a zuby nehty se toho drží (FC), člověk nečeká nic jiného, než zábavnou desku, která bude znít jako vždycky. Ale vezmi si diskografii GR. Od Heading for Tomorrow to Majestic každá deska jiná. Ty jsi psal, že se drží svého stylu. Jenže oni se drží toho, co začali dělat až PO zmíněných deskách. Takže, tady na rozdíl od FC vydávat pořád to samé v pořádku není. Doufám, že jsem ti to vysvětlila (a jistě mluvím i za kolegu recenzenta)
8. 05. 2014 14:25
- htaedas
Beru, že se recenzentovi dané album moc nelíbí, jeho věc, kvůli té recenzi na GR nezanevřu, ale nechápu a možná dokonce se mi nelíbí ty důvody proč. Jak jsem již uvedl příklad s FC, tak tam je všechno v pořádku, že drhnou furt to svoje, stačí , že je to veselé, optimistické, líbivé, vleze to do hlavy na první poslech, tak tomu napálím skoro 10. Ale u GR jsou evidentně tvrdší měřítka.
8. 05. 2014 13:28
- Bubák
ten zrovna :-DDDDDDDD Ten už dávno stratil soudnost :-D
8. 05. 2014 12:38
Taky jsem nepsal, - b.wolf
že je šťastný, ale je pravdivý :), ať poslechneš z jakéholiv stylu metalu cokoliv, prazáklad vždycky najdeš v sabbathovských riffech. Takový odborník na metal (naposlouchaných 20tis. CD) Jarda Merhaut by to určitě velice sofistikované osvětlil ...
8. 05. 2014 11:26
- Hellhammer
Nesouhlas, je rozdíl pohybovat se stále v jednom žánru a v něm tvořit nové, originální písničky a mezi vykrádáním a znovu-používáním svých vlastních riffů, a stejných melodií(s minimálními rytmicko/melodickými obměnami)..Ale pokud to bereš ad absudrum, tak jo v podstatě všichni "kopčí" Sabbaty. Ale nemyslím si že je to šťastný příměr:)
8. 05. 2014 11:21
2Hellhammer: - b.wolf
Hraní toho samého stylu a recyklování vlastních riffů je totéž... tohle mně je celkem šumák, protože už kdysi dávno řekl jeden hudebník, že otcové metalu jsou Black Sabbath; Tony Iommi a jeho squadra vymysleli všechny riffy a všechny bandy po nich už je vlastně jen opakují ...
8. 05. 2014 10:59
- Hellhammer
Je velký rozdíl mezi hraním toho samého stylu(AC/DC,Maideni,Rammstein) a recyklováním vlastních starých riffů a postupů. Což ale většina fanatických Gamma Rayovců (a hevíkařů obeně), nikdy nepřizná a hlavně nerozdýchá kritiku na svoje řídkovlasé miláčky, vždť v těch 90tkách tak zářili....Ale je pravda, že když už nic jiného, tak výměnu názorů vyvolají spolehlivě..:)
8. 05. 2014 10:54
Je ale vidět, že - b.wolf
GammaRay mají pořád co říct, když už nic, tak aspoň rozjet sáhodlouhou diskuzi :)))). Kai hansen mě dostal od první fošny Helloween, kterou považuju za absolutní klasiku (včetně jeho zpěvu) a hodně mě nas..lo, že skončil a po odchodu M. Kiskeho, který mně připadá jak baba, která neví, co chce, ale nedá pokoj, dokud to nedostane, jsem v podstatě s Helloween skončil, protože A. Derise jsem znal z Pink Cream '69 a krom jednoho alba nic moc, spíš nic než moc a z jeho éry posluchám pouze Dark Ride. Ovšem Kai založil GR a debutní fošna to zas vátila do starých kolejí. Takže krom To the metal! nemám výhrad. A že se opakují a nudí? To je krávovina na entou, co potom říct třeba na AC/DC nebo nedávnou recenzi Asie? Vždyť ti hrají několik DEKÁD vpodstatě totéž a všichni jim to žerou... já si poslechnu všechny nové fošna, co vycházejí a buď se mně líbí nebo ne. Novinka Brainstorm Firesoul jede taky ve starých kolejích a je to super, Edguy a malý Tobi mě po vychvalovaném průseru Tinnitus Sanctus taky překvapil a zrovna tady na MF jsem narazil na zmínku o Triptykon (a to tento styl nijak nemusím), a po pár posleších jsem pořídil obě fošny; třeba zase vychvalované Queensrÿche mě nechávají naprosto lhostejným, prostě mě nic neříkají... holt tisíc lidí a stejně tolik chutí ...
8. 05. 2014 10:41
- Hellhammer
Jinak, když jsem tady jednou rozvinul polemiko o tom, jak jsou některé skupiny metalistů netoleratní a zastydlé, tak jsem dostával čočku..To co tady předvádějí někteří hevíkáři a Gamma Rayovci, je krásným příkladem zastydlosti a hudebního konzumenství až za hrob... I kdyby ta kapela na desce jen 40 minut prděla, tak to bude stejně skvělý, protože jsou to GR a ti jsou prostě super, valej to jak v 90tkách, koho zajímá že se vykrádají,vždyť jsou to Gamma Ray!!. A kdo to neposlouchá, nebude se vyjadřovat, bude držet hubu, protože tomu nerozumí a recenze má být objektivní !!!..Pak se není čemu divit, že heavy kapely natočí takovéhle desky, protože zastydlí džískaři na MoR, ten průměr prostě žerou, pár recyklovaných riffů stačí k tomu aby z toho byli hotoví..Pak má ten žánr nějak vypadat když má takhle konzumní a snadno uspokojitelné fanoušky
8. 05. 2014 10:12
lukáš, luiz - Hellhammer
Já si nemůžu pomoct pánové, na jednu stranu říkáte že recenze je jen názor recenzenta (souhlas),a na druhou píšete věci, že se nemá vůbec nikdo vyjadřovat, kdo to neposlouchá, nebo jede majoritně v jiném stylu a že má být recenze více objektivní..Haló, recenze je VŽDYCKY subjektivní. A vyjadřovat se k albům patří k práci recenzenta, to že ten styl poslouchá řidčeji neznamená, že na něj nesmí mít názor,podle vás...Vy by jste nejraději cenzurovali názory, které se vám nelíbí jak tak koukám..
8. 05. 2014 10:03
- johny
Aldys - ved v pohode. JA som novy albac GR este nepocul, cize sa nevyjadrim. Ale ak ma recenzent takyto nazor, tak je jeho. Zbytocne sa tu hadate... Holt, ak to tak citi, tak to tak bude.
8. 05. 2014 9:05
- Eyrekr
Nepatřím ke znalcům Gamma Ray, ale nové album mě hodně baví a to jsem od toho nic nečekal.. Jo, jde v tom hodně slyšet Power Plant a měl jsem z toho při prvních posleších rozporuplný pocit - jakobych poslouchal nějaké album coverů.. Ale na to kašlat, důležité je, že to i přes to hodně baví.. Album má příjemný zvuk, dobře se poslouchá a dýchá z něj old school.. Taky oceňuju temnější vyznění alba.. Hansenův zpěv se mi tu líbí a Avalon je opravdu úžasná úvodní skladba.. Celé to má atmosféru, je to jako starý kus uranu, co si vesele leží a vyzařuje ty paprsky gamma (svým už pomalejším tempem).. Otázka je, není to lepší, než kdyby hráli pořád úplně stejně, ve stejné rychlosti a ve stejné náladě? Závěrem citace pasáže, která mi vždycky zvedne náladu: "Burn motherfucker, feel the flame" :-) 8/10
8. 05. 2014 8:53
- Savapip
to luiz: rozumím tomu, co chceš říct, ale kdybychom se drželi toho, že kdo se v průběhu pisálkování vyvíjí a po čase se začne názorově posunovat jinam, tak už jsme dávno zavřeli krám, protože bysme si asi všichni museli dát padáka..., za mě letošní Gamma Ray velká nuda, což mi, s ohledem na to, že Kai je jedním z těch, který moje názory a chutě velice silně ovlivnil, přijde strašně líto...,
8. 05. 2014 6:38
- Bubák
To Aldys: Ale to víš, že si to poslechnu celý. :-) Jen mi přišlo minulej tejden asi 10 cd a jedno je lepší jak druhý, tak zatím nemám fakt chuť poslouchat cokoliv jinýho. Ale snažím se je pořádně ,,nasát,,.
8. 05. 2014 3:44
- luiz
Jestli ti tento žánr, jak píšeš, nemá co dát, tak je logické se k takovým kapelám nevyjadřovat a to i v diskuzích, jelikož o nich nic pozitivního napsat nemůžeš. Také se nevyjadřuji např. o black či trash metalu, protože to není můj šálek čaje a je to logické. Nic proti tobě, jde o princip. Mimochodem nejsem žádný zastánce Gamma Ray, poslední solidní deska je pro mne Powerplant. V tomto si asi neodporujem. Mně jde hlavně o to, aby čtenář recenzí věděl na čem je a když tedy sleduje recenze konkrétních recenzentů, dostal to, co očekává, tedy konzistenci názorů na daný žánr.
7. 05. 2014 23:53
- Ray
Jo a ještě: I když píšu recky na prog, desítku jsem dala za od minulého ledna jednu (nové Ayreon, protože to považuji za vrchol muzikantství), tak prosím nepřeháněj ;). Ale chápu, měla jsem mlčet, GR mají moc militantní obránce :D
7. 05. 2014 23:25
- Ray
luiz: Vyjádřila jsem se ke GR snad recenzí? Vyjadřuju se v diskuzi, jako běžný posluchač, ne jako recenzent, jestli jsi to nezaznamenal. Ale jestli tvůj názor platí i tak, že kdo nemá rád ten žánr, nesmí se vyjadřovat ani v diskuzi, tak to by tady bylo pěkně mrtvo :D
7. 05. 2014 23:18
- Aldys
No tak jsem rád, že to tak necítím jen já ,-) a ty se Bubáku nedej odradit recenzí a vyslechni celé album. Pak tady klidně napiš, jak se ti to líbí či nelíbí :)))
7. 05. 2014 23:15
|