22.01.2021
PHIL X AND THE DRILLS
Současný kytarista Bon Jovi Phil X nezapomíná ani na ..více

22.01.2021
THE DEAD DAISIES
Ve chvíli, kdy kapele vychází album "Holy Ground" bylo ..více

22.01.2021
U.D.O.
Někdejší pravá ruka Uda Dirkschneidera, kytarista Andy ..více

22.01.2021
TOMAHAWK
Další z experimentálních kapel zpěváka Faith No More ..více

22.01.2021
PLASTIC TEARS
Finští hairmetalisté tentokrát nedodrží desetiletou ..více

22.01.2021
WEEZER
Hvězdní alternativci z Kalifornie představili ..více






Redaktorská bilance roku 2020 - Pepsi Stone
Live stream koncerty? To je snad nějaká sranda? ..

Redaktorská bilance roku 2020 - Pepsi Stone
Nechápu, že vám tam chybí Live stream koncert ..

Redaktorská bilance roku 2020 - Moloch
Jak to že vám tam chybí Titanic Live stream kon ..

Redaktorská bilance roku 2020 - Moloch
Já se teda přidám. Za mě jsou alby roku rozhod ..

Redaktorská bilance roku 2020 - Pepsi Stone
Kdyz jsem sestavoval dvacitku alba, tak mezi temi ..

Redaktorská bilance roku 2020 - Pepsi Stone
Mě je to vlastně jedno, protože je neposlouchá ..

Redaktorská bilance roku 2020 - Pepsi Stone
htaedas: taky nechapu ... ..

WHITESNAKE - Ready An` Willing
Souhlasím i s hodnocením. K absolutoriu chybí d ..

WHITESNAKE - Ready An` Willing
Nevím, jaké CD se špatným zvukem konkrétně m ..

DREAM EVIL - The Book Of Heavy Metal
Knihu heavy metalu jsem si pořídil s velkým oč ..




Za poslední měsíc:
WHITESNAKE - Trouble
2646x

WHITESNAKE - Lovehunter
2611x

IRON MAIDEN - Nights Of The Dead, Legacy Of The Beast: Live In Mexico City
2521x

ORLÍK - Lesk a bída doby revoluční
1694x

SEBASTIEN - Integrity
1633x

WHITESNAKE - Ready An` Willing
1533x





článků celkem: 8107
recenzí: 6669
reportů: 573
rozhovorů: 460













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


ECLIPTICA - Electrified

Máte ještě někde ve skladišti paměti v přihrádce power-metal zařazenou rakouskou kapelu Ecliptica? V tom případě na toto spojení zapomeňte. To, co Ecliptica naznačila na svém čtyři roky starém albu „Journey Saturnine“, totiž příklon k staromilskému hard rocku, se na letošní novince „Ecliptified“ rozvinulo do nečekaně obřích rozměrů (leccos naznačí už cover desky) a po power metalu prakticky není ani památky. A, světe, div se, vůbec to nebyla špatná volba. Dokonce si troufnu tvrdit, že kdyby Ecliptica neměli potřebu brousit po tu více, tu méně vzdálených žánrech (glam, AOR, pop), bylo by možné tuhle cestu v jejich životě považovat za jasné vítězství.

„Welcome To The Show!“ Jasně, z takhle nazvaného otvíráku kouká určitá prvoplánovost, ale ve chvíli, kdy Ecliptica své nijak přehnaně agresivní (a přesto dostatečně řezavé) riffy dokáže dohnat do zpěvného stadionového refrénu, symbióza hrdel Toma Tiebera a Sandry Urbanek se blíží k dokonalosti a Van Alenovo (neplést s Van Halen, i když…, nene, je to ten chlapík, který předchozí album nahrál pod vlastním jménem Alen Daničič) chytře vystavěné sólování má úžasnou šťávu a přitom to všechno zní naprosto přirozeně, jak kdyby tuhle cestu Ecliptica prošlapávala už léta, rádi jim tento tah odpustíte. Následující šlapavá přímočarka „Hate The Pain“ přinese strhující pěvecký souboj, ve kterém, tak jako minule, má lehce navrch dračice Sandra, jejíž hrubě přibroušené hlasivky mají barvu jako z hard rockové učebnice.

A pak přijde lehký šok. Hostující Frank Pitters vytáhne klávesy (stejně jako minule značně cukrkandlové) a Ecliptica v „Round ´n´ Round“ zakopnou i díky popovému refrénu (a nic nepomáhá příjemně smyslný Sandřin hlas, ani další z vydařených Van Alenových sól) o diskoparket. Příznivci různobarevných nahrávek možná zaplesají, za mě je to vyhození z kolejí jako hrom. A takhle to jde s Eclipticou až do samotného finále, naštěstí vydařené rockovky („Road To Nowhere“ s refrénem, ze kterého voní sladce zpěvná melodičnost v duchu starých White Lion, skvělý vrchol alba „Hero Of the Day“, s velmi silnou atmosférou, dramatičností, podtrženou sytou rytmikou, vokální jedovatostí i rafinovaně vystupňovaným refrénem, tanečně uvolněná „Trip“, obarvená saxofonem, který hraje nesmírně důležitou roli i v „No Surrender“, ve které si Ecliptica šikovně pohrává s proplétáním vyhrocených a uvolněných pasáží, či finále ve „We Rock“, které navazuje na rockový drive úvodní skladby) převažují nad kolekcí vaty (ohromná škoda kláves v „One For Rock´n ´Roll“, které píseň zbaví veškerého napětí, či zařazení tuctově průhledné estrádovky „Rock´n ´roll Medication“). Nezbytné balady by se daly rozhodit také na dvě hromady – „For Good“ díky emotivně drsné Sandře, citlivě zacházející s lehkou plačtivostí, snadno zapadne do velebené části, z nasládlé A.O.R. „Need Your Love“ příliš vykukuje banalita. Divoká a hrubá Van Alenova instrumentální exhibice „Persephone“ opět nakopává, závěrečný cover od Roxette „Sleeping In My Car“ vnese do originálu něco osobitosti a udělá za albem tečku, která neurazí.

Ecliptica se prakticky rozešli se svojí minulostí. Udělali to nenásilně, přirozeně a zábavně. Dobrá práce od kapely, dobrá volba (ta zmíněná zaškobrtnutí se dají snadno přežít) pro posluchače.

Savapip             


www.ecliptica.at

YouTube ukázka - Welcome To The Show

Seznam skladeb:
1. Welcome to the Show
2. Hate the Pain
3. Round ‘n’ Round
4. Road to Nowhere
5. One for Rock ‘n’ Roll
6. Need Your Love
7. Persephone
8. Hero of the Day
9. Trip
10. Rock ‘n’ Roll Medication
11. No Surrender
12. For Good
13. We Rock

Sestava:
Thomas Tieber - zpěv
Sandra Urbanek - zpěv
Markus Winkler - kytara
Van Alen - kytara
Petra Grooves - baskytara
Roman Daucher - bicí

Rok vydání: 2016
Čas: 52:31
Label: Mars Music Productions
Země: Rakousko

Diskografie:
2004 – The Legend Of King Artus
2005 – The Hidden Legend
2008 - Impetus
2012 – Journey Saturnine 2016 – Ecliptified

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 02.03.2016
Přečteno: 1880x




K článku zatím nebyly přidány žádné komentáře.


 
Metalforever.info © 2006 - 2021     RSS - články

stránka byla načtena za 0.38061 sekund.