22.07.2018
PORTA INFERI
Nový videoklip české power-progmetalové kapely byl ..více

22.07.2018
KVELERTAK
Norové doplnili sestavu po šokujícím odchodu zpěváka ..více

22.07.2018
ROXY BLUE
Hardrockeři z Memphisu, kteří si svou chvilku slávy ..více

21.07.2018
ZZ TOP
Ústřední postava texaské legendy, frontman Billy Gibbons ..více

21.07.2018
CRUADALACH
Pražská folk corová úderka představuje po třech letech ..více

21.07.2018
FALLEN ANGELS
Glamrockoví FALLEN ANGELS z Itálie připomínají své ..více






BULLET FOR MY VALENTINE - Gravity
Což tady je, jen to nejste schopní vidět... ..

BULLET FOR MY VALENTINE - Gravity
Je to ale pořád o tom samém - o kvalitě materi ..

THERION - Les Fleurs du Mal
Vydrzal z tohto albumu pocuvat 2 pesnicky. 1/10 ..

BULLET FOR MY VALENTINE - Gravity
Yaya holt někdo nesnese že se nestojí na míst ..

THERION - Les Fleurs du Mal
Kybel hnoja 1/10 ..

RIOT V - Armor Of Light
Zpěvák skvělý, hodně to táhne nahoru i přes ..

CRYSTALLION - Killer
Po letech jsem tuhle kapelu oprasil a Thomas Strü ..

SALIERI - Babylón
Skutečně velice povedené album. Zpěvák mile p ..

ALMANAC - Kingslayer
Tak se rozloučil i Readman! Nový zpěvák je jak ..

MARDUK - Viktoria
Po hláške "o jejich nejlepším albu od… zmín ..




Za poslední měsíc:
Tomáš TALAPKA (ALL AGAINST NOTHING) - Priateľstvá medzi kapelami sú najviac, kto v nejakej kapele hral tak ten vie.
1479x

SALIERI - Babylón
867x

MELTED SPACE - Darkening Light
700x

CROSSING ETERNITY - The Rising World
482x

BIG CITY - Big City Life
449x

ELVENSTORM - The Conjuring
447x



29.07.2018
LOUDNESS (JPN), METALCRAFT..
PRAHA - Nová Chmelnice, začátek od:20:00, vstupné: 499,-

26.08.2018
THE BROADCAST (USA), ŠPINAVÍ LÚZŘI..
Praha, Klub Vagon, začátek od:21:00, vstupné: 299,-

16.09.2018
THE POODLES (SWE) & 2 special guests..
PRAHA - Nová Chmelnice, začátek od:20:00, vstupné: 450,-



článků celkem: 6439
recenzí: 5227
reportů: 529
rozhovorů: 355













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


GRAI - Пепел

Když jsem po třetím albu „Mlada“ měl ruské Grai tendence přirovnávat k jejich krajanům (no, krajanům, vzdálenost mezi sídly těchto dvou kapel je taková, jako kdybyste jeli z Aše do Ostravy a zpět…) Arkona, zahrál jsem si trochu na věštce. Jen vzpomeňte, jakou cestu urazila Arkona od svých alb „Goi, Rode, Goi“ a „Slovo“ k tři roky staré řadovce „Yav“, na které velmi zvážněla, stala se rozvážnější a přemýšlivější, což oproti dříve rozjuchanějším náladám byl docela radikální zvrat. No a Grai to na svém novém albu „Пепел“ mají podobně. Zvláčněli, ztěžkli, zvážněli, zhrubli, a byť ten nejzásadnější prvek jejich tvorby (typicky ruské folkové motivy) samozřejmě nezavrhli, prakticky úplně se z jejich tvorby vytratila lehkost, uvolněnost, jemná aura folku. A když se zrovna nevytratila, tak se docela intenzivně pere s hrubými přísadami, které se derou do popředí aktuální tvorby Grai. Pravda je, že už na albu „Mlada“ Grai vycházeli z hodně razantní rytmiky a agresivních kytar, nicméně slovanská zpěvnost jejich hudbu projasňovala. Což se na aktuálním „Popelu“ příliš neděje a tak Grai mají blíž k jakémusi těžkopádnému pohanství.

Leccos je patrné už z intra „Марево“ – zpěvačka Irina Zybina s tím typicky ruským výrazem zlehka vokálně poletuje, dudy evokují příjemnou lidovou náladu a přesto jako celek působí vstup do alba poměrně pochmurně, úvod těžkopádné skladby „Песня мертвой воды“ až do okamžiku, než se rozezní píšťalky, je podobně vláčně zatěžkaný, a následující téměř blackový klopot působí značně agresivně, kontrast vzdušného Irina zpěvu a chropotu Jurije Bedušenka a novice Vitolda Buznayeva (možná tady je pes zakopán, druhý harshující zpěvák a druhá kytara mohly do nálad Grai přivést silný zdroj hrubosti) je docela radikální a skladba samotná se střídavě rozbíhá, přibržďuje, jako by Grai nevěděli, kam se vlastně chtějí vrtnout. A takhle to pokračuje až do samotného finále, „Пепел“ je hodně rozmanité album s řadou zajímavých momentů, které se ale nepodařilo spojit ani v jednom kousku do takové formy, která by se přiblížila chytlavosti minulého alba. Ne snad, že by to bez chytlavosti nešlo, podstatné je, že se z hudby Grai zlehka vytratil život a spojení Irinina vokálu s hrubým a přemýšlivým výrazem skladeb mezi sebou (někdy víc a někdy méně) zápasí, zkuste písně „Колодец“, „Поступь зимы“ či zejména akční „Тень“ s jakýmsi pseudo orientálním motivem v instrumentální pasáži, ve které agresivita Grai vylézá na povrch velice výrazně. V téhle atmosféře pak nepřekvapí, že pro předělávku sáhli Grai do diskografie blackošů Rotting Christ, jako by právě do tohoto ranku chtěli postupně doplout.

Netvrdím, že by tahle deska měla být vyloženě zklamání, asi spíš bude záležet na tom, jaká od ní budete mít očekávání. Pokud po ní sáhnete jak po počinu, navazujícím na předchozí tvorbu kapely, sáhnete vedle. Pokud po ní sáhnete díky několikrát zmíněnému pojmu black, také vás asi neuspokojí, až do těchto sfér Grai ještě nedospěli, pokud s ní budete chtít uspokojit pohanské choutky, asi také budete o hladu. Není to o tom, že se Grai nedají zapasovat do jedné škatulky, je to o tom, že jim tentokrát chybí něco, čeho by se dalo s chutí zachytit.

Savapip             


FB GRAI

YouTube ukázka - Доня

Seznam skladeb:
1. Марево
2. Песня мертвой воды
3. Колодец
4. Мгла со мной
5. Доня
6. Поступь зимы
7. Тень
8. Пепел
9. Крепость
10. Прощание
11. ...Пир мертвецов

Sestava:
Irina Zybina - zpěv
Aliya "Leta" – flétna, zpěv, dudy
Ruzel "Ruzveld" - kytara
Vitold Buznayev – kytara, harsh
Yuri "Sadist" Bedušenko- baskytara, lidové nástroje, harsh
Ilnur - bicí

Rok vydání: 2017
Čas: 50:06
Label: Noizgate Records
Země: Rusko

Diskografie:
2009 – Polyn – Trava
2011 – O zemlje rodnoj
2014 - Mlada
2017 - Пепел

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 01.01.2018
Přečteno: 466x




K článku zatím nebyly přidány žádné komentáře.


 
Metalforever.info © 2006 - 2018     RSS - články

stránka byla načtena za 0.15341 sekund.