Od chvíle, kdy se Vince Neil vrátil zpátky do kapely, vypukla mezi ním a Tommym dlouho skrývaná nenávist naplno. „Byli jsme právě na letišti v Las Vegas po další části turné Greatest Hits. Vinci byl opilý a jako obvykle nebylo radno se vyskytovat v jeho blízkosti. Stál jsem u pultu s letenkami a mluvil s Ashleym, který měl letenky na starosti, když k nám přišel Vince, ožralý na sračky, a zabreptal: Ashley, dej mi kurva palubní lístek, lézt do prdele Tommymu můžeš až potom... Nebyl to samozřejmě můj nejoblíbenější kámoš, ale nikdy jsem mu kurva neudělal nic hnusného. „Cos to řekl?“ „Slyšels dobře, kurva.“... A už jsme byli v sobě, v další z těch malicherných hádek, které mezi námi nebyly ojedinělé. „Ne, ty běž do prdele, ty zkurvenej pozére,“ zařval Vince a vystrčil na mě svůj opuchlý obličej. „Tak co, vyšiješ mi jednu?“ Věděl, že jsem v podmínce a snažil se mě vyprovokovat, abych z něj vytloukl duši. Pak mě zničehonic kurva jednu vypálil. Mou okamžitou reakcí bylo ho zabít. Měl jsem trest za napadení, sral jsem na to. Napřáhl jsem se, abych ten jeho zkurvený obličej odeslal do nemocnice. Když jsem jí Vincovi vypálil, odtáhli mě do letadla. Vince se postavil na nohy a začal ječet: Policie! Policie! Byl jsem napaden! Ten zkurvenec mě zákeřně napadl a teď mě ještě chtěl nechat zatknout a zavřít zpátky do vězení. Vpadl jsem do letadla a řekl Nikkimu: Kamaráde, odcházím. Měli byste si najít nového bubeníka, tohle turné pro mě skončilo,“ vzpomíná Tommy na začátek roku 1999.
Tahle historka má dvě různé varianty. Jednu Tommyho a druhou pochopitelně Vinceovu. Ten se samozřejmě obhajoval tím, že to byl Tommy, kdo se připletl opilý do jeho rozhovoru s Ashleym Smithem a že vlastně původce bitky byl Tommy. Osudovou rvačku možná pomůže objasnit třetí z povedené party Nikki Sixx: „Já jsem to viděl jasně, Tommy prostě přiléval oleje do ohně. Jistě, Vince se k Ashleymu choval jako kretén, ale Tommy se připletl do špatné situace, kterou ještě zhoršil tím, že chytil Vince za krk. V letadle se pak rozčiloval a dal se do pláče, zatímco Vince se posadil co nejdál od něho, celý nevrlý a uražený. Byli jako dva malý kluci.“
Ať už se to na letišti seběhlo jak chtělo, Tommy z kapely skutečně odešel. Od té doby, co vyšel z vězení za napadení své manželky Pamely Anderson se už nedokázal ztotožnit se starým, ani s novým repertoárem. Místo toho pracoval na svém projektu Methods Of Mayhem. Kapela ani nevyhlásila na uprázdněné místo konkurz a přijala bývalého hráče z kapely Ozzy Osbournea, Randyho Castilla. „Bylo to zvláštní, že Tommyho odchodem vstoupila skupina, poprvé, co si pamatuji, do fáze stability a nahráli jsme album, které mělo být následovníkem „Dr. Feelgood“, tedy „New Tattoo“, říká Sixx. Vince Neil jej také v dobovém tisku přirovnal ke klasickým dílům kapely: „Zvukově to bude něco mezi „Shout At The Devil“ a „Dr. Feelgood“. Můžu slíbit pořádné rock n´rollové album.“
Dnes je jisté, že po experimentech „Mötley Crüe“ a „Generation Swine“ se kapela vrátila ke svému původnímu zvuku, kde byla dominantní kytara Micka Marse a Vinceův vysoký zpěv. Ovšem, jak se říká, dvakrát do jedné řeky nevstoupíš a Mötley Crüe toto přísloví právě na „New Tattoo“ potvrdili. Hned úvodní „Hell On High Heels“ se zoufale snaží navázat na „Dr. Feelgood“, ale chybí jí energie starý časů. I tak jí kapela vybrala jako singl a klipovku. „Treat Me Like The Dog I Am“ má sice vynikající riff jako z období „Girls Girls Girls“, ale jinak se jedná jen o průměrnou skladbu, které chybí, pochopitelně kromě zmíněného riffu, jakýkoliv nosný moment. Baladická „New Tattoo“ nese v sobě trochu příchutě alternativního rocku, zvláště v disharmonický kytarách ve sloce. Kdeže jsou časy „Home Sweet Home“, „Without You“ nebo „You´re All I Need“.
S příchodem „Dragstrip Superstar“ se začíná po slabém rozjezdu blýskat na časy. Skladba hned od začátku hezky energicky šlape a nepostrádá ani úderný, skandovaný refrén. Rozhodně jeden z nejlepších momentů desky. Svůj půvab má i následující „1st Band On The Moon“, i když v refrénu jako kdyby už nemohl Vince Neil vysoké koncovky udýchat. Ale i tak, dobrá věc. Za to „She Needs Rock n´Roll“. Pokus o nirvánovský úvod zní spíše jako plácnutí do vody. Nicneříkající sloka s drmolícím Neilem a zoufale slabý refrén ze skladby dělají jednu z nejhorších skladeb Mötley Crüe všech dob. „Punched In The Teeth By Love“ připomene zlatá osmdesátá, zejména frázováním Neilova zpěvu v refrénu. Jinak skladbě nechybí energie a zase trochu vylepšuje dojem z desky.
Druhá baladická vsuvka, v podobě „Hollywood Ending“ je snad ještě horší než titulní kousek. Skladba se na ploše čtyř minut potácí odnikud nikam a z totálního propadáku ji zachraňuje jen závěrečné krátké Marsovo sólo. Bezradnost je cítit i z „Fake“, i když Marsovy hladové riffy skladbu nakopnout, ale vypadá to jako kdyby Mötley Crüe neuměli dotáhnout slibný nápad do konce. Naštěstí je tu „Porno Star“, výtečná energií nadupaná skladba, ve které Vince Neil zpívá o tom, co všichni členové kapely dobře znali – o sexu s pornohvězdou. Hudebně se jedná asi o jednu z nejlepších věcí alba. Coververze od The Tubes „White Punks On Dope“ nepůsobí vůbec nepatřičně a je jednou z těch lepších věcí. Připomene třeba časy „Smokin´ In The Boys Room“. A bonus „Timebomb“? Jen takový průměrný kousek, který kolem vás profrčí, aniž byste si všimli, že vůbec hrál.
I když fanoušci kvitovali návrat kapely k původnímu zvuku, všichni bohužel byli za jedno - „New Tattoo“ se prostě nepovedla, jak by si představovali. Kapela sice ukázala, že stále ví, co je to rock n´roll, ovšem dřívější energie zoufale chyběla, i přesto, že Nikki Sixx opět vykřikoval, že deska je jednou z nejlepších, jakou kdy natočili. Že ho huba nebolí.
A co bylo dál? Randy Castillo dopadl zle. Po nahrávání mu lékaři zjistili rakovinu a bubeník, ač se s kapelou zcela sžil, nemohl vyrazit na turné. Jeho místo tedy zaujala velká fanynka kapely a někdejší bubenice Hole Samantha Maloney. Turné neběželo vůbec podle představ kapely. Mick Mars si každý den stěžoval na ubíjející bolesti zad (byla mu diagnostikována Bechtěrevova choroba, tedy chronické onemocnění páteře). Vince opět chlastal jako duha. A Nikki? „Vrátil jsem se k pití, vrátil jsem se k užívání kokainu a začal jsem si s tou bubenicí. Pak se narodila moje dcera Frankie a já se odstěhoval z domova. Pomyšlení na to, co jsem udělal, mě trápí dodnes. Měl jsem namířeno po dálnici rovnou do pekla. Už zase. Nakonec jsem šel na léčení a v poušti v arizonském Tucsonu jsem se konečně „našel“. Byl jsem na tom tak zle, jako nikdy předtím a rozhodl jsem se, že svůj život navždy změním. Přísahal jsem, ať se děje, co se děje, už se drog nikdy nedotknu,“ říká Sixx a kupodivu slib, který si dal, dodnes ještě neporušil. A už je to skoro deset let.
Kapelu ale udržet nedokázal. Mick byl na tom zdravotně tak špatně, že stejně nemohl vyjet na turné (hovořilo se, že za něj pojede D.J. Ashba, dnes člen Guns n´Roses, z čehož ale sešlo), Samantha Maloney ze sestavy po turné „New Tattoo“ zmizela, Vince více než další osud Mötley Crüe zajímaly automobilové a golfové závody a Nikki Sixx si postavil novou kapelu Brides Of Destruction. A Mötley Crüe byli v roce 2002 prohlášeni za mrtvé...
(Tady by mohl seriál skončit, ale tak tomu není. Mötley Crüe se samozřejmě vrátili ve své klasické sestavě Neil-Mars-Sixx-Lee, ale to už všichni víte. Vydali výbornou desku „Saints Of Los Angeles“ a vyrazili na obří světové turné. My se k příběhu Mötley ještě jednou vrátíme. Představíme si totiž nejdůležitější sólové projekty členů kapely, v několika větách i raritní, výběrové a živé desky kapely a příběhem bude pokračovat i v komentáři alba „Saints Of Los Angeles“ pod recenzí, která na těchto stránkách vyšla po vydání desky.)
|