20.06.2018
THERAPY?
Jedná z nejznámnějších severoirských kapel rozšíří ..více

20.06.2018
L.A. GUNS
Personální rošády u těchto kalifornských ..více

20.06.2018
SUNFLOWER DEAD
K alternativcům z kalifornské Long Beach se připojil ..více

20.06.2018
SKULL PIT
Jak to vypadá, když spojí síly zpěvák kultovních ..více

20.06.2018
THE APOCALYPSE BLUES REVUE
Projekt, který postavili členové Godsmack bubeník ..více

20.06.2018
TYSTNADEN
Italští gothic-melodeathaři avizují, že do jejich řad ..více






HYPERION - Dangerous Days
Tady se přidávám s díky za výborný tip. Tohl ..

LINKIN PARK - One More Light
Na poslech Post Traumatic se chystám o víkendu. ..

HYPERION - Dangerous Days
to b.wolf: rádo se stalo ;-) ..

LINKIN PARK - One More Light
Tak co? Bude Post Traumatic od Mika recenze zase s ..

HYPERION - Dangerous Days
za parádní tip! Tak solidně našlapaná fošna ..

STORMWITCH - Bound To The Witch
... ..

GHOST - Prequelle
Prakticky návazně jsem vstřebal na YT skladbu D ..

JUDAS PRIEST, MEGADETH - 12. 6. 2018 - Plzeň, Home Monitoring Arena
Judas Priest měli zvuk lepší,ale taky to nebylo ..

FOREIGNER - Can´t Slow Down
Letos ne, ale už o něm uvažuju delší dobu. ..

FOREIGNER - Can´t Slow Down
Nevypadá to na seriál? Přeci jen kapel s 50 mil ..




Za poslední měsíc:
MENTOL (ALCHEMIST) - Dělejte to, co vás baví, buďte sami sebou a nenechte si diktovat, co máte dělat.
1793x

THERION - Vovin
1331x

ROSS THE BOSS - By Blood Sworn
941x

JUDAS PRIEST, MEGADETH - 12. 6. 2018 - Plzeň, Home Monitoring Arena
918x

GHOST - Prequelle
899x

OZZY OSBOURNE, HOLLYWOOD VAMPIRES - 13. 6. 2018 - Praha, Letiště Letňany
867x



23.06.2018
R.E.T., RETURN TO INNOCENCE, ELYSIUM, POPPY SEED GRINDER, PIKODEATH, RAIN SHADOW..
Benátky nad Jizerou, začátek od:16:00, vstupné: 220

23.06.2018
CYTOTOXIN (GER), DERANGED (SWE), GUTALAX, FLESHLESS, MELANCHOLY PESSIMISM, MINCI..
Žabčice u Brna, začátek od:12:00, vstupné:

04.07.2018
DARK METHODISM, SORGOTH, WIZARD INFERNAL, ŽRIEBÄDLO..
Praha - Modrá Vopice, začátek od:19:00, vstupné: 100,-



článků celkem: 6387
recenzí: 5186
reportů: 524
rozhovorů: 352













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


W.A.S.P. - Still Not Black Enough

První polovina devadesátých let bylo pro Blackieho Lawlesse pravděpodobně nejhorší období jeho života. Měl problémy s návykovými látkami, navíc zemřela jeho matka a on sám se nemohl na hudbu ani podívat. Vyčerpán konceptem „The Crimson Idol“ oznámil konec W.A.S.P. a brzy na to vydal prohlášení, že se zříká i plánované sólové kariéry. Nevyšla mu ani ta filmová, když se s ním nejprve počítalo na roli stroje T1000 pro kasovní trhák „Terminator II.. The Judgement Day“, kterou nakonec dostal Robert Patrick, tehdejší spolukalič Vince Neila z Mötley Crüe. Vyšlo výběrové album „First Blood... Last Cuts“ se dvěma novými skladbami „Sunset And Babylon“ a „Rock And Roll To Death“ a byl najednou konec…

Když se o prázdninách roku 1995 objevila deska „Still Not Black Enough“, byl to takový malý zázrak. „Měla to být moje sólová deska. Ostatně, to už „The Crimson Idol“ taky,“ zmínil v dobovém rozhovoru Lawless. Jenže tentokrát se rozhodl sám, že „Still Not Black Enough“ vyjde pod hlavičkou W.A.S.P. Nebyl už totiž pod křídly žádné velké společnosti, jelikož Capitol/EMI prostě o novou desku W.A.S.P. neměli nejmenší zájem, začala jej hájit nezávislá společnost Raw Power/Castle, do které byl zaháčkován i manažer Iron Maiden a obchodník až na půdu Rod Smallwood. Možná i díky němu „Still Not Black Enough“ spatřilo světlo světa. Lawless si vzal na svá bedra všechny skladatelské povinnosti a možná i díky tomu je stopáž desky vcelku krátká.

Nejprve začal Blackie všechno nahrávat sám. Brzy se připojil bubeník Frankie Banali, která se u W.A.S.P. zapsal výbornou prací na „The Headless Children“ a nakonec přišel ke slovu i kytarista Bob Kulick. Ten už sice stálým členem kapely nebyl, ovšem jeho kytarovými sóly je prodchnuta celá „Still Not Black Enough“. U ní ovšem jako první praští přes uši podivný zvuk kytar už od startujícího riffu titulní skladby, která plní i funkci otvíráku. Nechybí jí majestátnost a členitost „The Crimson Idol“, ovšem právě onen podivný zvuk celé nahrávky jí, stejně jako celou kolekci, vrhá přece jen o trochu níž. To i přesto, že se na „Still Not Black Enough“ najdou opravdu skvostné skladby, které by se neztratily ani na minulé desce, ba co více, některé z nich by byly jejími největší ozdobou.

Pochopitelně, najdou se zde slabší skladby, jako je nevýrazná „Black Forever“ (kupodivu právě na ní bylo vsazeno jako na pilotní singl), neúčelně přisprostlá „I Can`t“ a možná i trochu zbytečná coververze „Somebody To Love“ od Jefferson Airplane, ale pozitiva těžce převažují. On totiž střed celé nahrávky patří k tomu nejlepšímu, co kdy W.A.S.P. vypustili na trh a to je s přihlédnutím k tomu, jaké věci kapela vypustila v letech 1984 až 1992 skutečně co říct. Trojice skladeb „Scared To Death“, „Goodbye America“ a skvostná balada „Keep Holding On“ má v sobě znovu magickou, pulzující sílu „The Crimson Idol“ a Blackie znovu rozehrává svou hru, kdy si sahá až na dno tvůrčích sil. Možná trochu poleví v „Rock And Roll To Death“ (vyšla už na zmíněné výběrovce „First Blood… Last Cuts“), ovšem další čirá kompoziční exploze přichází s další pomalou „Breathe“, která je sice hodně poučena „Hold On To My Heart“ z minulého alba, ovšem i tak žije svým vlastním životem.

O „Still Not Black Enough“ se dnes dá mluvit jako o desce, která přivedla Blackieho zpět k životu. K tomu muzikantskému pochopitelně, k tomu skutečnému snad. Přestože dobová kritika (ostatně jako u „The Crimson Idol“) z desky zrovna dvakrát nejásala, dnes je jasné, že se i tohle album může zařadit mezi pětici klasických alb z prvního období Lawlessovy kariéry. Možná může na první poslech působit nevýrazně, ale to nic nemění na faktu, že je skutečně natlakované dobrými věcmi, které byly v době svého vydání odsouzeny neprávem a dnes se na ně trestuhodně zapomíná.

„Still Not Black Enough“ tak představuje Lawlesse ve výborné skladatelské kondici, které se mu další dlouhá léta nepodařilo dosáhnout. Naposledy také ukazuje W.A.S.P. jako one man band, protože už o rok později došlo k nečekanému comebacku, když se ke svému parťákovi vrátil kytarista Chris Holmes, kmenovým členem byl jmenován bubeník Stet Howland, který se už nějaký ten rok kolem kapely motal a místo baskytaristy obsadil Mike Duda. Z W.A.S.P. byla najednou zase kapela jak se patří.

Pepsi Stone             


www.waspnation.com

YouTube ukázka – Goodbye America

Seznam skladeb:
1. Still Not Black Enough
2. Somebody To Love
3. Black Forever
4. Scared To Death
5. Goodbye America
6. Keep Holding On
7. Rock And Roll To Death
8. Breathe
9. I Can`t
10. No Way Out Of Here

Sestava:
Blackie Lawless - zpěv, kytara, baskytara, klávesy
Bob Kulick - kytara
Frankie Banali - bicí

Rok vydání: 1995
Čas: 38:22
Label: Raw Power/Castle
Země: USA
Žánr: hair metal/heavy metal

Diskografie:
1984 - W.A.S.P.
1985 - The Last Command
1986 - Inside The Electric Circus
1989 - The Headless Children
1992 - The Crimson Idol
1995 - Still Not Black Enough
1997 - Kill Fuck Die
1999 - Helldorado
2001 - Unholy Terror
2002 - Dying For The World
2004 - The Neon God: Part I. - The Rise
2004 - The Neon God: Part II. - The Demise
2007 - Dominator
2009 - Babylon
2015 - Golgotha

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 22.06.2017
Přečteno: 2607x




počet příspěvků: 4

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
Mam tohle album...1. 07. 2017 2:53 Jimmy
Ač nemám rád...23. 06. 2017 17:13 Martin
Tuhledesku znám a...22. 06. 2017 12:40 Gogo
Opět parádní...22. 06. 2017 9:04 Fenris 13


 
Metalforever.info © 2006 - 2018     RSS - články

stránka byla načtena za 0.21261 sekund.