Tigertailz žijí. Poté, co po dlouhém boji s rakovinou zemřel v září roku 2007 jejich basista Pepsi Tate a následně řady kapely opustil i bubeník Matt Blackout, vypadalo to na definitivní konec. Základní dvojice zpěvák Kim Hooker a kytarista Jay Pepper to ale nevzdala. Přestože jejich studiová deska „Thrill Pistol“ působila zmatečným dojmem, kdy se kapela jakoby chtěla vrátit ke svým rockovým kořenům, ale nechtěla se vzdát modernějšího přístupu k věci, se kterým začala na výtečné desce „Wazbones“, dnes to vypadá na lepší zítřky. Nejenže Tigertailz, v současné době posíleni o basistku Saru Firebrand a bubeníka Robina Guye, plánují na letošek novou desku, vzpomněli si na i album „Bezerk“, které je nejvíce proslavilo.
Je to právě dvacet let, co „Bezerk“ vylétlo za pomoci singlů „Love Bomb Baby“ a „Noize Level Critical“ do žebříčků. Zejména tyhle dvě skladby, ještě společně s baladou „Heaven“, začalo divákům dennodenně vnucovat MTV a z lokálních waleských hvězd se staly nové hvězdy evropského glam rocku. A jelikož se „Bezerk“ v životech čtveřice Hooker-Pepper-Tate-Finchum stalo obrovským milníkem, není vůbec od věci, že si jej kapela připomněla a odehrála několik koncertů (zde jsou zaznamenány ty z domovského Cardiffu, Newcastlu a Stockholmu), kde přehrála celou tuhle přelomovou desku.
Pochopitelně s modernějším zvukem, několika upravenými pasážemi a obrovským drajvem. Vyřvávaná „Love Bomb Baby“, která přichází hned po úvodní „Sick Sex“ své kouzlo neztratila dodnes, „Noize Level Critical“ funguje mnohem víc v živém provedení než v původní, trochu studené podobě. Balada „Heaven“ sice nikdy nepatřila mezi moje oblíbené, ovšem takové kousky jako „Twist And Shake“ nebo „Action City“ ještě po dvaceti letech mají tah na bránu. Navrch cardiffská čtveřice přidala ještě dvě coververze „Crazy Horses“ od Osmonds a „Ace Of Spades“ z díly Lemmyho Motörhead. Obě kapela pojala více než dobře, a stejně jako svých deset skladeb i tyhle napěchovala pořádnou dávkou energie.
Deska je určena zejména pro staré fanoušky kapely. Pro ty, kteří si pamatují na doby, kdy „Bezerk“ bouralo žebříčky a pro ty, kteří si chtějí připomenout osvědčené staré skladby v novém provedení. Může ale být také dobrým vodítkem pro mladé rockery, kteří právě objevují kouzlo hairmetalu přelomu osmdesátých a devadesátých let. Pro mě je příslibem toho, že kapela znovu pořádně funguje. A navíc se ta deska dobře poslouchá.
|